Uitlaat vraagje
-
something2say
- Donateur

Uitlaat vraagje
Hallo allemaal,
Ik heb onder mijn 9-3 t7 op lpi een nogal lekke uitlaat zitten en wil hem graag van voor naar achter gaan vervangen voor een bsr of jt inclusief downpipe.
Alleen ik twijfel nog over jt met één of twee dempers en bij bsr uitlaat vindt ik de platte eindpijp echt niet mooi (wel de ovale van de dubbele versie).
De prijs is ongeveer gelijk maar het geluid zal wel flink verschillen denk ik.
Kan ik met een jt met één demper ook rustig naar mijn werk rijden zonder de hele buurt wakker te maken? en een lange rit maken zonder irritante brom in de auto?
Op de site van speektuning staan alleen filmpjes van 9000 of 900 en op youtube staat er vaak niet bij of het om 2 of 1 dempers versie gaat.
Filmpjes met bsr uitlaat staan er bijna niet op voor de 9-3 t7.
Ik ben dus op zoek naar ervaringen en eventueel filmpjes van zowel bsr compleet als jt twee en één demper met sportkat.
Groeten,
Gerard.
Ik heb onder mijn 9-3 t7 op lpi een nogal lekke uitlaat zitten en wil hem graag van voor naar achter gaan vervangen voor een bsr of jt inclusief downpipe.
Alleen ik twijfel nog over jt met één of twee dempers en bij bsr uitlaat vindt ik de platte eindpijp echt niet mooi (wel de ovale van de dubbele versie).
De prijs is ongeveer gelijk maar het geluid zal wel flink verschillen denk ik.
Kan ik met een jt met één demper ook rustig naar mijn werk rijden zonder de hele buurt wakker te maken? en een lange rit maken zonder irritante brom in de auto?
Op de site van speektuning staan alleen filmpjes van 9000 of 900 en op youtube staat er vaak niet bij of het om 2 of 1 dempers versie gaat.
Filmpjes met bsr uitlaat staan er bijna niet op voor de 9-3 t7.
Ik ben dus op zoek naar ervaringen en eventueel filmpjes van zowel bsr compleet als jt twee en één demper met sportkat.
Groeten,
Gerard.
-
AlexJ
- Donateur

Re: Uitlaat vraagje
Gerard, ik heb een JT 3" met 2 dempers.
Geluid is echt goed aanwezig. Als je zelf je raampjes dicht heb niet irritant.
Raampje open, prachtig vol.
Boven de 4000 toeren gaat de uitlaat brullen, en is het echt hard.
Ik ben blij dat ik 2 dempers heb want met 1 demper zou echt heel de buurt het horen, en nu is het nog redelijk te doen...
Geluid is echt goed aanwezig. Als je zelf je raampjes dicht heb niet irritant.
Raampje open, prachtig vol.
Boven de 4000 toeren gaat de uitlaat brullen, en is het echt hard.
Ik ben blij dat ik 2 dempers heb want met 1 demper zou echt heel de buurt het horen, en nu is het nog redelijk te doen...
-
Lalleman93
- Geregistreerd lid
Ik heb een duplex 2,5" BSR en deze geven, met name op lage toeren, een heerlijk donkere brom. In het interieur dringt dit uiteraard wel door, maar niet hinderlijk. Ik zal a.s. weekend eens proberen een filmpje op YT te zetten voor de liefhebbers 
-
AlexJ
- Donateur

-
carlsson
- Geregistreerd lid
Die JT varianten verkopen ze toch ook bij Speektuning, die zitten in Almelo. Een ovale pijp op je einddemper ziet idd beter uit dan die platte pijp van een BSR/Simmons. Bij JT kunt die tussenpijp met demper vervangen door een zonder demper want ze hebben ook losse pijpstukken. Vaak is dat laatste ovale stukje weer een los onderdeel, die kun je misschien ook op een BSR einddemper plaatsen. BSR voert maar een beperkt aantal opties van de Simmons uitlaten collectie 
-
something2say
- Donateur

