SAAB aan de TURKEN??

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
SCUBATIMO
Geregistreerd lid

SAAB aan de TURKEN??

Bericht door SCUBATIMO » za 31 dec, 2011 13:20

Ik begrijp de hetze niet dat SAAB naar Turkije zou kunnen gaan.......Sommigen zien dit als positief nieuws?! Voor mezelf is dit het slechtst denkbare scenario

1: De Turken willen SAAB niet , die wilen hun eigen merk,ze wilen dit gewoon op SAABs doen....
2:Turken zijn over het algemeen immens chauvinistisch ,de produktie blijft niet in Zweden==> Daar ben ik zo goed als zeker over.
3: Ik PERSOONLIJK zie Turkije nog steeds als een derde wereld land en op geen enkel vlak een innovatief land,nee dan veel liever China of India ( daar zijn goede voorbeelden van: TATA Jaguar/GEELY VOLVO)dus voor mij heel erg SAAB onwaardig.

De Zweedse regering begrijp ik al helemaal niet , die hebben dus niks van nationale trots, die laten hun erfgoed zo maar sterven, en vinden het blijkbaar nog leuk ook........Eerst hebben ze met alle plezier Volvo laten verkopen en nu denken ze eraan om van SAAB het nationale Turkse merk te maken ??!! :shock:
Dat zie ik de Duitsers met pakweg Mercedes absoluut niet doen...

Als dit de toekomst van SAAB word?? Een soort van Turkse POLSKI FIAT.......Laat het merk dan AUB dood..... ;-|+

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: SAAB aan de TURKEN??

Bericht door Sapphire » za 31 dec, 2011 14:28

Ik vind je wel overmatig negatief. Dacht je dat als de Chinezen Saab kopen de productie in Trollhättan blijft? Ik weet wel zeker van niet. En ongelijk kan je ze niet geven want productie in Zweden is veel te duur in vergelijking met Turkije/China. Daarbij is het werkgelegenheid voor het eigen volk. Dat zijn gewoon zakelijke afwegingen, simpel.
De kreet dat Turkije een derdewereldland is slaat al helemaal nergens op.

De Zweedse regering speelt gewoon extreem op safe, die willen nergens hun vingers aan branden. Wat ik niet snap is dat ik lees dat ze 450 miljoen kronen (50 miljoen euro) uittrekken om de werkeloosheid in Trollhättan te bestrijden. Ze lopen daarmee al op de zaken vooruit en bovendien zou 50 miljoen naar Saab al een flinke stap in de goede richting zijn. Daarbij als Saab Zweeds blijft dan blijft de werkgelegenheid dus daar, wat op de lange termijn beter is. Daarbij is een stukje nationale trots dan gered. Maargoed ik heb ook geen glazen bol. In elk geval zal zoiets met GM nooit gebeuren. Al draaien die een verlies van 1000 miljard dollar, de overheid zal het bedrijf altijd in stand houden.

Aeroplan
Donateur
Donateur

Bericht door Aeroplan » za 31 dec, 2011 14:38

ben je wel eens in Turkije geweest? Ken je Turken?

ik vind dat je de plank behoorlijk misslaat en neigen naar een ongewenste uiting die op dit forum niet thuishoort...

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 31 dec, 2011 14:41

ik heb er geen problemen mee

imperiaal op het dak de hele familie op de achterbak en lekker op vakantie naar Turkije! :wow: hoor je er helemaal bij! :wink:

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » za 31 dec, 2011 14:45

Aeroplan schreef:ben je wel eens in Turkije geweest? Ken je Turken?

ik vind dat je de plank behoorlijk misslaat en neigen naar een ongewenste uiting die op dit forum niet thuishoort...
Helemaal mee eens :!:

christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » za 31 dec, 2011 15:18

[]

+1

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 31 dec, 2011 15:35

Tot nader order een slotje in verband met de ongelukkige woordkeuzes van topicstarter.

Gesloten