Nieuwe "foto's"van de SAAB 9-5

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Malo
Geregistreerd lid

Bericht door Malo » ma 08 sep, 2008 23:16

Illu ik veronderstel dat je al iets meer concreet "gezien" hebt ?
Kun je wat specifieker zijn, want ik ben op den duur knettergek van het wachten, gissen en zoeken naar enig substantieel teken van hoe de nieuwe 9-5 er echt gaat uitzien.... Zit soms tweemaal per dag te googlen om toch maar iets te vinden.
Ja, het begint sluipend mijn leven te beheersen...
8)

Verlos ons uit ons lijden ( en uit de klauwen van de Citroën dealer die me blijft achtervolgen met folders van de schitterende nieuwe C5 Tourer....hoelang weersta ik hem nog als ik geen zekerheid heb op BETER..)

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » di 09 sep, 2008 22:53

zelfs heb ik nog niets gezien, maar ik heb wel iemand gesproken dat een prototype gezien heeft...

volgens mijn bron is dat een glazen dashboard (zoals in de concepts) en qua stijl gaat ie naar die van de 9-3, maar dan radicaler. Blijkbaar zou het de moeite zijn....

Malo
Geregistreerd lid

Bericht door Malo » di 23 sep, 2008 18:28

deze is hier blijkbaar de revu nog niet gepasseerd?
Alleszins weinig overeenkomst te zien tussen daklijn van render-tekening en die van de camo wagen (deze laatste lijkt meer op een Oepel Insigna ).

Het front van de tekening is overigens hoe de huidige gefacelifte 9-5 er uit zou moeten zien als je het mij vraagt. ....

Bon, op naar de volgende render/tekening/artistimpression/spy-shot-camo-wagen...We zijn het intussen gewoon geworden :?

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 23 sep, 2008 18:47

Malo schreef:Verlos ons uit ons lijden ( en uit de klauwen van de Citroën dealer die me blijft achtervolgen met folders van de schitterende nieuwe C5 Tourer....hoelang weersta ik hem nog als ik geen zekerheid heb op BETER..)
Koop een C6. :P

Boterbloem
Geregistreerd lid

Bericht door Boterbloem » wo 24 sep, 2008 21:44

Weet die meneer nog iets meer te melden Illu?;)

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » wo 24 sep, 2008 22:05

kzal nog eens polsen...

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » wo 24 sep, 2008 22:46

Mooi ding zo en profiel! Stoer, maar subtieler dan een B*W...
Laat maar komen, kan pa weer Saab gaan rijden als zijn (jaja) C5 touring, terug naar de leaserts mag >.<

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 28 okt, 2008 12:56

Het is anderen nog niet opgevallen, maar er zijn eindelijk concretere signalen van de nieuwe 9-5, waarvan nog steeds gezegd wordt dat ie in 2009 in de showroom staat.
discussie op GMinside :
http://www.gminsidenews.com/forums/f23/ ... nia-70672/

een als Insignia verpakte auto, met een duidelijk Saab dashboard. oa contact in center-console, en een hoop andere herkenbare zaken.

Afbeelding

origineel Insignia dash :
Afbeelding

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » di 28 okt, 2008 15:19

Afbeelding

Kheb er een goed gevoel bij :) .

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 28 okt, 2008 15:26

Dat ziet er niet verkeerd uit. Zal wel nog andere lichten krijgen, ander gevormd neusje om er niet als een Insignia uit te zien. Gelukkig gewoon groene dash-verlichting.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 28 okt, 2008 15:30

Lijkt me niet dat het een verbouwde Insignia gaat worden - dit is slechts een "mule".

gripen 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door gripen 9-3 » wo 29 okt, 2008 11:01

Kan het me bijna niet voorstellen maar als het een Insignia wordt met Saab badge, gril en dash dan kunnen ze wel inpakken.

en ga ik kijken naar een Volvo (niet echt), Lexus of Merc

Zal wel weer op het laatste moment gespot worden met de echte nieuwe body voor de 9-5 vlak voordat de wagen in de showroom staat. Zoals het hoort, goed verborgen ipv nieuwe teutoonse bakken die al een jaar voordat ze op de markt komen gespot worden.

SimonA50

Bericht door SimonA50 » do 30 okt, 2008 14:52

Op die nieuwe SAAB kon je wel eens wat langer moeten wachten.
GM schuift namelijk alles op de lange baan.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 30 okt, 2008 14:55

weer typisch incompetent Amerikaans management.
ongekend.

(en dat is niet alleen omdat ik een zwak voor Saab heb, maar Amerikanen hebben echt geen kaas gegeten van management in het algemeen.)

Saab heeft gezien de totale instortende verkopen na relatief succesvolle jaren echt keihard nieuwe modellen nodig. Vooral de 9-5. Maar ook de 9-3 gaat al hard de 9-5 achterna (die een paar jaar lang jaarlijks 30% verkoopdalingen noteerde) als je de verkopen volgt.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 30 okt, 2008 18:47

Vanwegen bezuinigingen bij GM agv de slechtere verkopen komt de nieuwe 9-5 pas in 2010 :wink:

Plaats reactie