voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » ma 16 nov, 2009 11:46
Oorspronkelijk stond dit hier :
Ik heb in Duitsland (zie ook post van dessel in topic dieseltuning pagina 13) een bedrijf gevonden dat een chiptuning heeft voor onze dieselkes. Dit bedrijf zit een beetje ver maar ze hebben een mobiele ploeg. Is er interesse op dit forum voor een dieseltuningsdag? Naast een eventuele korting spaar je je de rit naar Maagdenburg uit.
Na nog wat gezocht te hebben, stel ik een DEM module voor. Het bedrijf APEC (met dank aan Dessel voor het opzoekwerk) geeft deze info:
De DEM module is een volledig eigen ontwikkeling en omvat een piggyback systeem (komt tussen de originele bedrading) met echte mappen, dus geen weerstanden zoals een ordinaire powerbox, maar mappen die door ons volledig geprogrammeerd worden, eens de finetuning in orde is (op de vermogensbank nagemeten) sluiten we de module af.
constante controle op 2 kanalen:
- constante controle van water- en uitlaattemperatuur
- toerental gecontroleerde tuning
- timer functie, tuning alleen actief wanneer nodig
- vrijloop en motorbeschermingsprogramma blijven actief
- ontwikkeld op vermogensbank
- lager verbruik bij rustige rijstijl
De prijs, indien we met minstens 4 zijn, is 450,-. dat is inclusief de vermogensbank en inclusief btw (voor de zelfstandigen en vennootschapshouders onder ons).
wie heeft hierin interesse? het bedrijf ligt in Deinze (dat is niet super ver van Antwerpen) (combi met bezoekje Gent is een aanrader).
Voorinschrijflijst
1. Juice: saab 9-5 2.2 Tid 120pk - 2002: bevestigd
2. Sverige Uppe: saab 9-3 2.2Tid 125pk - 2001: bevestigd
3. Dessel: saab 9-5 2.2 Tid 120pk - 2003: bevestigd
4. Vanschipstal: saab 9-5 2.2 Tid 120pk - 2002 bevestigd
5. Onno van Noort: bevestigd
6. goosse ??
7. Champers??
Nu liggen 4 opties voor waarvan er voor 2 nog interesse bestaat. Zie pagina 23 voor details en de tussenliggende pagina's voor de argumenten.
-
Sverige uppe!
- Geregistreerd lid
Bericht
door Sverige uppe! » ma 16 nov, 2009 12:50
Is dit ook toepasbaar op de 9-3 2.2TiD met 92kw/125pk 280Nm?
-
millerman
- Donateur (3x)

Bericht
door millerman » ma 16 nov, 2009 12:58
Dat is gewoon dezelfde motor zover ik weet, dus zou geen probleem moeten zijn.
-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » ma 16 nov, 2009 13:03
inderdaad, zou hetzelfde zijn
-
Sverige uppe!
- Geregistreerd lid
Bericht
door Sverige uppe! » ma 16 nov, 2009 14:40
dan ben ik uiteraard ook geinteresseerd!

-
Dessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dessel » ma 16 nov, 2009 15:15
Ze hebben via mail dus bevestigd dat ze via echte chiptuning (geen powerbox) de 2.2 dieselmotor kunnen opwaarderen? Hebben ze al ervaring met die Saab motoren?
Zeeeer grote interesse hier, en een dieseltuningdag zou perfect zijn

-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » ma 16 nov, 2009 18:29
Dessel schreef:Ze hebben via mail dus bevestigd dat ze via echte chiptuning (geen powerbox) de 2.2 dieselmotor kunnen opwaarderen? Hebben ze al ervaring met die Saab motoren?
Zeeeer grote interesse hier, en een dieseltuningdag zou perfect zijn

yes they have maar ik heb ondertussen door aan het vragen om zeker te zijn
-
Dessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dessel » ma 16 nov, 2009 18:39
Als ze het echt kunnen, schrijf mij maar in voor die dieseltuningdag, ook al is het in het noorden van Nederland

-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » di 17 nov, 2009 13:12
Ondertussen heb ik bevestiging gekregen:
Fasttuning kan idd via chiptuning het vermogen naar 160pk brengen.
Alhankelijk van het aantal wagens kan een korting geregeld worden.
Ik maak op de eerste pagina een lijstje met voorinschrijvingen. Op basis hiervan zal ik een prijs vragen waarop iedereen kan inschrijven.
-
Dessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dessel » di 17 nov, 2009 16:28
Goe bezig Juice, je wilt precies ook snel wat meer dieselgeweld onder de kap

Het enige wa ik mij nog afvraag: met zo'n mobiele dienst, dan kunnen ze toch niet testen hoeveel pk er uiteindelijk is, of bestaan er mobiele testbanken?
ps: mijn saab is van 2003

-
vanschipstal
- Geregistreerd lid
Bericht
door vanschipstal » di 17 nov, 2009 17:01
Dan kom ik wel m'n velgies halen (begrijp dat ze nu misschien wel met wat hogere afleveringskosten kennen...)
-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » di 17 nov, 2009 20:39
@ vanschipstal: ik zet je op de lijst.
mbt de kostprijs: ze adverteren nu aan 399,- ik vermoed dat hier nog wel wat afgaat of toch minstens dat de voorrijkosten van 80,- wegvallen.
@ dessel: een vermogensbanktest zit er zeker niet bij. Dit is bij mijn weten zelden het geval.
-
Tonnes
- Geregistreerd lid
Bericht
door Tonnes » di 17 nov, 2009 20:41
Eeen Saab 9-3 met 255.000 op de teller...zouden jullie dat doen?
-
Dessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dessel » di 17 nov, 2009 21:11
Dan zal ik nu eens een testrun doen, na het chippen nog is en dan de resultaten samenzetten om een mooi beeld te krijgen. Zo kunnen we ook zien of het wel deftig is gebeurd
Tonnes: 255K is niet niks meer... Maar juice doet het ook met 220K (?) dus waarom niet.
-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » di 17 nov, 2009 21:29
ondertussen 238.000km zelfs.
Als de hardware verder gezond is zie ik geen probleem. Ik heb een nieuwe turbo en dieselpomp ingecalculeerd om de 350.000 te halen. Misschien dat ik er wat eerder aan toe ben met de tuning?