Gaat Saab het dan toch redden met ethanol in nederland?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Re: re

Bericht door jelger » do 09 feb, 2006 13:14

edwardkommeren schreef: JIJ bent het die komt met"ik begin me te ergeren aan"...........Dat is het gezegde van de balk in je eigen oog en de splinter in die van die .
ik quote je eigen reactie even - die was er voor mijn scherpe...
Saab zet de eerste stap, nu DEN Haag nog! OF ZIJN DIE WEER NIET THUIS, ZOALS ZO VAAK.
in kapitalen nog wel.. dat is toch niet te missen?? :shock:

tezamen met een aantal andere soortgelijk ge-ente recente reacties bracht mij tot de opmerking die ik plaatste, en het sparren :twisted:

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » do 09 feb, 2006 13:15

Wie is er nu een POLITIEKE preek aan het houden, wie heeft het nu over politiek? Misschien moet jij de politiek in :idea: , think about that.!

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 09 feb, 2006 13:23

Ik zie bij Jelger tot nu toe alleen maar argumenten, anders.

Maar misschien is het handig om on topic te blijven? Beleid van Overheid en Prioriteit van Overheid gaan deze regeringsperiode niet hand in hand. Daarnaast zijn de uitgaven vooral gericht op mobiliteit (Verbreding snelwegen, HSL) en op repressief verkeersbeleid (80 km. zones, hogere boetes, hogere belasting, rekeningrijden) en niet op innovatie. Niet geheel verwonderlijk met zo'n spruitjesluchtregering als deze, die eigenlijk terug wil naar de jaren 50. Meevallers verdwijnen in de staatskas en worden niet geinvesteerd in innovatie. Erg jammer,maar misschien dat het bedrijfsleven de innovatie een nieuwe impuls kan geven. Kroymans geeft mi. inderdaad het goede voorbeeld.

Nog iets anders: hoe ingrijpend is de modificatie van een 'oudere' benzinemotor om die op Ethanol(mengsel) te laten rijden en kan dat uberhaubt? Ethanol heeft tot een veel hogere RON?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 feb, 2006 13:38

waxle schreef: hogere belasting,
ik heb laatst de moeite genomen om dat eens uit te zoeken... (in dat zweden belastingparadijs verhaal) en de belasting druk is in nederland net onder het EU gemiddelde, en vertoont een dalende trend over de laatste 10 jaar. dat is feitelijk vastgesteld.

er zijn nu meer kosten die je zelf moet betalen ipv via "den haag".

ik vind het ook uitermate jammer dat er wederom niks met budget voordelen gedaan wordt tbv innovatie en met name onderwijs. (het is met name door onderwijs dat Nederland schokkend genoeg gedaald is op de HDI index van plaats 5 naar 12 :shock: )

ik zou wel geinteresserd zijn in ethanol conversie...

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » do 09 feb, 2006 13:45

Inderdaad ethanol heeft een ron gehalte van zo'n 105 ron als ik me niet vergis.En het aanpassen van bestaande auto's is ook mogelijk.Zou best eens alleen voor de modellen met APC kunnen gelden. De brandstoftank en diverse leidingen moeten vervangen worden ivm het ZUUR- gehalte van de ethanol (als ik het goed heb). De diverse onderdelen moeten dan ook te krijgen zijn voor dat type auto.Brandstofslangen zullen het probleem niet zijn want die zijn er al ,maar een brandstoftank (passend?).Als er vraag naar komt zal er ook wel iemand op in spelen.Misschien een vraag voor info op het forum, wat hier al off. over bekend is ? Kosten van het geheel ?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 09 feb, 2006 14:03

jelger schreef:
waxle schreef: hogere belasting,
ik heb laatst de moeite genomen om dat eens uit te zoeken... (in dat zweden belastingparadijs verhaal) en de belasting druk is in nederland net onder het EU gemiddelde, en vertoont een dalende trend over de laatste 10 jaar. dat is feitelijk vastgesteld.
Oh, ik doelde ook niet op hogere belasting in het algemeen, maar ik begreep dat de BPM op benzineslurpers omhoog zou gaan, en dan natuurlijk het plan met het rekeningrijden (niet dat dat nog een realistisch ding is, maar toch)
er zijn nu meer kosten die je zelf moet betalen ipv via "den haag".
True-ism. Jammer genoeg is het er niet goedkoper op geworden.
ik vind het ook uitermate jammer dat er wederom niks met budget voordelen gedaan wordt tbv innovatie en met name onderwijs. (het is met name door onderwijs dat Nederland schokkend genoeg gedaald is op de HDI index van plaats 5 naar 12 :shock: )
Jep, geeft hoop voor de toekomst, niet? Ik zat op een Kunstacademie toen er zware bezuinigingen werden toegepast op het Kunstonderwijs (Rick van der Ploeg, die no-no met die dooie cavia op zijn hoofd voor wie 'm nog kent)... aan het einde kwam het erop neer dat we practisch tot autodidact werden omgevormd.
ik zou wel geinteresserd zijn in ethanol conversie...
Idem! Als het blok er niet voor uit elkaar hoeft, best nog wel zelf te doen, lijkt me. (behalve die benzinetank misschien...)

In Duitsland gooien ze toch al Ethanol door de Super?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 09 feb, 2006 15:20

In Duitsland gooien ze toch al Ethanol door de Super?
Ja in zweden ook, maar dat is 6a7% en dat is wat anders dan 85%. In iedergeval moet de tank vervangen omdat bio-ethanol een zuur bevat,en dus ook de brandstofleidingen. Als de prijs van aanpassing meevalt en mogelijk is ben ik er als de brandstofprijs ook meevalt ook wel voor te porren.

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 09 feb, 2006 22:37

Jongens...jongens,die biobrandstoffen komen er echt wel!
Nog een paar jaartjes geduld en je tankt op iedere hoek koolzaadolie,ethanol of iets waar we nu nog niets mee kunnen(waterstof)
ER IS HOOP!!!

Plaats reactie