Hi mensen,
ik organiseer een meeting voor custom turbo's en krijg de indruk dat de meeting thread niet door jullie gelezen wordt, vandaar mijn vraag hier.
Zijn er veel saabs met een custom turbo ? Bouwen jullie wel eens een andere turbo in ?
groetjes,
Jeroen
Custom turbo (anders dan enkel chip tuning )
-
Nick
- Donateur (2x)

Re: Custom turbo (anders dan enkel chip tuning )
hierbij de link naar het betreffende topique viewtopic.php?t=82320" onclick="window.open(this.href);return false;
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Veel Saabjes zijn al voorzien van een turbo en dan heb je natuurlijk een aardige voorsprong als je kijk naar een ongeblasen BMW of ander merk.
De meeste saab rijders bouwen dus niet een turbo op hun ongeblasen saab maar gaan voor een saab met turbo.
Natuurlijk zijn er aardig wat saab rijders waaronder 900NG/9-3 en 9-5 turbo rijders die kiezen voor een grote turbo en alles wat daar bij komt kijken.
Zijn hier wel wat mensen met aardige turbo,s zoals 19T ipv 15T op een 9-5,dit samen met andere intercoolers,dowpipes,injectoren,luchtfilters en stukje aangepaste software geeft aardig wat pk,s.
Chargers heb ik hier nog niet gezien maar loop er zelf al een tijd mee in gedachten....
De meeste saab rijders bouwen dus niet een turbo op hun ongeblasen saab maar gaan voor een saab met turbo.
Natuurlijk zijn er aardig wat saab rijders waaronder 900NG/9-3 en 9-5 turbo rijders die kiezen voor een grote turbo en alles wat daar bij komt kijken.
Zijn hier wel wat mensen met aardige turbo,s zoals 19T ipv 15T op een 9-5,dit samen met andere intercoolers,dowpipes,injectoren,luchtfilters en stukje aangepaste software geeft aardig wat pk,s.
Chargers heb ik hier nog niet gezien maar loop er zelf al een tijd mee in gedachten....
-
millerman
- Donateur (3x)

Dan zou je een charger met turbo samen krijgen, niet onmogelijk, wel lastig denk ik? De grootste standaard turbo van de Saab (Mitsubishi TD04-15T) levert al prima prestaties voor auto's die als daily drive worden gebruikt. Tot 300pk kun je er prima mee gaan, dan is de investering voor een grotere turbo vaak veel ten opzichte van de winst.
Zodoende zul je maar weinig mensen hier vinden die echt een custom turbo hebben. Wel een aantal snellere Saabjes met standaard turbo's!
Zodoende zul je maar weinig mensen hier vinden die echt een custom turbo hebben. Wel een aantal snellere Saabjes met standaard turbo's!
-
dubversion
- Geregistreerd lid
joachiem schreef:Veel Saabjes zijn al voorzien van een turbo en dan heb je natuurlijk een aardige voorsprong als je kijk naar een ongeblasen BMW of ander merk.
Dat is een customized turbo. Het maakt niet uit dat de turbo zelf al vanuit fabriek erop zit. En al zeker niet als de fabrieksturbo vervangen is door een grotere !
Wie wil naar de meeting komen ? Wellicht eigenlijk beter om in de andere post te replyen; ik wil hier verder niet vervuilen, maar wel eens kijken hoeveel mensen hier met een custom turbo (onder de definitie zoals hierboven ) rondrijden...
Over de combinatie supercharger + turbo: het is absoluut een zeldzaamheid, maar het komt voor; zelfs bij fabrieks blokken. Volkswagen Golf heeft zo'n auto
http://www.popsci.com/cars/article/2005 ... harged-car" onclick="window.open(this.href);return false;
ook wat aftermarket kits zijn er:
http://www.thmotorsports.net/product-re ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes,
Jeroen
-
joachiem
- Geregistreerd lid
charger+turbo erg mooi!bekijk dit maar eens goed http://www.youtube.com/watch?v=zwZsZlIl ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg mooi gedaan en vind de auto in zijn geheel echt super mooi!
Erg mooi gedaan en vind de auto in zijn geheel echt super mooi!
-
Orion
- Geregistreerd lid
Een mechanische compressor met turbo had de Lancia Delta S4 al in de jaren '80. Prachtige wagen overigens!
-
dubversion
- Geregistreerd lid
Lancia delta S4, gemaakt voor race:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ever trustworthy wikipeida...(not), maar goed :
[qoute]The car's 1759 cc four cylinder engine combined supercharging and turbocharging to reduce turbo lag at low RPM. Officially the car produced 550 horsepower (410 kW). Independent figures show the S4 could accelerate from 0 to 100 km/h (62 mph) on gravel in just 2.3 seconds.[/quote]

http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ever trustworthy wikipeida...(not), maar goed :
[qoute]The car's 1759 cc four cylinder engine combined supercharging and turbocharging to reduce turbo lag at low RPM. Officially the car produced 550 horsepower (410 kW). Independent figures show the S4 could accelerate from 0 to 100 km/h (62 mph) on gravel in just 2.3 seconds.[/quote]