Geen diesel voor 9-4X
-
Eddie
- Geregistreerd lid
Geen diesel voor 9-4X
http://www.nu.nl/auto/2356926/geen-dies ... -9-4x.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Re: Geen diesel voor 9-4X
Kijk ook eens in: viewtopic.php?f=10&t=66929" onclick="window.open(this.href);return false; wat er over dat onderwerp geschreven is. 
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Maar volgens http://www.leftlanenews.com/saab-9-4x.html" onclick="window.open(this.href);return false; komt-ie er wel:
Saab boss Jan Ake Jonsson said the 9-4X will get GM’s new diesel engine co-developed with VM Motori, which puts out 250 horsepower and 406 pound-feet of torque. Jonsson also said that both models will be made in Mexico and will be exported to the U.S. and Europe. Engine choices will include a range of gasoline powerplants, including a 2.0-liter four-cylinder engine capable of 245 hp with gas, and 300 hp with ethanol - as well as the aforementioned diesel.
The 9-4X is also slated to be equipped with Saab’s XWD all-wheel drive system.
Saab boss Jan Ake Jonsson said the 9-4X will get GM’s new diesel engine co-developed with VM Motori, which puts out 250 horsepower and 406 pound-feet of torque. Jonsson also said that both models will be made in Mexico and will be exported to the U.S. and Europe. Engine choices will include a range of gasoline powerplants, including a 2.0-liter four-cylinder engine capable of 245 hp with gas, and 300 hp with ethanol - as well as the aforementioned diesel.
The 9-4X is also slated to be equipped with Saab’s XWD all-wheel drive system.
-
jelger
- Geregistreerd lid
er staat ook in de persberichten ***voorlopig***
Veel mensen zijn geneigd dit anders te vertalen, of vooral door vluchtig enthousiasme, of eerder woede, niet te zien. Denk ik dan maar.
Left Lane News artikel is wel van een oudere datum (zie reacties van 58 dagen geleden), en het is nu juist die VM Motori motor die door GM is afgekapt.
Dat is ook de reden dat de diesel er ***voorlopig*** niet komt, Saab zal als men een diesel wel wil leveren, dieselmotoren die men al afneemt voor de 9-3 of 9-5 aan moeten passen, en dat kost wat tijd, en extra investeringen.
Veel mensen zijn geneigd dit anders te vertalen, of vooral door vluchtig enthousiasme, of eerder woede, niet te zien. Denk ik dan maar.
Left Lane News artikel is wel van een oudere datum (zie reacties van 58 dagen geleden), en het is nu juist die VM Motori motor die door GM is afgekapt.
Dat is ook de reden dat de diesel er ***voorlopig*** niet komt, Saab zal als men een diesel wel wil leveren, dieselmotoren die men al afneemt voor de 9-3 of 9-5 aan moeten passen, en dat kost wat tijd, en extra investeringen.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Als Saab nou eens versneld gaat samenwerken met BMW, dan zou een BMW diesel wellicht een optie kunnen zijn.

-
Henk-Jan
- Donateur

Het lijkt mij dat VM het sterkst het morgen klaar wil hebben, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk Roeland.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Deze BMW hybride lijkt me ook wel geschikt trouwens:

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Ik denk dat Vicky zich als slim zakenman als geen ander realiseert dat een dieselmotor essentieel is voor een commercieel succes in Europa. Een dieselvariant kan driekwart van het verkoopaandeel van de 9-4X vertegenwoordigen, dus als Saab die dingen wil verkopen zullen ze echt een oplossing moeten vinden. Voor de Nederlandse markt kunnen we net als in de 9-7X gewoon lekker gastanks blijven inbouwen...
(en heel vaak aan de pomp staan
)
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Als Dafje dan zijn uitgebreide middelen even ter beschikking stelt, dan komt dat vast goed.
Even een driekwart jaar terugdenken.
Alles lag stil. Produktie, leveringen onderdelen, etc.
Reken maar dat ze erg goed begrijpen dat een dieselmotor erg wenselijk is voor de Europese markt.
Lijkt mij dat er nu keuze's gemaakt worden voor waar en waarmee er geld verdiend kan worden tegen welke kosten.
Als een diesel voor de Amerikaanse markt niet nodig is, en daar wel een grote markt zit, dan ga je eerst wat je klaar hebt staan verkopen.
Kwestie van keuzes.
Aangezien een nieuw model meestal jaren aan ontwikkeltijd kost, en je zonder nieuwe 9-3/93 ook wel kunt ophouden, kan ik het goed begrijpen dat ze de diesel voor de 9-4x even achterwege laten.
Ze zijn echt niet achterlijk daar. Saab is het afgelopen jaar al meer in de media geweest dan vele jaren daarvoor. Maar ook een Zweedse Kroon kun je maar één keer uitgeven.
Even een driekwart jaar terugdenken.
Alles lag stil. Produktie, leveringen onderdelen, etc.
Reken maar dat ze erg goed begrijpen dat een dieselmotor erg wenselijk is voor de Europese markt.
Lijkt mij dat er nu keuze's gemaakt worden voor waar en waarmee er geld verdiend kan worden tegen welke kosten.
Als een diesel voor de Amerikaanse markt niet nodig is, en daar wel een grote markt zit, dan ga je eerst wat je klaar hebt staan verkopen.
Kwestie van keuzes.
Aangezien een nieuw model meestal jaren aan ontwikkeltijd kost, en je zonder nieuwe 9-3/93 ook wel kunt ophouden, kan ik het goed begrijpen dat ze de diesel voor de 9-4x even achterwege laten.
Ze zijn echt niet achterlijk daar. Saab is het afgelopen jaar al meer in de media geweest dan vele jaren daarvoor. Maar ook een Zweedse Kroon kun je maar één keer uitgeven.
-
marcus.slabbers
- Geregistreerd lid
[url http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sie_nieuws" onclick="window.open(this.href);return false;][/url]