Relais gezocht... (Update: Mijn Innovate avontuur)

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
BornFromJets
Geregistreerd lid

Re: Relais gezocht... (Update: Mijn Innovate avontuur)

Bericht door BornFromJets » di 15 jun, 2010 21:58

Geloof dat Kawaman onlangs ook nog zo'n bio-ethanol project heeft voltooid!
Met succes!
Interessant project idd, en ook hier veel succes gewenst :D

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 15 jun, 2010 22:05

Kawa heeft de lat véél hoger gelegd dan "alleen maar" bio prut! :shock:

Kawa heeft een T5 blok omgeknutseld naar "kan aan de T7 ECU / kabelboom" en die Frankenstein loopt op bio prut! 8)

Ik heb 'm nog niet mogen aanschouwen, er zat nog een klein probleempje in wat er uit moest, maar Kawa & Powertje kennende zal Powertje als alles tiptop is een grootse entree maken! :twisted:

Ga je mee naar de ring Powertje :mrgreen:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 16 jun, 2010 2:04

G-ice schreef:Omdat ik nu pas écht verder / een andere kant op ga dan mijn originele maptun stage 4
Tevens lagen mijn prioriteiten niet bij deze hardware
OK duidelijke uitleg. Ik was in de veronderstelling dat je bij tunen begínt met een wideband lambda etc, omdat meten is weten. Maar in de nieuwe saabs zit natuurlijk wel allerlei ingebouwde beveiliging in de ECU, dat was ik even vergeten. Bij een classic is dit imho wel "noodzakelijk" kwaad, tenzij je van de groep "och het zal wel goed gaan" bent.

Succes met de spullies, ben benieuwd hoeveel honderd pk er nou uit een 2.0t kan komen, denk dat dat wel 400 moet zijn of zo (heb er al een paar gezien die daar in de buurt kwamen). Zal dit blijven volgen.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 11 aug, 2010 14:03

Ok, volgende probleem...

Ik heb een PRACHTIG speedparts uitlaat spruitstuk liggen en wil daar binnenkort minimaal 4 EGT sensoren in zetten (als ze binnen komen.

Nou heb ik daar ook weer 2 mogelijke oplossingen voor verzonnen.

1: gat boren, bijgeleverde bung TIG erin lassen, indraaien EGT.

2: gat boren, heli coil erin draaien met speciale sluitende pasta, indraaien EGT.

Oplossing 2 kan ik zelf (denk ik), oplossing 1 lijkt me dé manier maar vergt een bezoekje aan een TIG deskundige.

Voordeel van de heli coil is dat ik evt nog mijn EGT kan afsluiten-doppen / hergebruiken / ...
Oplossing 1 is permanent blijvend en alleen passend voor de innovate EGT's.

dilemma's :wink:

Gr IJS

Orion
Geregistreerd lid

Bericht door Orion » wo 11 aug, 2010 17:20

Mooi mooi, ik volg dit met belangstelling! 8)
Sapphire schreef:ben benieuwd hoeveel honderd pk er nou uit een 2.0t kan komen, denk dat dat wel 400 moet zijn of zo (heb er al een paar gezien die daar in de buurt kwamen)
In de US en Scandinavië zijn er al een paar boven de 500 aan het vliegwiel geraakt. Kijk naar Comtrang op Saabcentral (en YouTube): 445 pk aan de wielen met een Holset HX35 turbo, komende van een Cummins turbodiesel blok (Dodge Ram, o.a.). Hoe lang zo'n dieselturbo het dan uithoudt (ivm. de hogere EGT's van een benzinemotor) is natuurlijk koffiedik kijken maar voor de 2 à 300 euro die ze daar per stuk kosten maakt het niet zoveel meer uit als je het echt zo ver wil drijven. Let wel, dit zijn meestal T5 blokken (B204L). Met een T7 blok (B205) heb je eerst andere zuigers nodig.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 30 dec, 2010 14:01

Er is een ei gelegd (tjah, druk druk druk, meerdere leuke projectjes, uitstel maar geen afstel), met een beetje geluk volgt er morgen een mooie foto van m'n gatenkaas spruitstuk! :mrgreen:

Plaats reactie