Mattenset

1993-2002
APRIJK
Geregistreerd lid

Mattenset

Bericht door APRIJK » ma 06 sep, 2010 11:35

Weet iemand waar ik een mooi maar goedkoop setje matten kan vinden voor mijn 9-3 coupe?
Het liefst natuurlijk velours met Saab logo .o.i.d.. Dan kan ik weer mooi door het land rijden :O:

Ik heb al gebeld met de dealer maar dat kost me 130,-, zoveel is een mat mij nu ook weer niet waard.

talladega 900

Re: Mattenset

Bericht door talladega 900 » ma 06 sep, 2010 11:55

in delft bij harteveld heb ik een orginele mattenset vorige zomer voor 65 euro gekocht.

Goudvis23
Geregistreerd lid

Bericht door Goudvis23 » ma 06 sep, 2010 12:14

Volgens mij kost een mattenset bij elferink in Enter iets van 40 euro.

Marrrcel
Geregistreerd lid

Bericht door Marrrcel » ma 06 sep, 2010 22:26

Die van R&D zijn van goede kwaliteit, maar wel een apart hoekje bij de voetsteun (vind ik niet zo mooi) en geen logo.

bbep
Geregistreerd lid

Bericht door bbep » ma 06 sep, 2010 23:05

Ik koop mijn matten altijd bij mattenonline.nl
De velours matten hebben geen logo, maar zijn verder perfect!
Ik ben inmiddels ook weer bijna toe aan een nieuwe setje.

Groet, Ben

JurjenLengkeek
Geregistreerd lid

Bericht door JurjenLengkeek » di 07 sep, 2010 8:08

Ik heb de mijne bij KMK uit Ijsselmuiden besteld, ze sturen ook op. Was geloof ik 3 of 4 tientjes, en ze naaien het Saaablogo erop. Bij de bestuurderskant zit er zo'n ringetje links onderin. Mijn zwager, werkzaam bij een grote leasemaatschappij besteld ze daar ook altijd. Aanrader dus!

APRIJK
Geregistreerd lid

Bericht door APRIJK » di 07 sep, 2010 10:14

KMK is een goede zeg! Net gebeld, worden mooie matten voor een mooie prijs (met logo, hij had er nog eentje)

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » di 07 sep, 2010 14:13

heb net met die beste man gesproken.....hij had de matten set niet op voorraad liggen, maar hij kon ze zo maken...hij bood zelf aan om wat met de prijs te doen als er meerdere gegadigde bij waren... :D dus beste dames en heren..maken we hier gebruik van?????? :O: de prijs is 42,50 euro en dan gaat er nog wat vanaf......

Driver 79
Geregistreerd lid

Bericht door Driver 79 » di 07 sep, 2010 14:22

Oei, had ik dat maar geweten, onlangs bij de dealer een setje gekocht voor 80 euro!

Kompasowa
Geregistreerd lid

Bericht door Kompasowa » vr 10 sep, 2010 22:49

Klinkt als een inkoopaktie aktie

APRIJK
Geregistreerd lid

Bericht door APRIJK » vr 10 sep, 2010 23:29

Dat lijkt mij ook, ik heb ze alleen die dag meteen al besteld.
Ik wil die man maandag nog wel even bellen om te kijken hoeveel korting bij hoeveel sets...

Of ik kan nauurlijk mijn bestelling afwachten, kwaliteit beoordelen en dan een inkoopactie.

pieter!
Geregistreerd lid

Bericht door pieter! » za 11 sep, 2010 12:04

Heeft er iemand een fototje van die kmk matten? Als ze er goed uitzien en er een inkoopactie komt ben ik erbij!

keesvanputten
Geregistreerd lid

Bericht door keesvanputten » za 11 sep, 2010 16:53

Me too!

Joost1976
Geregistreerd lid

Bericht door Joost1976 » ma 13 sep, 2010 14:05

Als ik de definitieve prijs ken, een fototje heb gezien en weet of er ook van die uitsparingen (ringetjes) in zitten om de matten vast te zetten tegen verschuiving, ben ook ik een kandidaad voor een setje :wink:

JurjenLengkeek
Geregistreerd lid

Bericht door JurjenLengkeek » di 14 sep, 2010 13:32

Goed mensen, bij deze een gebruikersreview.

Nu ruim een jaar in bezit (begin juni 2009). Uiteraard passen ze perfect, zowel voor als achter. Het zijn -neem ik aan- gewoon de Saab-vormen. Ze waren besteld voor mij, maar het duurde best lang tot ik wat hoorde, toen bleek dat de mallen in een verouderd systeem stonden (net even het mailtje opgezocht). Daarna waren ze binnen een paar dagen bij mij afgeleverd.

Ze zien er zo uit (nee, ik heb mn auto niet gezogen van tevoren):
Afbeelding

Afbeelding

Het logo is er op geborduurd. Het lijkt alsof alles erop geborduurd is maar volgens mij is het een rond stukje stof dat erop vast is geborduurd. Het zwarte in het logo voelt net anders aan als de stof van de matten zelf.
Afbeelding

Er zit netjs een gat in aan de bestuurderszijde:
Afbeelding

Een close-up van de mat:
Afbeelding

Na een jaar eigenlijk twee plekken die slecht(er) beginnen te worden. Beide bij de bestuurdersstoel mat, maar dat is ook wel logisch. Hij begint een beetje kaal te worden aan de onderkant:
Afbeelding

en hij begint te scheuren in de hoek, maar de bekleding van de auto is op dat punt ook niet helemaal jofel meer, dus daar maakt-ie een rare hoek:
Afbeelding

Ik heb er 37 euro ex BTW incl verzendkosten voor betaald, maar dat was wel meeliftend op het cont(r)act van een grote leasemaatschappij.

Al met al mooie matten van goede kwaliteit voor een prima prijs.

Plaats reactie