hoe is het met de Saabclub Japan?
-
robertw
hoe is het met de Saabclub Japan?
heeft iemand van het Saabclub bestuur zich nog bekommerd om de Saabclub in Japan? Misschien is het wel zo attent om iets van ons te laten horen, medeleven? empathie? Maar wellicht ook in materiële zing.
/rw
/rw
-
ad
- Geregistreerd lid
Re: hoe is het met de Saabclub Japan?
Ik heb regelmatig mailcontact met Hiroki Mochizuki, de voorzitter van de Saab Owners Club Japan. Direct na de aardbeving heb ik hem gemaild en gevraagd hoe het met hem en de andere SOCJ leden is. Hij wist me te vertellen dat hijzelf en zijn familie, hij woont in Tokio, geen problemen en schade gehad hadden en hij was druk bezig te inventariseren of clubleden waren omgekomen cq. ernstig in de problemen waren gekomen. Daar heb ik nog geen antwoord op. Zodra ik iets meer weet over de situatie van de SOCJ leden in zal ik dat direct melden.heeft iemand van het Saabclub bestuur zich nog bekommerd om de Saabclub in Japan? Misschien is het wel zo attent om iets van ons te laten horen, medeleven? empathie? Maar wellicht ook in materiële zing.
Ik weet niet of we iets in materiele zin kunnen doen. Ik zal daar ook navraag naar doen.
ad
-
Nick
- Donateur (2x)

Goed initiatief. Ik doe mee (indien opportuun).
-
svarta pilen
- Geregistreerd lid
Saabclub Nederland, dank voor het initiatief. Ik blijf dit draadje volgen.
-
ad
- Geregistreerd lid
Saabclub Nederland, dank voor het initiatief. Ik blijf dit draadje volgen.
Hoewel geen direct initiatief van Saab Club Nederland maar meer een initiatief van het Saab Historic Rally Team, mag ik, als voorzitter van het SHRT, aannemen dat Saab Club Nederland dit initiatief eveneens steunt. Dit ter verduidelijking.
ad
-
sander69
- Donateur (2x)

Goed dat je eraan gedacht hebt!!robertw schreef:heeft iemand van het Saabclub bestuur zich nog bekommerd om de Saabclub in Japan? Misschien is het wel zo attent om iets van ons te laten horen, medeleven? empathie? Maar wellicht ook in materiële zing.
/rw
-
Brandslang
- Geregistreerd lid
Goede zaak, een waar teken van de eenheid binnen de wereldwijde Saab community!
-
ad
- Geregistreerd lid
Op dit moment is het moeilijk een e-mail hier vandaan naar Japan te krijgen i.v.m. de stroomvoorziening daar. Alle grote steden krijgen maar beperkt stroom toegeleverd. Ik blijf echter proberen contact met Hiroki te krijgen. Zodra dat lukt zal ik jullie dat laten weten zodat evt. gepaste actie kan worden ondernomen.
ad
ad
-
1001760
- Donateur (2x)

Hartelijk dank Ad.
Hopend op goede berichten en als we wat kunnen doen om morele of andere steun te bieden (aan de Japanners wel te verstaan), hoor ik dat graag.
Hopend op goede berichten en als we wat kunnen doen om morele of andere steun te bieden (aan de Japanners wel te verstaan), hoor ik dat graag.
-
ad
- Geregistreerd lid
Vandaag een mail gehad van Hiroki Mochizuki, die liet weten dat het leven in Japan weer een beetje de normale gang gaat, zei het dat er zo hier en daar tekorten komen in de eerste levensbehoeften als voedsel, water en medicijnen. Ook de straling die nog steeds uit de kerncentrale van Fukushima komt baart hun veel zorgen.
Helaas heeft hij met moeten laten weten dat een lid van de SOCJ nog steeds vermist wordt na de tsunami, waarbij nu aangenomen wordt dat hij is omgekomen.
Tot nu toe vraagt Japan geen directe hulp maar ik zou het gironummer voor slachtofferhulp aan Japan bij jullie allemaal willen aanbevelen.
ad
Helaas heeft hij met moeten laten weten dat een lid van de SOCJ nog steeds vermist wordt na de tsunami, waarbij nu aangenomen wordt dat hij is omgekomen.
Tot nu toe vraagt Japan geen directe hulp maar ik zou het gironummer voor slachtofferhulp aan Japan bij jullie allemaal willen aanbevelen.
ad