Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Bericht
door levensnevel » do 24 dec, 2015 13:02
Vond vandaag de, voor ons, laatste Saab Berichten op de deurmat.
altijd weer een beetje jammer zo'n audi prominent op de laatste pagina, maar goed: wie betaald bepaald heb ik ooit geleerd
Leuke artikelen
Mede dankzij SCN heb we onze weg in de wondere wereld van Saab gevonden, dank hiervoor.
Nu we onze weg gevonden hebben gaan we in het nieuwe jaar zonder SCN verder.
Veel succes in de toekomst toegewenst.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Bericht
door Sapphire » do 24 dec, 2015 16:17
Hier ook op de mat
Puur uit interesse: is de contributie te hoog, of zijn er andere redenen om op te zeggen? Wat kan SCN verbeteren aan de club of het blad om toekomstige afhakers binnen boord te houden?
Voor wat de Audi betreft helemaal mee eens. Ik had graag de vormgever de opdracht mogen geven een Saab versie te maken met bijv. een 99 en 9-5

-
fuga
- Geregistreerd lid
Bericht
door fuga » do 24 dec, 2015 18:01
Was die audi flater een paar edities terug ook niet een struikelblok...?
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Bericht
door martinphili » do 24 dec, 2015 21:08
Nou, ik vind die Audi niet zo storend hoor. Het is tenslotte slechts een advertentie van de KNAC. Er staat nog genoeg ander moois in

-
Raggare
- Geregistreerd lid
Bericht
door Raggare » do 24 dec, 2015 21:40
Bij dat verslag van de 23e Limburg Tour staan wel hele mooie foto,s zeg.

-
Christiaan94
- Donateur

Bericht
door Christiaan94 » do 24 dec, 2015 22:31
Lennard, voor mij zijn de kosten inderdaad een rede. Studentenkorting zou geweldig zijn

-
reiernumans
- Donateur (2x)

Bericht
door reiernumans » do 24 dec, 2015 23:26
Ik ben sinds de tweede onderdelendag in Ooij afgelopen oktober lid van de Saabclub, en (zelfs als student) zou de contributie (€3,75/maand gemiddeld, die twee biertjes kan ik wel missen

) niet echt een reden zijn om m'n lidmaatschap op te zeggen. Wat ik wel mis is wat aansluiting met jongeren, bij de meeste evenementen heb ik het idee dat ik als begin-twintigert als enige jongeren tussen een massa grijze koppen rondwandel (no offence). Misschien moest ik de ALV maar 'ns in de agenda zetten. Lijkt me leuk om te kijken of er mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld meer jongeren binnen de community richting de club te trekken.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Bericht
door martinphili » do 24 dec, 2015 23:31
Op zo'n reactie zat ik een beetje te wachten

Niet dat ik zelf iets in de melk te brokkelen heb in de club maar wat zouden jullie dan graag zien bij de activiteiten van de club?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Bericht
door reiernumans » do 24 dec, 2015 23:36
Om daar een goed antwoord op te kunnen geven zal ik eerst eens wat rond moeten vragen in m'n kennisenkring. Ik denk dat het gemis vooral zit in het vrijwel volledig ontbreken van andere jongeren die actief zijn binnen de club of deelnemen aan evenementen van tijd tot tijd. De voornaamste reden dat ik lid ben geworden is ook voor de Saabberichten. Veel van mijn leeftijdsgenoten vinden dat de contributiekosten niet waard. Ik zal komende paar weken eens wat rondvragen of er überhaupt interesse is in mogelijk lidmaatschap van de saabclub als er meer aansluiting te vinden zou zijn voor de jongeren binnen de community.
-
Christiaan94
- Donateur

