oplossing kap omgeving groningen - Opgelost !

Voor alle Saab cabrio rijders
turtlespeed
Geregistreerd lid

oplossing kap omgeving groningen - Opgelost !

Bericht door turtlespeed » za 22 mar, 2008 22:47

Hallo,

Sinds vandaag in het bezit van een 93 cabrio uit 1999, maar de kap vertoond wat kuren met openen/dicht gaan. Waar kan ik in de provincie groningen hier het beste naar laten kijken?

Groeten,

Michel

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 22 mar, 2008 22:49

Je zou zelf naar het niveau van de olie kunnen kijken. :wink:

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » za 22 mar, 2008 22:50

Wow, dat is een snelle reactie !

Hoe doe ik dat ?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 22 mar, 2008 22:58

turtlespeed schreef:Hoe doe ik dat ?
Dat stond goed omschreven in dit topic, maar de foto's zijn helaas verdwenen. :bluecry:

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » za 22 mar, 2008 23:00

Jammer :roll: Zo wordt het wel wat lastig :)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 22 mar, 2008 23:07

turtlespeed schreef:Jammer Zo wordt het wel wat lastig
Stuur anders degene, die de foto's geplaatst heeft, hierover een PB'tje. :idea:

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » za 22 mar, 2008 23:21

De900C-GAS schreef:
turtlespeed schreef:Stuur anders degene, die de foto's geplaatst heeft, hierover een PB'tje. :idea:
Goede tip, zal ik doen !

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » ma 24 mar, 2008 21:23

Heb ondertussen het reservoirtje gevonden en deze stond inderdaad onder het minimum.
Morgen even naar Joel groningen om bij te laten vullen. Hoop dat het dan weer functioneert ?!

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » di 25 mar, 2008 20:39

Nou, vandaag bij Joel geweest, reservoir bijgevuld en de kap gaat weer als een tierelier !
"Mooi" "opgelost" zou je zeggen, helaas blijkt er een cilinder lek te zijn :(

Deze zal dus vervangen moeten worden :shock:

Aangezien ik deze auto pas afgelopen zaterdag heb aangeschaft lijkt me het toch redelijk dat dit voor mij wordt opgelost, niet dan ?

Groeten,

Michel

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 26 mar, 2008 0:07

turtlespeed schreef:Aangezien ik deze auto pas afgelopen zaterdag heb aangeschaft lijkt me het toch redelijk dat dit voor mij wordt opgelost, niet dan ?
Dat lijkt me afhankelijk te zijn van de voorwaarden waarop je de auto gekocht hebt.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 26 mar, 2008 0:16

Michel, de auto met garantie gekocht?? :?
En anders heb je toch de wet Consumenten-bescherming?? :roll:

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » wo 26 mar, 2008 19:48

Hallo,

zie hier:

Geen garantie, wél rechten
Een auto kopen van een beroepsmatige verkoper is een consumentenkoop, en daarom heb je altijd een wettelijke garantietermijn van zes maanden. De wet gaat er namelijk vanuit dat de gebreken die je binnen een half na aankoop constateert, vermoedelijk al bij de verkoop aanwezig waren. Het is in die gevallen aan de verkoper om met tegenbewijs aan te tonen dat dit niet het geval was; in principe moet hij de gebreken kosteloos repareren. Is die bereidwilligheid er niet, dan resten er twee mogelijkheden: ontbinding van de verkoop of reparatie van de auto door een derde en terugvordering van die kosten. In beide gevallen is een aantal stappen noodzakelijk, evenals een dossier waarin je de feiten en omstandigheden rond de verkoop en het traject daarna registreert. Ten eerste: om juridisch te slagen dient de koper de verkoper een bepaalde termijn de gelegenheid te geven om de gebreken kosteloos te verhelpen. Ten tweede: een gerechtsdeurwaarder of advocaat in de arm nemen en overgaan tot dagvaarding van de verkoper. Je eist dan vergoeding van de reparatiekosten of ontbinding van de koopovereenkomst.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de verkopende partij zijn verantwoordelijkheid neemt.

Met vriendelijke groeten,

Michel

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » za 29 mar, 2008 19:08

Hallo,

Mijn verkoper lijkt bereid een oplossing te zoeken. Hopelijk kan dit snel worden opgelost want het (eerste) plezier van de auto wordt hierdoor wel een beetje bedorven.

Uit de diagnose van de monteur van Joel blijkt dat de cilinder van de cabriokap (5e boog) al enige tijd lek is, waardoor er drukverlies optreedt. (je kan de olie uit de cilinder zien komen)
De cilinder zal dus vervangen moeten worden. Ondertussen liggen er aan de andere kant van de auto ook wat oliedruppels :shock:

Groeten,

Michel

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » di 22 apr, 2008 15:52

Hallo,

Ondertussen een maand verder en nog steeds lekkage.....
Het wachten is op een oplossing (nieuwe cilinders) van de verkopende partij. (= Car Callery de Adelaar in Apeldoorn).

Groeten,

Michel

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » za 17 mei, 2008 10:54

Even een update:

Afgelopen week ben ik netjes door de Adelaar gebeld, met de mededeling dat ze druk bezig zijn om cilinders voor mijn saab te regelen.
We hebben afgesproken dat de saab bij hen wordt neergezet en dat we -voor de tijd dat het duurt - een leenauto krijgen.

Zeer goede service !

De Adelaar neemt duidelijk zijn verantwoordelijkheid en ik heb er alle vertrouwen in dat ik straks weer in het bezit ben van een "lekvrije" Saab.

Een positief bericht dus; en dat mag ook wel eens worden vermeld over een autobedrijf !

Groeten,

Michel

Plaats reactie