ALV 13-02-2011

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
Plaats reactie
Brandslang
Geregistreerd lid

ALV 13-02-2011

Bericht door Brandslang » di 25 jan, 2011 18:48

Wie gaan er naar de ALV van de Saabclub in Nieuwegein?

Reub
Geregistreerd lid

Re: ALV 13-02-2011

Bericht door Reub » ma 31 jan, 2011 6:00

Joh, je kan er tegenwoordig een dagje uit van maken. Lijkt me reuze gezellig.
Echter, mijn moeder viert haar verjaardag, dus ik kan niet naar de ALV.

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » wo 02 feb, 2011 18:00

Reub schreef:Joh, je kan er tegenwoordig een dagje uit van maken....
Ga ik ook doen. Heb een studie genoot (ook Saabclub lid) al overgehaald om mee te gaan. We gaan ook de proefrit maken in de 9-5ng. Ben benieuwd, toen ik er afgelopen zomer even in zat bij ANA was ik niet geheel enthousiast. We zullen zien...

svarta pilen
Geregistreerd lid

Bericht door svarta pilen » zo 13 feb, 2011 23:43

Enthousiasme, betrokkenheid, historie maar ook toekomst. Vandaag zag en hoorde ik het tijdens mijn eerst ALV van de Saab Club Nederland. Met leuke mensen gesproken, onder meer over het internationale Saabtreffen in Finland later dit jaar en de technische inspectiedag in maart. Ook heb ik even meegereden in een vierwiel aangedreven 9-3 Combi. Krachtige auto. Omdat ik nog steeds graag fotografeer had ik deze dag mijn toestel bij mij. De hoofdredacteur van het clubblad heeft eerder deze avond een link naar mijn kleine reportage ontvangen. Wie weet zie je een van mijn foto's daaruit terug in het volgende nummer. Voor de redactie: succes met de voorbereiding en productie ervan!

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 14 feb, 2011 0:57

Kijk. Dat zijn de berichten. Super!

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » ma 14 feb, 2011 1:19

Goed verhaal svarte pilen. Klopt inderdaad.
Hebben wij elkaar ook gesproken? Kan zo niemand aan de forum naam koppelen maar tja, ik heb dan ook weer heel wat 'nieuwe' mensen ontmoet vandaag. Het was een erg leuke dag. Interessant om de vergadering bij te wonen (voor mij ook de eerste keer) en lekker proefritten gemaakt in de 9-5NG 1.6T en de 9-5NG 2.0 TTiD. Natuurlijk ook nog verschrikkelijk gelachen met onder andere Nic en Stephan. Een geslaagde dag kan ik wel stellen.

svarta pilen
Geregistreerd lid

Bericht door svarta pilen » ma 14 feb, 2011 23:35

'Svarta pilen' zou Zweeds moeten zijn voor 'zwarte pijl', een naam die ik in gedachte heb voor mijn 9-3 lpt nadat deze over enkele maanden naar fpt is gepromoveerd 8) Eigenaar van deze 'pijl-in-wording' ben ik, Max. Nu maar hopen dat Google Zweeds voor zwarte pijl inderdaad svarta pilen is...

On topic: de ALV bood buiten de deuren van de showroom annex vergaderruimte een interessante blik op een gevarieerd aanbod SCN-Saabs. En passant werd ik die middag in hoofdlijnen bijgepraat over de geschiedenis van de verscheidene Saabmodellen. Zo bleek het 'blaasmonster' in de showroom, een rally 99 (als ik het goed heb?), over een neus te beschikken die naderhand bij zijn opvolger verlengd werd vanwege Amerikaanse veiligheidswetgeving. Om de designverhoudingen correct te houden groeide daardoor ook de achterzijde. En een paar generaties Saab verder herken ik die lijnen in mijn 9-3. Tot 19 maart op de inspectiedag, dan gaat mijn Saab de brug op :roll:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 14 feb, 2011 23:58

Zo, een selectie van de foto's gemaakt door Svarta Pilen en ondergetekende staat online plus een filmpje van een 93b die rookt als een kolencentrale. Maar dat geluid hè

Filmpje:

http://www.flickr.com/photos/saabclubnl ... 924770089/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fotoset:

http://www.flickr.com/photos/saabclubnl ... 924770089/" onclick="window.open(this.href);return false;

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 15 feb, 2011 0:01

JanWessel schreef:Kijk. Dat zijn de berichten. Super!
Waar was je...infidel :wink:

Afbeelding

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 15 feb, 2011 0:09

Blij dat de kleinste al in bed ligt, kan ik ff rustig kijken, luisteren en genieten van dat mooie gepröttel.
Morgen mag hij ook even :P

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » di 15 feb, 2011 1:17

marq101 schreef: Fotoset:

Leuk Marc, ik sta er weer charmant op heb ik gezien. Mooie foto's hoor, bijvoorbeeld die 93b met de koplamp van de 9-5NG ernaast. Echt een super plaatje. :wink:

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » di 15 feb, 2011 1:21

moet nog altijd lid worden van de club :roll: zal dit jaar vast nog wel ergens gebeuren ;)

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 15 feb, 2011 10:39

marq101 schreef:
JanWessel schreef:Kijk. Dat zijn de berichten. Super!
Waar was je...infidel :wink:

Afbeelding
Plaatje zegt genoeg :P

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » di 15 feb, 2011 11:55

terug kijkend op de ALV "nieuwe stijl" zie ik mensen met een glimlach uit 1 van de 3 test auto's komen. Vooral de 9-5 1.6 turbo was een openbaring. Zo "een klein" motortje en dan zo zoeven, was een veelgehoorde opmerking. Maar ook de 9-5 TTid Aero en de 9-3X was voor velen een verrassing.

De ondersteuning van zowel Saab Nederland en Saab Utrecht was perfect, onze leden werden op een fraaie locatie ontvangen, en hadden om zich heen de nieuwste maar ook de wat oudere Saabs staan.

Moet zeggen dat ik onder de indruk was van de Saab 99 van Peter Haaima, wat een beest van een auto! Ook Ad van Beurden's rally 96 had een ere plaatsje waardoor we een leuke combinatie van allerlei modellen hadden.
Was weer een weekend Saab, maar de moeite waard.

Plaats reactie