Rijden op circuit zandvoort

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
bennie
Geregistreerd lid

Re: Rijden op circuit zandvoort

Bericht door bennie » do 29 jul, 2010 17:18

Injectie schreef:De flens is van het wiellager afgescheurd. Assen draaiden dol in de velgen.

Als ik het goed begrijp is dus de as van de kruiskoppelingen gebroken!? Zal het wel verkeerd hebben maar snap nog niet helemaal wat er nu gescheurd is....

Edit: Denk dat ik het al snap: De flens waar de wielbouten ingedraaid zitten is bij het punt waar deze door het lager gaat afgescheurd!...? :shock:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 29 jul, 2010 22:28

check. U hebt het correct geformuleerd bennie.

Cornell
Geregistreerd lid

Bericht door Cornell » do 29 jul, 2010 22:31

Bubba schreef:Mooi, nu weet ik hoe de baan er uit ziet :)! Ga zaterdag de ultimate experience doen :)
Kijk maar uit, vandaag is er iemand omgekomen op het cpz tijdens een dag van Bleekemolen! :?

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » do 29 jul, 2010 22:47

Gezien en gelezen... Maar er zijn vandaag ook 268 mensen omgekomen in een vliegtuigcrash... Als je je daar iets van aantrekt moet je maar een spuitje vragen.
OK, erg genoeg, maar dat kan altijd en overal gebeuren.....

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 29 jul, 2010 23:17

Dat kwam door een brand, een echte racecoureur aardig ingepakt in brandwerende spullen en een goedgekeurde racewagen heeft altijd een rolkooi, een doorgelaste carrosserie waar bijna geen brandbare spullen meer inzitten, een speciale tank, enz.
Wel erg dramatisch om niet uit je wagen te kunnen komen of worden bevrijd als hij in de fik staat, maar dat kan je ook op de openbare weg overkomen als je pech hebt.

Cornell
Geregistreerd lid

Bericht door Cornell » do 29 jul, 2010 23:49

Ik ben zelf ook een aantal jaren actief geweest o.a. op het cpz.
Het is idd zo wanneer je wedstrijden rijdt, zowel de auto als de coureur aan veiligheidsvoorschriften moet voldoen.
De auto's van Bleekemolen zullen hier zeker aan voldoen, echter is de "coureur" vaak alleen voorzien van een helm en draagt deze geen brandvertragend ondergoed, balaclava enz.
Tevens zijn tijdens officiële wedstrijden alle baanposten bemand met baanofficials (oca's), welke zijn getraind om onmiddellijk in te grijpen bij een incident.
Maar ik ben het met Carlsson en Bubba eens,...het kan overal gebeuren!

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » di 03 aug, 2010 19:01

Beregaaf was het :-P+ !!!
Ik kan nu uit ervaring zeggen dat mijn 9-5 nog helemaal niet zo slecht gaat... Nog net geen partij tegen de Dodge Charger met 500PK Hemi, maar ook niet veel langzamer.
Maar de Ashton Martin Vantage was echt mijn favoriet. De Lambo Gallardo was "ook wel aardig" als ik het zo mag formuleren, maar die moet het van de all wheel drive hebben.

Hele mooie ervaring; een aanrader voor iedere autogek!

Plaats reactie