In de context van die tidsperiode was dit nog niet eens zo erg, er waren heel wat lelijker gedrochten op de weg toen. Nu lijkt het idd op een generieke Aziatische CUV/kleinere SUV. Nou niet bepaald een voorbeeld van beauty. Maar anderzijds denk ik dat dit helemaal niet slecht had gescoord in de VS waar dit soort gevallen als warme broodjes over de toonbank ging. En Saab zou een 'presence' in die markt hebben gevestigd waardoor de 9-4X nu niet zo'n vreemde eend in de Saab-bijt zou zijn.
Lilluk of niet, de voortijdige samenwerkingsbreuken van GM met respectievelijk Subaru en Fiat hebben Saab WEL op een uiterst kritische produktontwikkelingsachterstand gezet .....
ik vond de samenwerking met Subaru toch helemaal niet zo kwalijk.... 2 eigenwijze merken met elk eigen(wijze) kopers. Als ik in NL nog es een 9-2X Aero tegenkom dan koop ik m subiet
+1
Op inside-Saab wordt de 9-2x nog even tussen neus en lippen door fors verdedigd. De uitrusting is rijker en Saab paste al veel STi-onderdelen toe, die op de Impreza bijbetaald moesten worden.
Verder is het gewoon echt een leuke kar om te zien. Qua looks prima. Nog altijd jammer dat die niet naar hier is gehaald. Er zou maar een kleine schare liefhebbers voor geïnteresseerd zijn geweest, maar toch was het een mooie (hatchback-)aanvulling op de 9-3.
Maar deze 9-6? Neuh. Vooral de achterkant en het hele dashboard kunnen me echt totaal niet bekoren.