Faillissementsaanvraag!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Faillissementsaanvraag!

Bericht door sander69 » vr 22 jul, 2011 12:23

Het zal toch niet..

http://www.nu.nl/economie/2571721/faill ... -saab.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zie ook:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... eel__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PeetSaa
Geregistreerd lid

Re: Faillissementsaanvraag!

Bericht door PeetSaa » vr 22 jul, 2011 12:25

zeer slecht nieuws ;-(+

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » vr 22 jul, 2011 12:30

Na 20 jaar verlies draaien? Reality bites.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » vr 22 jul, 2011 12:56

Het aandeel staat weer een stuk lager....

Swedish Automobile AEX:SWAN, NL0009816248
Realtime (EUR) Verschil Volume Bied Laat Vandaag 52W
1,470 -0,33 (-18,33%)

edit: 1,32 and still going down....

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » vr 22 jul, 2011 15:58

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » vr 22 jul, 2011 16:00

odin1899 schreef:Na 20 jaar verlies draaien? Reality bites.
Zolang bestaat Saab tools niet eens. Aanvraag is trouwens alweer van de baan.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » vr 22 jul, 2011 16:09

Blij te horen...

Aandeel stijgt gelijk weer naar €1,750

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 22 jul, 2011 20:24

sander69 schreef:Blij te horen...

Aandeel stijgt gelijk weer naar €1,750
Vergelijk alle persberichten maar eens met de aandelenkoers. volgens mij worden er een aantal personen (met voorkennis) schatrijk.

ik heb daar geen moeite mee, maar ik zit helaas niet in het mailcircuit.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 22 jul, 2011 23:28

Weer wachten tot de volgende schuldeiser die met een faillissementaanvraag dreigt, kennelijk de enige manier om je centen van Saab te vangen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 23 jul, 2011 0:20

Kun je jouw Saab niet beter van de hand doen? Ik lees echt enkel negatieve berichten van jou!

Jammer, want elke dag dat Saab langer bestaat is er één en niemand had gezegd dat het makkelijk (verre van) zou worden om Saab door te laten starten. Als ik zie welke "onmogelijke" hindernissen al genomen zijn denk ik dat er al heel wat bereikt is, zij het niet van een leijen dakje.

Victor Muller is afgestudeerd op het onderwerp fusies en overnames en ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit slepende proces tot een goed einde zal brengen. Alleen niemand gunt hem de tijd. Men verwacht dat een 20 jaar lang noodlijdend bedrijf na een jaar weer winstgevend te maken is, keep dreaming. En ja, Saab wordt "gedwongen" om zulke prognoses te geven ten behoeve van allerlei goedkeuringen maar zij weten ook wel beter.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 23 jul, 2011 2:04

Waarom zou ik mijn Saab weg doen, die is nog door GM/Magna gebouwd, dus beter kan het niet worden :lol:
Overigens tijdens die GM tijd ging het nog redelijk goed, dat waren meer wat boekhoudkundige trucs om geen belasting te moeten betalen in Zweden. Gemiddeld werd er op papier maar een paar hooguit 2.000 dollar op elke Saab bij gelegd. Dat valt dus mee als je al die garantieclaims op die oude BS gevallen en die rampzalige V6 diesels mee telt.
Nee, vergeleken met de VM periode is dat maar een druppel op een hete plaat.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 23 jul, 2011 10:03

Ik weet niet of het de moeite loont om hierop te reageren, maar carlsson je geeft nu opeens blijk van de GM/boekhoudkundige trucs, hiervoor maakte SAAB in jouw ogen al twintig jaar verlies en zoals Saph al zegt: niemand gunt VM de tijd, jij ook niet. Eerst heeft GM nl. de tent stil gelegd door de verkoop te starten en zelfs een wind down aan te kondigen en vanuit dit semi failliete boel moet een phoenix weer opstaan. Zonder voldoende kasgeld en wellicht meer tegenslagen dan gedacht is dat een zeer lastige opgave terwijl de nieuwe modellen nog niet klaar waren (daar moest bij herstart dus nog op gewacht worden voordat ze wat konden opleveren. Hoe het lopen zal gen idee, en ook VM stijl bevalt me niet altijd. Feit is dat we wisten dat dit heel moeilijk zou zijn en het ook tijd mag kosten (drie a vier jaar om Breakeven te draaien leek mij realistisch)

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 23 jul, 2011 10:09

Laten we hier geen nieuw Saap/Spyker topic van gaan maken ;)

Gesloten