Met succes!
Interessant project idd, en ook hier veel succes gewenst

OK duidelijke uitleg. Ik was in de veronderstelling dat je bij tunen begínt met een wideband lambda etc, omdat meten is weten. Maar in de nieuwe saabs zit natuurlijk wel allerlei ingebouwde beveiliging in de ECU, dat was ik even vergeten. Bij een classic is dit imho wel "noodzakelijk" kwaad, tenzij je van de groep "och het zal wel goed gaan" bent.G-ice schreef:Omdat ik nu pas écht verder / een andere kant op ga dan mijn originele maptun stage 4
Tevens lagen mijn prioriteiten niet bij deze hardware
In de US en Scandinavië zijn er al een paar boven de 500 aan het vliegwiel geraakt. Kijk naar Comtrang op Saabcentral (en YouTube): 445 pk aan de wielen met een Holset HX35 turbo, komende van een Cummins turbodiesel blok (Dodge Ram, o.a.). Hoe lang zo'n dieselturbo het dan uithoudt (ivm. de hogere EGT's van een benzinemotor) is natuurlijk koffiedik kijken maar voor de 2 à 300 euro die ze daar per stuk kosten maakt het niet zoveel meer uit als je het echt zo ver wil drijven. Let wel, dit zijn meestal T5 blokken (B204L). Met een T7 blok (B205) heb je eerst andere zuigers nodig.Sapphire schreef:ben benieuwd hoeveel honderd pk er nou uit een 2.0t kan komen, denk dat dat wel 400 moet zijn of zo (heb er al een paar gezien die daar in de buurt kwamen)