Innovate LC-1
-
mechel
- Geregistreerd lid
Innovate LC-1
Ik heb mn 3inch JT gemonteerd en daar zit de lambda aansluiting vlak bij de turbo.
Nu wil ik ook mijn LC-1 (breedband lambda) monteren maar in de beschrijving staat dat je hem beter niet kan monteren dicht bij de turbo.
Heeft iemand ervaring (goed of slecht) met de LC-1 in het originele gat van de JT , en dan de originele lambdasensor simuleren natuurlijk???
Heb volgens mij al eens gelezen dat de LC-1 bij hogere druk niet meer secuur is als hij zo dicht bij de turbo zit . Ik ga niet hoger als 1,4bar rijden (1,35 nu op de T25 turbo).
Nu wil ik ook mijn LC-1 (breedband lambda) monteren maar in de beschrijving staat dat je hem beter niet kan monteren dicht bij de turbo.
Heeft iemand ervaring (goed of slecht) met de LC-1 in het originele gat van de JT , en dan de originele lambdasensor simuleren natuurlijk???
Heb volgens mij al eens gelezen dat de LC-1 bij hogere druk niet meer secuur is als hij zo dicht bij de turbo zit . Ik ga niet hoger als 1,4bar rijden (1,35 nu op de T25 turbo).
-
Robke
- Geregistreerd lid
Re: Innovate LC-1
Ik heb hier een AEM UEGO liggen die ik nog moet monteren en daar hebben ze het over een minimale afstand van 36" vanaf de uitlaatklep bij turbomotoren...
Volgens mij zit er op m'n BSR downpipe een gat net voor de kat, dan moet ik hem er daar maar in draaien.
Het wordt niet voor niets aanbevolen, volgens mij heeft het voornamelijk met de levensduur van de sensor te maken dat hij wat verder weg moet zitten.
Het is wel belangrijk dat hij voor de katalysator komt te zitten.
Ik laat overigens de originele lambdasonde gewoon zitten en zet de wideband erbij met een eigen metertje.
Volgens mij zit er op m'n BSR downpipe een gat net voor de kat, dan moet ik hem er daar maar in draaien.
Het wordt niet voor niets aanbevolen, volgens mij heeft het voornamelijk met de levensduur van de sensor te maken dat hij wat verder weg moet zitten.
Het is wel belangrijk dat hij voor de katalysator komt te zitten.
Ik laat overigens de originele lambdasonde gewoon zitten en zet de wideband erbij met een eigen metertje.
-
mechel
- Geregistreerd lid
Ik heb er geen kat op zitten , dit is ook een reden om niet te gaan lassen.
Er is weinig ruimte waar de O2 sensor kan worden gemonteerd en ik wil bij het later evt plaatsen van een kat niet de breedband in de weg hebben zitten.
Er is weinig ruimte waar de O2 sensor kan worden gemonteerd en ik wil bij het later evt plaatsen van een kat niet de breedband in de weg hebben zitten.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Mijne gaat in het gat van de originele lambda, maar dan met een extra hitteafvoerende plug: heatsink
Zoiets: http://www.performance-parts.nl/index.p ... t&Itemid=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets: http://www.performance-parts.nl/index.p ... t&Itemid=2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
mechel
- Geregistreerd lid
Hey bedankt g-ice , dan ga ik ook maar zo'n adaptertje bestellen 
-
mechel
- Geregistreerd lid
Voor de geintresseerde hier kost hij 70,-euro met gratis verzenden:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Innovate ... arQ5fParts" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb hem besteld afwachten nu dus
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Innovate ... arQ5fParts" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb hem besteld afwachten nu dus
-
Sapphire
- Donateur (7x)

De wideband lambda moet ongeveer 60cm van de turbo vandaan ivm de bedrijfstemperatuur van zo'n ding. Als je 'm te dichtbij zet gaat ie aanzienlijk korter mee, en te ver weg ook want dan moet het ingebouwde verwarmingselement de hele tijd keihard werken. Het is dus een kwestie van levensduur en niet per se van werking (al kan ik me voorstellen dat als je 'm té dichtbij zet hij niet meer nauwkeurig is, dit is echter een vermoeden.
-
Maarten
- Lid van verdienste

