press release from GM (van i Saab .net)

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

press release from GM (van i Saab .net)

Bericht door edwardk » za 11 feb, 2006 14:41

With the world premiere of the Saab Aero X and the European debut of the Saab 9-5 BioPower the Scandinavian brand shows two concept cars which are powered by the eco-friendly renewable energy source bioethanol. While the Aero X The car has a 400-hp Bio-Power twin-turbocharged engine the Saab 9-5 BioPower Concept is driven by a turbo powerplant with a displacement of 2.3 liters. It delivers a higher maximum performance by almost 20 percent (310 hpvs. 260 hp) and a 25 percent more powerful torque (440 Nm vs. 350 Nm) than its gasoline equivalent as well as significantly reduced CO2 emissions :lol
http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... ocid=23048

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » za 11 feb, 2006 15:35

400 pktjes dat ruikt naar 4 wiel aandrijving (of achterwiel......)

EJ

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 11 feb, 2006 16:02

Ik geloof dat men er ook over denkt ( heb er wat over gelezen)op achterwielaandrijving over te gaan, van mij hoeft het niet, dan maar minder pk's als dat de reden is.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » za 11 feb, 2006 17:15

Ik vind awd wel erg bij Saab passen! Ivm veiligheid.
Achterwielaandrijving is heel cool, alleen wel een beetje onsaab zoals we het nu kennen.
Wat betreft 400bhp twin-turbo :twisted: Hirsch? :P

Ben benieuwd!

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 11 feb, 2006 17:27

Je zou denken dat je met 400 pk over 4 wiel aandrijving moet beschikken, maar ik denk dat saab de pieken helemaal niet heeft om zoiets zelfstandig te ontwerpen.

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » za 11 feb, 2006 18:21

Daarom was ik blij toen SUBARU bij GM zat. Ik had dat huwelijk wel een kans gegeven. AWD van SUBARU en de power van SAAB :lol:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » za 11 feb, 2006 19:41

Maarten C schreef:Daarom was ik blij toen SUBARU bij GM zat. Ik had dat huwelijk wel een kans gegeven. AWD van SUBARU en de power van SAAB :lol:
Misschien hebben ze die kennis nog wel meegenomen :wink:
Maar niet alleen Subaru weet van AWD, het is niet zo bijzonder meer wat dat betreft. En het recht toe recht aan AWD systeem van Subaru zou toch te afgezaagd zijn voor een Saab vind ik.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 11 feb, 2006 20:38

Ruud schreef:
Maarten C schreef:Daarom was ik blij toen SUBARU bij GM zat. Ik had dat huwelijk wel een kans gegeven. AWD van SUBARU en de power van SAAB :lol:
Misschien hebben ze die kennis nog wel meegenomen :wink:
Maar niet alleen Subaru weet van AWD, het is niet zo bijzonder meer wat dat betreft. En het recht toe recht aan AWD systeem van Subaru zou toch te afgezaagd zijn voor een Saab vind ik.
Het "recht toe rechtaan" systeem van Subaru zou juist ideaal zijn voor SAAB, permanente all wheel drive met 250-300pk's erop...
Daar zou Volvo nog een puntje aan kunnen zuigen.

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » za 11 feb, 2006 20:46

At last somebody who's talking sense :lol:

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » za 11 feb, 2006 22:23

Laten we niet vergeten dat de 9X ook 4 wiel aangedreven is........ :twisted:

Dus waarom deze niet, de pieken spelen vaak geen rol bij conceptcars.

EJ

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 11 feb, 2006 22:50

trollspeed schreef:Laten we niet vergeten dat de 9X ook 4 wiel aangedreven is........ :twisted:

Dus waarom deze niet, de pieken spelen vaak geen rol bij conceptcars.

EJ
Er was ooit al een 9000CS AWD prototype (ik meen in 1993) toen zag SAAB er alleen nog niets in...
Het systeem van Subaru (of dat van Mitsubishi in de EVo's) is superieur aan de (betaalbare) systemen die in Europa ontwikkeld zijn, zo´n systeem had fantastisch geweest voor SAAB, zeer betrouwbaar en ook nog eens "goedkoop"
Het zelf uitvinden van een goed AWD systeem maakt het er voor de kopende partij niet goedkoper op zeker niet betrouwbaarder.

Plaats reactie