Relais gezocht... (Update: Mijn Innovate avontuur)

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
inactief
Geregistreerd lid

Relais gezocht... (Update: Mijn Innovate avontuur)

Bericht door inactief » vr 11 jun, 2010 12:26

Hallo Paisano's

Menneer kaktus heeft weer wat zooi voor in de auto (foto's enzo wanneer af, en nee het is geen geluidsupgrade, dat zit er al in), nu heb ik tips gekregen voor de montage: 12v recht van de accu met een relais wat er voor zorgt dat heet de rimbam aan gaat bij contact aan.

Nu ben ik dus op zoek naar een relais wat ik liefst in de lege vakjes van dat kastje onder de motorkap kan tjoppen wat die functie gaat vervullen.

Ideaal zou zijn:
- stroom van accu.
- zekering 40a ofzo.
- relais voor stroom bij contact aan (liefst origineel Saab passen in kastje rechtsachter onder de kap).
- prullaria die stroom moeten krijgen.

Via een bestaande kabel is geen optie volgens de leverancier ivm fluctuaties van de stroompjes.

Wie vertelt mij welk origineel Saab relais (liefst uit een T7 auto ivm makkelijk aan te komen) ik hiervoor kan gebruiken?!

Is er nog iemand die dat heeft liggen / een tip heeft voor een onderdeelnummer zodat ik t kan ebayen / roven uit een sloper?
Is er al een relais in dat kastje wat die functie vervult waar ik de schakeldraad aan/uit van kan aftappen / doorlussen?

Als beloning volgt er weer een leuk verhaaltje met foto's van dit bijzondere projectje :wink:

gr :mrgreen:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Relais gezocht...

Bericht door millerman » vr 11 jun, 2010 13:28

Ik heb al wel een vermoeden wat je gaat klussen... :mrgreen:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 11 jun, 2010 13:29

Ik denk dat dit gaat voldoen:

http://shop.conrad.nl/auto/onderhoud-en ... 04357.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi het zekeringetje al erbij, vette shit!

Maarten, jij ook 1?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 11 jun, 2010 13:56

Het spul is naar tevredenheid gemonteerd in mijn auto, dus er is geen behoefte aan een relais.

Ik zal je 'innovatieve' projectje echter met veel belangstelling volgen. :wink:

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » vr 11 jun, 2010 16:20

Ik wist niet dat een LC1 40A trok :)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 11 jun, 2010 16:22

Geen idee wat ie trekt, maar samen met de OT-2 en de TC-4 mag ie toch wel meer dan 5A hebben?

:mrgreen:

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » vr 11 jun, 2010 16:28

Goodies 8)

EdjeK
Geregistreerd lid

Bericht door EdjeK » vr 11 jun, 2010 20:05

Welk spul en welk projectje :?:

Wat ga je nu dan maken :?: ,ben ik de enige die niet weet waar het over gaat :oops:

:O:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 11 jun, 2010 20:51

Omdat iedereen me toch beter blijkt te kennen dan ik gehoopt had, voor degenen die mijn "koopziekte" nog niet zo (goed) kennen:

Ik ben bij performance-parts.nl op bezoek geweest, een hele aardige kerel die Funs, die me vooraf per email (en we hebben wat af gemaild) en live goed adviseerde over het hoe en wat van de spullen die ik op het oog had.

Ik heb gekozen voor diverse coole spulletjes (klik op het plaatje en lees de omschrijving van het ding):

Breedband Lambda, meet lucht / brandstof mengsel in de uitlaat:
Afbeelding

Bescherming voor de Lambda zodat deze niet te heet gaat worden:
Afbeelding

Kastje met 4 ingangen voor tempreatuur meting:
Afbeelding

Uitlaatgas temperatuur sonde (gaat ie einde spruitstuk, net voor de turbo)
Afbeelding

En als kers op de taart, wat mijn keuze voor Innovate bepaalde (ik heb de eerst die performance-parts.nl naar NL heeft gehaald, en hij heeft er nog ééntje op voorraad nu (staat nog niet op zijn website, dus ff linkje naar innovate onder het plaatje)!

Data vanuit het OBD-2 protocol van de auto & de bovengenoemde Innovate producten bekijken & loggen op de iPhone:
Afbeelding

Nu nog alles aansluiten en aan elkaar, de ECU en heel de mikmak koppelen :mrgreen:
Vooral het gat in mijn spruitstuk zie ik tegenop.

Leuk van de breedband lambda is trouwens dat hij meteen op de plaats van de normale lambda geplaatst wordt en dit signaal vervangt tbv de Saab ECU. Géén extra gat in mijn Ferrita boren & schroefdraad lassen dus 8)

gr Gijs

EdjeK
Geregistreerd lid

Re: Relais gezocht... (Update: Mijn Innovate avontuur)

Bericht door EdjeK » za 12 jun, 2010 20:18

Duidelijk verhaal :D ..................

Veel plezier ermee !

BornFromJets
Geregistreerd lid

Bericht door BornFromJets » di 15 jun, 2010 19:59

Het is me nu niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is met deze lambda update en wat de resultaten daarvan zullen zijn!
Maar als het de motorvermogens ten goede komt, wordt ik ook heel erg nieuwsgierig :D

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 15 jun, 2010 20:29

Omdat het na Stage 3 / op Bio Ethanol niet te doen is om zonder uitlaatgas temperatuur (EGT) en gasmengsel waarde (Lambda) de software zo aan te passen dat er een veilig lopende motor overblijft na het aanpassen van de diverse waarden en ik vooral Bio Ethanol érg leuk vind én graag éxact wil wten wat er gebeurt om zo weer meer te leren van de processen binnen in de motor zonder te kunnen meten of theorie & praktijk overeen komen = bovenstaand mijn zomers kerstkado!

Mooie lange zin he :mrgreen:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 15 jun, 2010 20:37

Zeer leuke spullies! Maar waarom ga je dit nu pas monteren?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 15 jun, 2010 20:57

Haastige spoed is zelden goed :wink:

Omdat ik nu pas écht verder / een andere kant op ga dan mijn originele maptun stage 4 tune en omdat ik nu pas het idee heb écht zo veel van de theorie te snappen die komt kijken bij de hogere stages dat het zin heeft om te gaan meten. Tevens lagen mijn prioriteiten niet bij deze hardware. Hypotheek, rekeningen en iemand helpen wonnen het van Innovate speeltjes :oops:

Een stage 1 was een jaar geleden nog best een hele kluif, diverse limieten in de software aanpassen / foppen. Nu is dat dankzij Dilemma een fluitje van een cent geworden. Een hogere stage / Biopower Stage loopt echter buiten de door Saab geprogrammeerde waarden / bestaat nog niet echt en custom hardware vereist custom software, dus vandaar.

Wie goed kan lezen concludeert dus uit bovenstaand verhaal wat de kenners al lang wten, de Saab motor software tabellen lopen door to ruim na een Stage 1 en zijn prima in orde!

Helaas is de hardware nog best een flink gepuzzel, anders was een stage 1 voor iedereen een fluitje van een cent!

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 15 jun, 2010 21:32

Gijs, respect.
Erg mooie spulletjes & plannen, en ik wens je dan ook veel succes!
Benieuwd naar het resultaat

Plaats reactie