press release from GM (van i Saab .net)
-
edwardk
- Geregistreerd lid
press release from GM (van i Saab .net)
With the world premiere of the Saab Aero X and the European debut of the Saab 9-5 BioPower the Scandinavian brand shows two concept cars which are powered by the eco-friendly renewable energy source bioethanol. While the Aero X The car has a 400-hp Bio-Power twin-turbocharged engine the Saab 9-5 BioPower Concept is driven by a turbo powerplant with a displacement of 2.3 liters. It delivers a higher maximum performance by almost 20 percent (310 hpvs. 260 hp) and a 25 percent more powerful torque (440 Nm vs. 350 Nm) than its gasoline equivalent as well as significantly reduced CO2 emissions :lol
http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... ocid=23048
http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... ocid=23048
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
-
Ruud
- Geregistreerd lid
-
Oosthoek
- Donateur

-
Maarten C
- Geregistreerd lid
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Misschien hebben ze die kennis nog wel meegenomenMaarten C schreef:Daarom was ik blij toen SUBARU bij GM zat. Ik had dat huwelijk wel een kans gegeven. AWD van SUBARU en de power van SAAB
Maar niet alleen Subaru weet van AWD, het is niet zo bijzonder meer wat dat betreft. En het recht toe recht aan AWD systeem van Subaru zou toch te afgezaagd zijn voor een Saab vind ik.
-
verde900
- Donateur

Het "recht toe rechtaan" systeem van Subaru zou juist ideaal zijn voor SAAB, permanente all wheel drive met 250-300pk's erop...Ruud schreef:Misschien hebben ze die kennis nog wel meegenomenMaarten C schreef:Daarom was ik blij toen SUBARU bij GM zat. Ik had dat huwelijk wel een kans gegeven. AWD van SUBARU en de power van SAAB![]()
Maar niet alleen Subaru weet van AWD, het is niet zo bijzonder meer wat dat betreft. En het recht toe recht aan AWD systeem van Subaru zou toch te afgezaagd zijn voor een Saab vind ik.
Daar zou Volvo nog een puntje aan kunnen zuigen.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Er was ooit al een 9000CS AWD prototype (ik meen in 1993) toen zag SAAB er alleen nog niets in...trollspeed schreef:Laten we niet vergeten dat de 9X ook 4 wiel aangedreven is........![]()
Dus waarom deze niet, de pieken spelen vaak geen rol bij conceptcars.
EJ
Het systeem van Subaru (of dat van Mitsubishi in de EVo's) is superieur aan de (betaalbare) systemen die in Europa ontwikkeld zijn, zo´n systeem had fantastisch geweest voor SAAB, zeer betrouwbaar en ook nog eens "goedkoop"
Het zelf uitvinden van een goed AWD systeem maakt het er voor de kopende partij niet goedkoper op zeker niet betrouwbaarder.