Saab kan lonen personeel niet langer betalen

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
xDimitrii
Geregistreerd lid

Saab kan lonen personeel niet langer betalen

Bericht door xDimitrii » do 23 jun, 2011 13:05

Vond dit juist op het laatste nieuws (hln.be).. Het ziet er echt niet goed uit voor Saab :? Anyway, hier is het artikel:
Afbeelding
De Zweedse autobouwer Saab, dochter van het Nederlandse Swedish Automobile, is niet langer in staat om de lonen van het personeel uit te betalen. Daarvoor ontbreekt de nodige kortetermijnfinanciering, zo meldt Swedish Automobile vanochtend.

Saab praat momenteel met verschillende partijen over kortetermijnfinanciering. Er wordt onderhandeld met de Europese Investeringsbank en de toeleveranciers (die de leveringen staakten wegens openstaande rekeningen), maar ook de mogelijkheid van een sale and lease-backscenario van het vastgoed van Saab staat nog steeds open. (belga/adv)

Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobedri ... alen.dhtml

Ofzoietsanders
Geregistreerd lid

Re: Saab kan lonen personeel niet langer betalen

Bericht door Ofzoietsanders » do 23 jun, 2011 14:27

Ik heb voor het sleutelen aan mijn Saabs nog nooit salaris ontvangen; wat is het probleem? :twisted:

renaat mattheus
Geregistreerd lid

Bericht door renaat mattheus » do 23 jun, 2011 16:40

Trieste zaak. Zeer spijtig, want de nieuwe 9-5 is een kanjer van een auto.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 23 jun, 2011 19:00

Heb het vanaf het begin af aan al gezegd, is nog lang geen tijd voor een feesie.

De strijd is nog lang niet gestreden :wink:

Executive chef
Geregistreerd lid

Bericht door Executive chef » do 23 jun, 2011 19:53

Uit ervaring weet ik dat wanneer de salarissen van het personeel niet meer betaald kan worden het meestal niet meer zo lang duurt voordat de boel definitief op de fles gaat.
Ik hoop voor Victor dat ie snel een goede partner kan vinden. Het zou toch eeuwig zonde zijn voor zo'n prachtig merk. :cry:

xDimitrii
Geregistreerd lid

Bericht door xDimitrii » do 23 jun, 2011 22:30

Executive chef schreef:Uit ervaring weet ik dat wanneer de salarissen van het personeel niet meer betaald kan worden het meestal niet meer zo lang duurt voordat de boel definitief op de fles gaat.
Ik hoop voor Victor dat ie snel een goede partner kan vinden. Het zou toch eeuwig zonde zijn voor zo'n prachtig merk. :cry:
Inderdaad... En als Saab definitief sluit, zal het ook veel moeilijker zijn om nog onderdelen te vinden & gaat de waarde van Saab-auto's naar beneden... :?

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » do 23 jun, 2011 23:32

Ik heb het niet allemaal van dichtbij gevolgd en ben de weg kwijt; Eerst twee (of zijn het er drie) nieuwe Chinese inversteerders. Antonov die graag wil maar niet mag, vastgoed verkopen-terugkopen...

De bedragen die ik van de Chinese investeerders langs zie komen lijken niet echt mega maar dat kan ik niet inschatten. Valt me wel op dat er veel wordt weggegeven voor weinagh? Aandelen uitgifte, zeggenschap, enz, Chinesen hebben geld zat ...

Victor lijkt me een slimme vent maar dit gaat pertinent niet goed, Saab lijkt voor weinagh 'weg' te gaan en steeds meer te 'verwateren'. Het lijkt allemaal op het laatste moment en eigenlijk te laat ingezet te worden en dus paniek... Hoe langer het duurt (9 juni werd gezegd dat dit geen weken gaat duren ..) des te moeilijker het wordt een goede oplossing te vinden en cash te genereren om Saab te laten voort bestaan... en nu zelfs personeel dat niet meer betaald wordt... Ik denk dat bovenstaande commentator wat dat betreft gelijk heeft...

Ik ben maar een eenvoudige boere*** maar snap Victor niet, De gemiddelde consument durft inmiddels geen Saab meer te kopen op dit moment..de aandelen zijn inmiddels tot 'pennystock' geworden...Wat is wijsheid, een gokje wagen en aandelen kopen :-S+

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen maar ziet er vooralsnog niet goed uit. Hoop dat het nog gaat werken maar heb er nu wel steeds meer een hard hoofd in, en gaat me wel een beetje aan mijn hart. Zou zonde van het merk Saab zijn!

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » zo 26 jun, 2011 9:42

Jongens, blijf hopen! Als t saab-personeel op straat komt te staan, wordt t steuntrekken voor ze. Daar zit de zweedse regering ook niet op te wachten. Volgens mij staat de fabriek ook in een gebied waar de banen niet voor t oprapen liggen. De Zweedse regering moet eieren voor zijn geld kiezen en die vastgoed deal (verkoop saab vastgoed aan de russische financier en het terughuren) goedkeuren, dan gaat de motor weer lopen. Volgens mij is het echt een liquiditietsprobleem en zal op lange termijn- ook gezien de deals met de chinezen- t allemaal goed komen.

En dat voor een pessimist :lol:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 26 jun, 2011 10:09

viewtopic.php?f=10&t=53470" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarom deze dus op slot. Graag verder discussiëren in het Saab/Spyker topic

Gesloten