Klassiek en Techniek
-
Robbert
- Donateur (6x)

Klassiek en Techniek
In K&T van deze maand staat een aardig stuk over de restauratie van een 99 Turbo door van Dongen in Zeeland. Ook wordt aandacht besteed aan een oude 900i die wordt gbruikt als winterbarrel
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de tip
!
Vreselijk toch, dat veel classics "opgebruikt" worden.
Als we er niet wat zuiniger mee omspringen dan duurt het vast niet lang of je ziet er zo nu en dan nog maar 1 en dan wordt de onderdelenvoorziening ook vast veel minder.
Ik ga er van uit dat een "winterbarrel" bij auto's net zo erg is als een "pekelfiets" bij motorrijders
En da's vast erger dan wat de Zweden bedoelen met een "bra brucksbil" (goede gebruiksauto) of een "extrabil" (2e auto)...
Ze kennen daar overigens wel een vinterbil (winterauto) maar staat bil nog steeds voor auto en niet voor barrel..
Houdt die oude Saabs rijdend!
Cornell
Vreselijk toch, dat veel classics "opgebruikt" worden.
Als we er niet wat zuiniger mee omspringen dan duurt het vast niet lang of je ziet er zo nu en dan nog maar 1 en dan wordt de onderdelenvoorziening ook vast veel minder.
Ik ga er van uit dat een "winterbarrel" bij auto's net zo erg is als een "pekelfiets" bij motorrijders
En da's vast erger dan wat de Zweden bedoelen met een "bra brucksbil" (goede gebruiksauto) of een "extrabil" (2e auto)...
Houdt die oude Saabs rijdend!
Cornell
-
Robbert
- Donateur (6x)

De auto betreft een 9000i uit 1988 (Oops ik had gelezen 900i) met bijna 350.000km die door de redactie was gekocht voor 250 euro. In het artikel zelf wordt gesproken over een “pekelbak”.
Het is de bedoeling om de auto op een zo goedkoop mogelijke manier de winter door te krijgen. Tot nu toe was er (inclusief aanschaf) 765 euro in twee maanden aan uitgegeven. In volgende nummers wordt er verder over verteld.
Het is de bedoeling om de auto op een zo goedkoop mogelijke manier de winter door te krijgen. Tot nu toe was er (inclusief aanschaf) 765 euro in twee maanden aan uitgegeven. In volgende nummers wordt er verder over verteld.
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
ralph12
- Geregistreerd lid
Re: Klassiek en Techniek
Is die niet van een forumlid?Robberts schreef:In K&T van deze maand staat een aardig stuk over de restauratie van een 99 Turbo door van Dongen in Zeeland. Ook wordt aandacht besteed aan een oude 900i die wordt gbruikt als winterbarrel
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: Klassiek en Techniek
De cardinaal rode 99 Turbo CombiCoupe is van Stef van Dongen (ik neem aan dat hij tevens iets te maken heeft met autobedrijf Van Dongen). De 9000i "pekelbak" wordt gereden door Freddy Nieuwenhuize, de hoofdredacteur van K&T. Van beide weet ik niet of ze lid zijn van het Saabforum.ralph12 schreef:Is die niet van een forumlid?Robberts schreef:In K&T van deze maand staat een aardig stuk over de restauratie van een 99 Turbo door van Dongen in Zeeland. Ook wordt aandacht besteed aan een oude 900i die wordt gbruikt als winterbarrel