Om de WB O2 te beschermen tegen al te hoge temperatuur is er een bung gelast na de grote bocht in de downpipe en heb ik ook een heatsink gebruikt. Misschien dat de positie vlak na de turbo geen gevaar oplevert als er een heatsink gebruikt wordt, maar onder het motto 'better safe than sorry' zit mijn WB iets verderop.
-
mechel
- Geregistreerd lid
Ik heb de heatsink besteld , de plaats op de foto ga ik ook even bekijken want dat ziet er goed uit zo
.
Ook zag ik in de beschrijving van de LC-1 een koperen plaatje dat nog als extra schild kan worden gebruikt om de sensor zelf (het buitenhuis) te beschermen tegen hitte.
Op zich als ik 1x per jaar een nieuwe sensor moet kopen vind ik dat nog wel te doen , maar elke maand ....
Iemand trouwens een id waar dat beugeltje op de downpipe (zie de foto) voor bedoeld is ?? Ik had ook al een beugeltje (plat stalen strip met gaten) over in de set ( waar overigens geen beschrijving bij zit).
@maarten : bedankt voor de foto
Ook zag ik in de beschrijving van de LC-1 een koperen plaatje dat nog als extra schild kan worden gebruikt om de sensor zelf (het buitenhuis) te beschermen tegen hitte.
Op zich als ik 1x per jaar een nieuwe sensor moet kopen vind ik dat nog wel te doen , maar elke maand ....
Iemand trouwens een id waar dat beugeltje op de downpipe (zie de foto) voor bedoeld is ?? Ik had ook al een beugeltje (plat stalen strip met gaten) over in de set ( waar overigens geen beschrijving bij zit).
@maarten : bedankt voor de foto
-
Robke
- Geregistreerd lid
Ik heb vanaf dat beugeltje een stalen stripje geplaatst naar het carter toe zodat de downpipe wat meer ondersteuning heeft onder het motto: baat het niet, dan schaadt het niet.
-
evo
- Donateur (2x)

Levensduur? Rijden jullie dan continue met een WBL rond? Ik dacht dat een WBL handig/noodzakelijk is om je fuelmap goed te krijgen...
en dan ook pas boven STG3's enzo daaronder zijn de SAAB maps toch nog wel toereikend?
Bedenk me of 't noodzakelijk/gewenst zou zijn als je met andere injectoren in de weer gaat, maar dan weer... die zijn pas weer nodig boven STG... of als je de E85 weg inslaat, en dan weer alleen in de "finetune" fase...
Of praat ik nu p03p
en dan ook pas boven STG3's enzo daaronder zijn de SAAB maps toch nog wel toereikend?
Bedenk me of 't noodzakelijk/gewenst zou zijn als je met andere injectoren in de weer gaat, maar dan weer... die zijn pas weer nodig boven STG... of als je de E85 weg inslaat, en dan weer alleen in de "finetune" fase...
Of praat ik nu p03p
-
inactief
- Geregistreerd lid
Je praat de waarheid!evo schreef:Of praat ik nu p03p
-
mechel
- Geregistreerd lid
De WB O2 heb ik nodig omdat ik na de upgrade naar de TD04 (die klaar ligt) aan een stage 4 zit.
Hiervoor is dus geen standaard programma (behalve bij de pro-tuners natuurlijk ,die hem dan aan de dyno hangen met WB o2).
Dan komen ook de grotere injectoren en de 3bar map sensor erbij.
Bovendien is elke stage gemaakt met een bepaalde veiligheidsmarge die ervoor zorgt dat de kleine verschillen in motor en hardware (ic etc) geen problemen gaan geven.
Met de auto-tune functie die nieuw is heb je de WB 02 nodig anders werkt hij niet. Het is dus gewoon een kwestie van het laaste stukje eruit halen
Je kunt hem natuurlijk elke keer demonteren maar de bosch WB02 kan gewoon blijven zitten als je hem maar beschermt tegen hele hoge temperaturen. Dus elke keer als je hem aan de laptop hangt kun je gelijk van alle functies gebruik maken ipv elke keer onder de auto te kruipen en de stop door de wb 02 te vervangen. Ook een beetje gemak zucht dus
Hiervoor is dus geen standaard programma (behalve bij de pro-tuners natuurlijk ,die hem dan aan de dyno hangen met WB o2).
Dan komen ook de grotere injectoren en de 3bar map sensor erbij.
Bovendien is elke stage gemaakt met een bepaalde veiligheidsmarge die ervoor zorgt dat de kleine verschillen in motor en hardware (ic etc) geen problemen gaan geven.
Met de auto-tune functie die nieuw is heb je de WB 02 nodig anders werkt hij niet. Het is dus gewoon een kwestie van het laaste stukje eruit halen
Je kunt hem natuurlijk elke keer demonteren maar de bosch WB02 kan gewoon blijven zitten als je hem maar beschermt tegen hele hoge temperaturen. Dus elke keer als je hem aan de laptop hangt kun je gelijk van alle functies gebruik maken ipv elke keer onder de auto te kruipen en de stop door de wb 02 te vervangen. Ook een beetje gemak zucht dus
-
inactief
- Geregistreerd lid
En altijd aangesloten laat, anders gaat hij ook kapot!
-
mechel
- Geregistreerd lid
Nu praat jij de waarheidG-ice schreef:En altijd aangesloten laat, anders gaat hij ook kapot!