Uitdaging (probleempje) is het volgende:
De auto maakt bij het opbouwen van (turbo)druk een sterk 'sissend' geluid, eerst dacht ik aan inlaatgeluid (behuizing is gemodificeerd, maar dat is al een tijdje zo en het geluid was noiit zo hard). Aangezien het afblazen (psjt) ook uitblijft bij gas los verdenk ik de dumpvalve of ergens een vacuumlek? Hij bouwt overigens wel druk op maar of dat even snel gaat als voorheen durf ik niet te zeggen.
Probleem is er sinds de montage van een katloos uitlaatsysteem waarna de basisdruk bijgestelt is aangezien die veel te laag was geworden zonder de restrictie van de kat.
Het gaat om een 9K Aero met een standaard dumpvalve.
Gr,
Dumpvalve kapot?
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Re: Dumpvalve kapot?
Kijk als eerste eens alle slangen na en dan ook gelijk een pijpje aan de onderkant van het gasklephuis, waar een slangetje aan gemonteerd zit eens goed na op scheuren en vastzitten. 
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Tja kat weg dan kan je turbo sneller en eerder opspoelen,basisdruk omhoog dan komt je turbo er sneller en eerder in en heb je kans dat je eindruk omhoog gaat(zo snel zijn die klepjes niet met terug regelen dus kan even boven de max ingestelde eindruk uitkomen).
Denk dat je klepje wel stuk kan zijn en gaan wel vaker stuk...meesten merken het niets eens en rijden er gewoon mee door.
De vacuumslang die op je klepje zit even volgen richting inlaat/gasklep en deze er afhalen,zuigen/blaasen op de slang zonder dat je lucht aanzuigt of verliest dan is het goed...kun je er gewoon lucht mee aanzuigen of door blasen dan is het klepje lek.
Denk dat je klepje wel stuk kan zijn en gaan wel vaker stuk...meesten merken het niets eens en rijden er gewoon mee door.
De vacuumslang die op je klepje zit even volgen richting inlaat/gasklep en deze er afhalen,zuigen/blaasen op de slang zonder dat je lucht aanzuigt of verliest dan is het goed...kun je er gewoon lucht mee aanzuigen of door blasen dan is het klepje lek.
-
limburg
- Geregistreerd lid
Touché, pijpje aan onderkant v/h gasklephuis zat helemaal los.De900C-GAS schreef:Kijk als eerste eens alle slangen na en dan ook gelijk een pijpje aan de onderkant van het gasklephuis, waar een slangetje aan gemonteerd zit eens goed na op scheuren en vastzitten.
Thanks for the suggestion!

Auto rijdt weer zoals het hoort, aanzuiggeluid bij gasgeven via luchtfilter/filterbak en 'psjt' bij gas loslaten van de dumpvalve, druk wordt ook weer lekker snel opgebouwd!
Alleen nog maar even de basisdruk opnieuw meten/afstellen nu alles weer goed vastzit uit voorzorg.
Gr,
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
En hoe denk je dat ik op het idee van dat pijpje kwam?? 
Ik heb laatst het gasklephuis om die reden laten vervangen, ja laten vervangen, omdat dat mij op dit moment niet lukt.