saabberichten

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
Plaats reactie
DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » vr 18 dec, 2009 15:54

Een storm is het ook weer niet naar mijn idee? Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit dat als je een artikel mist (wat ik overigens niet mis?) dat je zelf ook een stuk kan schrijven.

Ik vond 'm trouwens ok! (de SB dan :))

92001
Geregistreerd lid

Bericht door 92001 » vr 18 dec, 2009 16:11

Even voor de goede orde.
Het is geen storm, zeker niet.
De opmerking va Ad zit een kern van waarheid in.
De opmerking van JW is ook waar. We willen allemaal een goed blad op de deurmat krijgen, daar wordt hard voor gewerkt (wat overigens voor alle uitschotten geldt). Graag zouden wij als redactie zien dat er meer kopij van leden aangeleverd wordt.

Wat IntSaab betreft is de opmerking bij deze genoteerd.

Even een paar kanttekeningen rond de bovenstaande discussie.
- De zandbak staat buiten en is bevroren, diegenen die daar graag in willen spelen mogen dat doen. Ik zorg wel voor een kop koffie als jullie uitgeraasd zijn.
- Discussies over de inhoud van het blad zijn prima, maar voer die dan graag met de HOOFDREDACTIE, niet zichtbaar voor iedereen op een openbaar forum. Dat heeft weinig zin en zorgt er alleen voor dat eventuele nieuwe leden van meet af aan een verwrongen beeld krijgen van de club.
- De beste manier om veranderingen of klachten aan de man te brengen is door ze naar hoofdredactie@saabclub.nl te sturen, of de telefoon te pakken.

Take care, het is glad daarbuiten.
J

92001
Geregistreerd lid

Bericht door 92001 » vr 18 dec, 2009 16:12

@Ad

Wat zijn verder je bevindingen mbt SB5. Ben er wel benieuwd naar!

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 18 dec, 2009 16:33

Ik vind overigens dat een stukje van de discussie welke inhoud wel/niet in een blad moet/mag ook best op het forum gehouden mag worden... zolang de insteek maar opbouwend is en ook met respect aan de vrijwilligers die er aan hebben meegeholpen. Een open discussie over wat wel/niet gewenst is is best interessant, mijns inziens.

Wel de kanttekening dat verschillende personen verschillende wensen hebben... en de saabclub is een gemelleerd gezelschap. Je kan niet iedereen op z'n wenken bedienen, maar we moeten een succesvolle mix vinden, waar iedereen tevreden mee kan zijn.

Ik begrijp Marq z'n reactie (die inmiddels is gewijzigd) overigens heel erg goed. Wat veel SF-ers niet weten is dat Marq zich volledig uit z'n naad heeft gewerkt om de Saabberichten op een hoger peil te krijgen. Mijns inziens is hij daar goed in geslaagd en staat het blad op een (bijna?) professioneel nivo. Ik vind het (persoonlijk) daarom ook erg jammer dat Marq besloten heeft te stoppen... Een verlies voor onze club. Ik zin nog op een list hem terug te halen.

Ook Ad begrijp ik... INTSaab is een groot evenement van de SCN geweest. Zonder met een vinger te wijzen - daar had meer aandacht aan besteed kunnen worden.

Afijn, terug naar de open discussie... ik wil de dialoog wel aan gaan. Wat vindt men van de Saabberichten? Wat doen we fout... en wat doen we goed?

Mochten mensen ideeen hebben voor leuke artikelen (of misschien zelf willen schrijven?) dan hoor ik (of Jens, of Margreet) dat liever via PB of mail... om zo de 'scoop' in het blad zelf te kunnen houden.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 18 dec, 2009 19:26

Dan wordt het dus toch een mailtje aan mailto:hoofdredactie@saabclub.nl?

Omdat het hier gaat om het orgaan van de SaabClubNederland, en niet om een papieren spreekbuis van het Saabforum, lijkt met het SF niet het geeïgende platform voor discussie over de inhoud van SB.

Wie wat te melden heeft, waarvan hij/zij denkt dat het in SB moet: stuur het in.
En spreek anders op de ALV.

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » vr 18 dec, 2009 20:27

Omdat het hier gaat om het orgaan van de SaabClubNederland, en niet om een papieren spreekbuis van het Saabforum, lijkt met het SF niet het geeïgende platform voor discussie over de inhoud van SB.

Sorry, maar dan snap ik even niet waarom het item "Saabberichten" op dit forum staat.

ad

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 18 dec, 2009 21:07

Maar ik wel... het Saabforum is een soort verzamelplek voor veel liefhebbers, waarvan een groot aandeel ook lid is van de SCN. Dus het heeft best wel zin om dit topic te hebben, want je bereikt zo een hoop mensen die anders nergens hun ei kwijt kunnen (als ze niet van het emailadres af weten).

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » vr 18 dec, 2009 21:31

Vooralsnog is het stil op hoofdredacteur@saabclub.nl Geen bericht vat ik dan maar op als goed bericht!

Om er maar eens een cliché in te gooien: Tevreden? Vertel het anderen! Suggesties voor verbetering? Vertel het ons!
We zullen er (binnen grenzen van het redelijke) zeker wat mee doen.

Ik snap dat het iets meer tijd kost om een leuk stuk te schrijven, de redactie kijkt dan ook met spanning uit naar alle ingezonden stukken die in de komende kerstvakantie geschreven gaan worden, liefst met mooi fotomateriaal erbij. We zullen ze zeker plaatsen!

Schroom ook vooral niet om ideeën en suggesties voor artikelen met ons te delen, hoe meer inspiratie en bronnen hoe beter.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 19 dec, 2009 14:30

ad schreef:

Sorry, maar dan snap ik even niet waarom het item "Saabberichten" op dit forum staat.

ad
Voor mij is dat vooral de functie van tamtam: "de nieuwe SB is in aantocht".

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » za 19 dec, 2009 16:07

Yep, meer in de zin van blijde verwachting, niet in de zin van 'wat is er allemaal mis met het blad'.

martienez
Geregistreerd lid

Bericht door martienez » za 19 dec, 2009 22:20

Beste saabvriendenvriendinnen,

!
Vandaag een kaartje van Saabclub gehad ivm verjaardag (slechts 54 lente,s) Chapeau .
Saabberichten........................... ad , ruben ,margreet, patrick , willem,jan, menno, etc etc Allemaal hebben jullie het goed voor met Saabclub maar speek tijdens de alv face to face en geef kritiek om elkaar te helpen/corrigeren/oplossingen aan te leveren !!.
Wie er Gelijk :idea: heeft is een kwestie van persoonlijke verwachtigen en Gelijk :idea: hebben we allemaal
Hopelijk komen er velen op de alv .

Met vriendelijke groet uit het mooie etten-leur,
Martienez.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » za 19 dec, 2009 22:50

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ik ben er op de ALV.

Plaats reactie