Bezint eer ge begint
beter een sleutel extra dan al dit gepiel;
Maar ...... in het stuurhuis bij het slotje zit een gaatje
hierdoor kan je met een gebogen fijn stukje staaldraad een palletje indrukken
in het slotje, dan moet het slotje eruit te trekken zijn ( zonder kracht)
Contactslot uit dashboard demonteren 96
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Contactslot uit dashboard demonteren 96
In "Haynes V4" wordt de procedure uitgelegd en er staat een maatplaatje van de staaldraad bij.
-
klaasj
- Donateur (8x)

heb dat al eens gedaan. priegelwerk. naar ik heb vernomen heb je ook nog met 2 posities te maken afhankelijk van het bouwjaar. 
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Blijf dromen en schrijf het vervolgens maar op je buik. Misschien als je een complete machinefabriek tot je beschikking hebt kan je een bak ombouwen, maar anders blijft het zeuren. Ik heb wel eens gelezen dat er met behulp van tussenringen bakken van Kevers en Lotussen Europa zijn gebruikt, maar ook dat zal niet simpel zijn.
Alex
Alex
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik denk dat ze de achteruit ook meegeteld hebben.
-
Areyonga
- Donateur (3x)

Er zijn verhalen dat binnen het saab rallyteam in de jaren 60-70 een klein aantal 5 bakken is gemaakt en ook daadwerkelijk is gebuikt bij enkele rally's...deze zouden allemaal na de "test"periode zijn verschroot...
Dit heb ik vernomen van een oude testrijder van het rally departement uit die tijd... geen foto's oid helaas...er zouden enkel geluidopnames (zijn geweest) waarop te horen zou zijn dat een v4 of 2takt doorschakelde naar een 5e versnelling. Zal er binnenkort weer eens naar vragen als ik bij hem op bezoek ga.
Vergis je niet in het aantal experimentele projecten welke 'geheim' werden uitgevoerd...het gros hiervan heeft echter nooit het "levenslicht" gezien binnen de standaard productie saabs.
Dit heb ik vernomen van een oude testrijder van het rally departement uit die tijd... geen foto's oid helaas...er zouden enkel geluidopnames (zijn geweest) waarop te horen zou zijn dat een v4 of 2takt doorschakelde naar een 5e versnelling. Zal er binnenkort weer eens naar vragen als ik bij hem op bezoek ga.
Vergis je niet in het aantal experimentele projecten welke 'geheim' werden uitgevoerd...het gros hiervan heeft echter nooit het "levenslicht" gezien binnen de standaard productie saabs.