Saabberichten

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
doktorevil
Geregistreerd lid

Saabberichten

Bericht door doktorevil » ma 12 jan, 2004 16:31

Ligt dat nu aan mij of stond er helemaal niets interessants in het laatste nummer?

Krijg zo mijn twijfels over het lidmaatschap. Ik bedoel, wie of wat is nu de gemiddelde saabbezitter danwel berijder?
Een pijprokende conservatieveling die met lede ogen toeziet hoe "zijn" of "haar" maatschappij in het algemeen en het merk SAAB in het bijzonder naar de verdoemenis gaat?
Of is het de moderne en positieve persoon die geheel in de traditie van het merk saab innoverend beleid ondersteund en de verandering die het overleven mogelijk maakt voor deze maatschappij en het merk SAAB zal toejuichen :?:

Of zoek ik het nu te diep?

In ieder geval, vond het een vreselijk saaie editie.
Misschien niet klagen (want helpt niet) maar zelf eens de pen ter hand nemen....

Grt,

Tijn

turboflix
Donateur
Donateur

Re: Saabberichten

Bericht door turboflix » ma 12 jan, 2004 17:12

Ik word ook niet echt opgewonden van dat blad maar ben pas net lid...

kom je nog eens hierheen gescheurd met je spiffy kar of wat..
wittewel witte nie..

:wink:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 12 jan, 2004 22:47

Denk dat het er een beetje aan ligt waar je interesse wat saab betreft ligt, ga je voor historie, nostalgie en het 'saab-gevoel', dan is het wel wat voor je, ga je voor vet getunde bakken etc, dan zal het je wat tegenvallen denk ik.
Ik vind het leuk om puzzleritten te rijden, daar vooral oudere saabs te zien (rijden), ervaringen uit te wisselen en de sportieve onderlinge competitie, en dan achteraf met elkaar lachen om de fouten die je hebt gemaakt, en gewoon de lol die je hebt met zo'n rit.

Als je gaat voor snelheid, opvoeren etc, dan denk ik dat het je allemaal wat minder interresant zal zijn om lid te zijn en het clubblad te ontvangen. Ieder zo z'n deugt denk ik.

Gr,

Dennis

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 13 jan, 2004 6:55

doktorevil schreef:Een pijprokende conservatieveling die met lede ogen toeziet hoe "zijn" of "haar" maatschappij in het algemeen en het merk SAAB in het bijzonder naar de verdoemenis gaat?
Of is het de moderne en positieve persoon die geheel in de traditie van het merk saab innoverend beleid ondersteund en de verandering die het overleven mogelijk maakt voor deze maatschappij en het merk SAAB zal toejuichen :?:
Waarschijnlijk zijn beide types vertegenwoordigd binnen de Saabclub. De postende leden van Saabforum.nl zijn over het algemeen wat jonger dan de gemiddelde leeftijd van leden van de Saabclub.
Misschien dat er daarom een verschil is tussen de onderwerpen die hier besproken worden en de artikelen in Saab Berichten.
Tot enkele maanden geleden zag ik ook geen reden om lid te worden van SCN. De 900 Turbo dag heeft me echter overgehaald om lid te worden. Het was een geslaagde bijeenkomst die zeker herhaling verdient. Hopelijk was dit het begin van meerdere 'performance' georienteerde SCN activiteiten. Misschien moeten we niet afwachten, maar het bestuur bestoken met plannen en initiatieven. Kijk bijvoorbeeld eens of er binnen de Saabclub ook personen geinteresseerd zijn om met een budget lijnvlucht naar de U.K. te gaan om de Saabscene trackday bij te wonen.

Op Saabscene is er ook een discussie geweest over het stoffige karakter van de SOC (Saab owners club) in Engeland. Enkele mensen hebben besloten om te proberen om de SOC van binnenuit te veranderen door deel te nemen aan het bestuur. Een goed initiatief, want een positieve bijdrage leveren heeft meer effect dan teleurgesteld je lidmaatschap opzeggen.
doktorevil schreef:In ieder geval, vond het een vreselijk saaie editie.
Misschien niet klagen (want helpt niet) maar zelf eens de pen ter hand nemen....
Goed idee! Het lijkt me de juiste insteek om Saab Berichten ook voor een andere groep Saabbezitters aantrekkelijk te maken. Op dit forum is genoeg kennis, kunde en enthousiasme aanwezig om regelmatig een interessant artikel voor het clubblad te schrijven.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 13 jan, 2004 8:48

Lijkt me een super idee, met een groep Saabidioten naar de UK af te reizen, wellicht interessant om een stukje daarover in de volgende Saabberichten te laten plaatsen...

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 13 jan, 2004 10:24

Ik ben daar ook voor in! Zullen we daar eens wat hardere afspraken over maken?