Even alle site's bij langs geweest om te vergelijken.
Wel even puzzelen maar dit kwam er ongeveer uit:
Elk parts:
JT 3" compleet zonder kat 499 pound = 596 euro
JT 3" compleet + sportkat 788 pound = 914 euro
JT 3" compleet + racekat 917 pound = 1095 euro
Maptun:
JT 3" compleet zonder kat= 555 euro
JT 3" compleet +sportkat = 796 euro
JT 3" compleet +racekat = 880 euro
Speedparts:
JT 3"compleet + sportkat 8230 kr=869 euro
JT 3"compleet + racekat 9570 kr=1010 euro
Speek tuning:
JT 3"compleet +sportkat= 836 euro
JT 3"compleet +racekat = 995 euro
Ferrita compleet = 1330 euro
R&D:
bsr compleet + sportkat = 681 ex btw dus volgens mijn rekenmachine 810 euro incl.
BSR tuning:
bsr compleet + sportkat =810 incl.
Natuurlijk zijn er nog meer merken en type's maar dan kost het me mijn hele weekend om alles uit te zoeken
Alle prijzen zijn van de website afgeplukt en bij sommige bedrijven zal er ongetwijfeld nog verzendkosten/invoerrechten bij komen??
typefouten voorbehouden.
Wel even puzzelen maar dit kwam er ongeveer uit:
Elk parts:
JT 3" compleet zonder kat 499 pound = 596 euro
JT 3" compleet + sportkat 788 pound = 914 euro
JT 3" compleet + racekat 917 pound = 1095 euro
Maptun:
JT 3" compleet zonder kat= 555 euro
JT 3" compleet +sportkat = 796 euro
JT 3" compleet +racekat = 880 euro
Speedparts:
JT 3"compleet + sportkat 8230 kr=869 euro
JT 3"compleet + racekat 9570 kr=1010 euro
Speek tuning:
JT 3"compleet +sportkat= 836 euro
JT 3"compleet +racekat = 995 euro
Ferrita compleet = 1330 euro
R&D:
bsr compleet + sportkat = 681 ex btw dus volgens mijn rekenmachine 810 euro incl.
BSR tuning:
bsr compleet + sportkat =810 incl.
Natuurlijk zijn er nog meer merken en type's maar dan kost het me mijn hele weekend om alles uit te zoeken
Alle prijzen zijn van de website afgeplukt en bij sommige bedrijven zal er ongetwijfeld nog verzendkosten/invoerrechten bij komen??
typefouten voorbehouden.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Zo een hele studie, zou dan toch eens bij Speek-tuning gaan kijken, dicht in de buurt. Een JT met sportcat is een goede keuze als je niet persé geheel voor RVS wilt gaan, zo'n racecat is nergens voor nodig of je moet echt over een gigantisch motorvermogen beschikken.
Vaak is het ook interessant om zo'n bedrijf de uitlaat ook te laten installeren voor een scherpe prijs, die te vervangen materialen zitten vaak moervast en voor je het weet draai je wat kapot, vooral de (de) montage van de downpipe is een nauwkeurig werkje. Het is ook handig als je wat tap-einden en andere materialen zoals ophangingsrubbers bij de hand hebt. Bij een T7 kan soms een kleine programma aanpassing nodig zijn om optimaal van een grotere down-pipe te profiteren.
Vaak is het ook interessant om zo'n bedrijf de uitlaat ook te laten installeren voor een scherpe prijs, die te vervangen materialen zitten vaak moervast en voor je het weet draai je wat kapot, vooral de (de) montage van de downpipe is een nauwkeurig werkje. Het is ook handig als je wat tap-einden en andere materialen zoals ophangingsrubbers bij de hand hebt. Bij een T7 kan soms een kleine programma aanpassing nodig zijn om optimaal van een grotere down-pipe te profiteren.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Saab 9-3 turbo 98tm02: Compleet 3Inch JT systeem met 2dempers en sportkat 800Euro...zal idd nog iets btw en transport bij komen!1000Euro heb je het pakketje binen 2weekjes voor de deur staan
Ferrita is ook mooi en goed spul!
Ferrita is ook mooi en goed spul!