Bericht
door Christiaan94 » do 24 dec, 2015 23:45
reiernumans schreef:Om daar een goed antwoord op te kunnen geven zal ik eerst eens wat rond moeten vragen in m'n kennisenkring. Ik denk dat het gemis vooral zit in het vrijwel volledig ontbreken van andere jongeren die actief zijn binnen de club of deelnemen aan evenementen van tijd tot tijd. De voornaamste reden dat ik lid ben geworden is ook voor de Saabberichten. Veel van mijn leeftijdsgenoten vinden dat de contributiekosten niet waard. Ik zal komende paar weken eens wat rondvragen of er überhaupt interesse is in mogelijk lidmaatschap van de saabclub als er meer aansluiting te vinden zou zijn voor de jongeren binnen de community.
ben ik het helemaal mee eens. Het geld is niet eens het belangrijkste (laatste keer wel, was blut) maar de aansluiting is nogal moeilijk. Met de Saab-Youngsters hebben we een hele leuke vriendenclub bij elkaar gescoord met allemaal jongeren met Saabs. Van oud tot nieuw, verrot tot getuned, duur tot goedkoop etcetera.
De aansluiting binnen de gewone Saabclub gaat misschien een beetje moeilijk voor jongeren aangezien er toch vooral oudere schrijvers zijn, al hebben we in het verleden al eens een artikel geschreven (Michel dan) en is Max een keer geïnterviewd. Het zou leuk zijn misschien een rubriek te hebben die geschreven wordt door iemand van de jongerenclub?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Bericht
door reiernumans » do 24 dec, 2015 23:53
Dat zou al een mooi idee zijn ja Chris. Maar ook evenementen die wat meer gecaterd worden richting wat jongeren willen. Ik heb het idee dat de meeste tourritten redelijk wat inschrijvingsgeld kosten en overige evenementen die de club organiseert meer gericht zijn op de 'ouderen' (bij gebrek aan een beter woord), dat houdt mij daar ook een beetje weg.
-
millerman
- Donateur (3x)

Bericht
door millerman » vr 25 dec, 2015 0:00
Ik ben ook echt alleen lid vanwege de korting op de SHRT-rally's en af en toe bladeren door het blaadje. Toch maar eens uitrekenen of het dat nog wel waard is... Ik zie verder eigenlijk geen enkele meerwaarde van de club t.o.v. bijvoorbeeld dit forum en de bijbehorende meetings. Ik voel me ook nog onvoldoende thuis in de overwegend grijze massa om de meetings van de club te bezoeken.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » vr 25 dec, 2015 0:10
fraudi... voorsprong door techniek

-
Sapphire
- Donateur (7x)

Bericht
door Sapphire » vr 25 dec, 2015 0:26
Wat mij betreft perfect om meer jongeren in/bij de club te betrekken. Ik ben bijvoorbeeld lange tijd de enige 50 minner in de redactie geweest, en momenteel de enige 40 minner (en tevens 30 minner, om even het contrast aan te geven). Nou hebben we een perfect team maar ik zie ook in dat veel evenementen met name op niet-jongeren gericht zijn, ook qua kosten. Wat ik heel graag wil is voor jongeren meer toegevoegde waarde bieden, en überhaupt meer toegevoegde waarde aan de club geven. Natuurlijk zijn er veel mensen die de club (en het clubblad) sowieso supporten door lid te zijn maar er zijn ook genoeg mensen die er uiteindelijk niet veel aan hebben. Natuurlijk ligt dat ook bij jezelf als lid, maar wat ik graag zou willen is voor elke leeftijd wat wils bieden. Dus denk aub eens mee wat SCN er in zou kunnen gooien om het interessanter te maken om überhaupt lid te zijn, ook voor jongeren?
Voor mij was in den beginne altijd de belangrijkste reden dat je 10% korting kreeg bij de dealer op originele onderdelen (daarmee verdiende ik het lidmaatschap meerdere keren terug), maar dat is helaas niet meer.
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Bericht
door sonett003 » vr 25 dec, 2015 0:52
Sapphire schreef:Voor mij was in den beginne altijd de belangrijkste reden dat je 10% korting kreeg bij de dealer op originele onderdelen (daarmee verdiende ik het lidmaatschap meerdere keren terug), maar dat is helaas niet meer.
Eindredacteur kijk eens op pagina 34
Nummer 4 ziet er weer top uit!!