Ik zal eens wat research doen...

Met Easyjet ( zomer tarieven staan nog niet op de site, dus dit is maar een voorbeeld) uitgaande van 2 personen:
vlucht 3884
vertrek Amsterdam 09:25, aankomst Londen Stansted 09:35
Flexibel internettarief 45.49 EUR (normaal tarief 52.49 EUR)
terug:
vlucht 3883
vertrek Londen Stansted 07:00, aankomst Amsterdam 09:00
Flexibel internettarief 7.57 EUR (normaal tarief 14.57 EUR)

Met de boot/hovercraft, uitgaande van 1 auto en twee volwassenen:
Afbeelding
Calais - Dover
5 daags retour * € 199,00
Afbeelding
Calais - Dover
5-daags retour, vroegboek * € 209,00

Dit zijn maar een aantal indicatie's. Leuk is natuurlijk om met een auto te gaan, maar dat wordt wat prijzig.
Voordeliger is als we gaan vliegen en dan kunnen we nog eens gezellig het engelse bier gaan 'proeven'.

Dit misschien maar eens een eigen topic geven..

Grt,

Tijn

SimonA50

Bericht door SimonA50 » di 13 jan, 2004 16:09

word lid van de Zweedse Saab Turbo Club! www.stcs.nu

Manic schreef:Als je gaat voor snelheid, opvoeren etc, dan denk ik dat het je allemaal wat minder interresant zal zijn om lid te zijn en het clubblad te ontvangen. Ieder zo z'n deugt denk ik.

Gr,

Dennis

Dus we zijn Saab gek, en dan met het vliegtuig naar Engeland.... jaja :roll: Doe het dan goed en ga met de Saab er naartoe! :)
doktorevil schreef:Ik ben daar ook voor in! Zullen we daar eens wat hardere afspraken over maken?

Ik zal eens wat research doen...

Met Easyjet ( zomer tarieven staan nog niet op de site, dus dit is maar een voorbeeld) uitgaande van 2 personen:
vlucht 3884
vertrek Amsterdam 09:25, aankomst Londen Stansted 09:35
Flexibel internettarief 45.49 EUR (normaal tarief 52.49 EUR)
terug:
vlucht 3883
vertrek Londen Stansted 07:00, aankomst Amsterdam 09:00
Flexibel internettarief 7.57 EUR (normaal tarief 14.57 EUR)

Met de boot/hovercraft, uitgaande van 1 auto en twee volwassenen:
Afbeelding
Calais - Dover
5 daags retour * € 199,00
Afbeelding
Calais - Dover
5-daags retour, vroegboek * € 209,00

Dit zijn maar een aantal indicatie's. Leuk is natuurlijk om met een auto te gaan, maar dat wordt wat prijzig.
Voordeliger is als we gaan vliegen en dan kunnen we nog eens gezellig het engelse bier gaan 'proeven'.

Dit misschien maar eens een eigen topic geven..

Grt,

Tijn

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 13 jan, 2004 16:26

Dus we zijn Saab gek, en dan met het vliegtuig naar Engeland.... jaja Doe het dan goed en ga met de Saab er naartoe!
Tsja, al mijn geld gaat in die ouwe bak zitten.. :roll:
word lid van de Zweedse Saab Turbo Club! www.stcs.nu
Mijn Zweeds is erg slecht...Maar daar werken we aan...De site van speedparts is hierbij een uitstekende training :) .

Back on topic, het hangt er gewoon vanaf met hoeveel we gaan. maar het is op vrijdag 2 juli 2004.
meer info Hier, SSC TD04 site

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » di 13 jan, 2004 17:24

Hanm schreef:Lijkt me een super idee, met een groep Saabidioten naar de UK af te reizen, wellicht interessant om een stukje daarover in de volgende Saabberichten te laten plaatsen...
ik ken 2 idioten die daar met een rode turbo classic 900 naartoe zijn gegaan en na een 2 daagsverblijf terugkwamen met een stage 1 kit gemonteerd en al..

Op de terugweg nog een Porsche boxter en een Subaru gt555 gepest.....

:wink: :twisted:

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » di 13 jan, 2004 18:03

Wie was die andere idioot? :wink: :P

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 13 jan, 2004 19:22

was iemand met een groene 9000 CD als ik het goed heb.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 13 jan, 2004 19:23

Ik dacht dat het iemand met een zwarte 5d C900 was...

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » di 13 jan, 2004 22:00

nee die andere idioot was : Eric v S... ook wel bekend als 900-R.
Dankzij hem heb ik het tuningsaabvirus.. :lol: :lol:

het was een gave trip!

grtz,
f

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » zo 18 jan, 2004 22:35

SCN reageert erg snel :) .

We worden op onze wenken bediend,LINK naar topic

doktorevil
Geregistreerd lid