Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
nacra 93
- Donateur

Bericht
door nacra 93 » ma 31 jan, 2011 9:35
http://www.saabsunited.com/2011/01/repo ... attan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TROLLHÄTTAN – Japanese car giants Subaru wants to develop two of its car models in Trollhättan. The plans have been confirmed by Subaru Nordic’s CEO Torbjorn Lillrud.
Subaru plans to further develop the model Legacy and Outback for gas.
Torbjorn Lillrud stated the following to Dagens Indusri, DI:
- It is unique to a foreign car company will start manufacturing in Sweden of a model that is partly developed in Sweden.
According to DI Legacy and Outback rebuilt in Saab Automobile’s facility in Trollhättan.
dat zou toch wat zijn
is de Saab 9-2X toch nog ergens goed voor geweest
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » ma 31 jan, 2011 10:30
De fabriek kent structureel overcapaciteit (ook in de topjaren), dus dit is mooi. En helemaal mooi als er ook nog eens R&D bijzit.
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » ma 31 jan, 2011 20:46
Er is ook al een aantal Saab-Subaru dealers, dus dat gaat uitstekend samen

-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » ma 31 jan, 2011 21:47
4 cilinder turbo, al dan niet boxer, 4wd techniek..... Leuke dingen. Valt beslist wat van te maken.
Ik zie enorme waardes voor de "fun-to-drive" factor

-
Jack77
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jack77 » ma 31 jan, 2011 22:51
dus toch een saabaru

-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » zo 27 feb, 2011 4:52
jammer dat er niet meer van komt!
subaru is zeker een super merk als je er aan sleutelt zit alles gewoon goed in elkaar en je kan overal goed bij
om eerlijk te zijn had ik liever een samenwerking met subaru gezien dan met bmw
ik heb ooit een subaru overwogen en om eerlijk te zijn heb ik er nog steeds wel trek in
van de 9-2 heb ik het altijd jammer gevonden dat deze nooit in nederland is uitgebracht daar zouden zat liefhebbers voor geweest zijn ik zie dit als een grote fout van GM
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » zo 27 feb, 2011 12:17
@Tanisha: Technisch gezien ben ik het helemaal met je eens. Subaru maakt technisch goede en betrouwbare motoren. Maar helaas... daar win je in autoland de oorlog niet mee. Het gaat er nu vooral om dat Saab zo snel mogelijk auto's kan leveren met schonere motoren. En op dat punt heeft BMW veel meer te bieden.

-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » zo 27 feb, 2011 13:18
als ik een bmw wil koop ik wel zo'n Beierse hoere sloep!
ik vindt bmw op de 1 serie coupe na gewoon om te huilen qua vormgeving

en hun techniek ben ik nooit gek op geweest
het is zelfs zo als de bmw elektronica zijn weg in de saabs vind dat het voor mij genoeg reden is om over te gaan naar iets anders!
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » zo 27 feb, 2011 13:42
tanisha schreef:...en hun techniek ben ik nooit gek op geweest
Ieder z'n smaak, maar BMW is en was ontegenzeggelijk een van de leidende autobouwers qua techniek. Het design van de afgelopen jaren polariseert, kwestie van tijd en dan vinden we die uitwassen weer mooi

-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » zo 27 feb, 2011 13:49
A ik zie dat jij zo'n ...... ding hebt
nee als het dan toch duits moet dan maar een benz en meteen een diesel!
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » zo 27 feb, 2011 14:18
Koop hem dan gelijk in wit of liever nog beige... en vergeet dat bordje op het dak niet
Terug on topic:
Jammer dat dat Subaru avontuur niet door gaat. Subaru en Saab passen qua eigenwijzigheid best bij elkaar en staan bij vele dealers gebroederlijk naast elkaar in de showroom.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » zo 27 feb, 2011 14:22
gj900 schreef:Koop hem dan gelijk in wit of liever nog beige... en vergeet dat bordje op het dak niet
goed idee dan kan ik in het weekend nog wat bij beunen!

-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » zo 27 feb, 2011 14:43
saab was geen opel en saab is ook geen bmw als het dat toch wordt voorspel ik niet veel goeds!