-
Robke
- Geregistreerd lid
Ik heb een complete BSR uitlaat onder m'n 9-3 hangen, het geluid vind ik erg beschaafd. Het klinkt nu iets dieper, maar nauwelijks merkbaar in de auto.
Het eindstuk is niet zo mooi als die van JT, maar het is wel een RVS systeem en dat leek me niet verkeerd aangezien ik op LPG rijd.
Het eindstuk is niet zo mooi als die van JT, maar het is wel een RVS systeem en dat leek me niet verkeerd aangezien ik op LPG rijd.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Die goedkopere uitlaten van BSR zijn maar deels van RVS, meestal alleen de downpipe en het pijpje/sierstuk op de einddemper dat onder je bumper uitsteekt.
Een volledig RVS systeem zoals van Ferritta is gewoon veel duurder, alleen al door de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Die downpipe's van BSR zijn trouwens opvallend goedkoop, daar is dus ook wat gespaard op de materiaal- en fabricagekosten want die fabrikanten/handelaren zijn niet gek geworden. Daarnaast zijn er mogelijk kwaliteitsverschillen in de katalysatoren. Soms zijn er ook twee katalysatoren om een nog grotere reiniging van de uitlaatgassen te behalen. Dat scheelt al gauw zo'n € 200 op een downpipe.
Opzich is voor beide (en ook JT) wat te zeggen en het is ook de vraag wat binnen het budget past
Een volledig RVS systeem zoals van Ferritta is gewoon veel duurder, alleen al door de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Die downpipe's van BSR zijn trouwens opvallend goedkoop, daar is dus ook wat gespaard op de materiaal- en fabricagekosten want die fabrikanten/handelaren zijn niet gek geworden. Daarnaast zijn er mogelijk kwaliteitsverschillen in de katalysatoren. Soms zijn er ook twee katalysatoren om een nog grotere reiniging van de uitlaatgassen te behalen. Dat scheelt al gauw zo'n € 200 op een downpipe.
Opzich is voor beide (en ook JT) wat te zeggen en het is ook de vraag wat binnen het budget past
-
woutervanwielink
- Geregistreerd lid
hier ook een compleet JT 3'' met sportcat 2 dempers. ben te spreken over geluid.
heb al uit diverse hoeken vernomen dat BSR een afrader is!
gr Wouter
heb al uit diverse hoeken vernomen dat BSR een afrader is!
gr Wouter
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Ik denk dat het no 1 Ferritta is, no. 2 JT en op de derde plaats BSR, dus geheel conform de gemiddelde prijsverhoudingen. Het geluidsbeeld veranderd veelal in positieve zin als de uitlaat is een gereden
Wat wel opvalt is dat sommige tuners wel eens stunten met een "gratis" montage, dat is wel interressant om in overwegging te nemen en het desnooods wat verder van huis te zoeken zeker bij een compleet uitlaatsysteem met katalysatoren.
Wat wel opvalt is dat sommige tuners wel eens stunten met een "gratis" montage, dat is wel interressant om in overwegging te nemen en het desnooods wat verder van huis te zoeken zeker bij een compleet uitlaatsysteem met katalysatoren.
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Heb je ook al bij Abbott racing gekeken?
Ik dacht dat daar ook geen slechte prijs aan hing maar ik ben nog niet toe gekomen aan het maken van mijn vrouw's keuze
En eerst remmetjes en ophanging.
Gr.
Martin
Ik dacht dat daar ook geen slechte prijs aan hing maar ik ben nog niet toe gekomen aan het maken van mijn vrouw's keuze
En eerst remmetjes en ophanging.
Gr.
Martin
-
bbep
- Geregistreerd lid
Ik heb een half jaar geleden bij R&D een BSR 3" downpipe gekocht, kan niet anders zeggen dat het een prachtig afgewerkt product is en ik ben ook erg tevreden over het (beschaafde) geluid en over de rij-eigenschappen van de auto na de montage van de uitlaat.
Groet, Ben
Groet, Ben
-
jarno93
- Geregistreerd lid