Gerucht: Saab 9-8 als Opel Omega?
-
Nightpanel
- Geregistreerd lid
Gerucht: Saab 9-8 als Opel Omega?
Onder het motto 'onzinnig nieuws verdient ook een plek'; was hier al melding gemaakt van het op autoweek.nl geplaatste gerucht dat Opel mogelijk een GM-model als nieuwe Omega op de markt zou willen brengen die eigenlijk als Saab 9-8 had moeten verschijnen? Zie: http://www.autoweek.nl/autonieuws/20056 ... opel-omega" onclick="window.open(this.href);return false; Het lijkt me een nogal onzinnig bericht eigenlijk; een topmodel boven de 9-5 van ruim vijf meter, terwijl de 9-5 ook ruim vijf meter is....
Groet,
Np
Groet,
Np
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Gerucht: Saab 9-8 als Opel Omega?
als ex omega rijdster kan ik je vertellen dat deze geruchten door de jaren heen al rondt gaan dit is alleen een nieuwe variant telkens op basis van een achterwiel aangedreven Cadillac en altijd de belofte van dikke 6 en 8 cilinder motoren
de omega is dood en blijft dood en de ex omega rijders hebben hun nieuwe wagen allang bij andere merken gezocht en komen nooit meer terug bij opel!
en als je ziet wat voor mooie bak de 9-5ng is daar hoeft echt geen 9-8 meer boven dus ik zeg broodje aap verhaal om omega klanten terug te winnen voor opel
de omega is dood en blijft dood en de ex omega rijders hebben hun nieuwe wagen allang bij andere merken gezocht en komen nooit meer terug bij opel!
en als je ziet wat voor mooie bak de 9-5ng is daar hoeft echt geen 9-8 meer boven dus ik zeg broodje aap verhaal om omega klanten terug te winnen voor opel
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
als dit de nieuwe opel omega word denk ik dat er nog wel eens wat van verkocht gaat worden
ik vind het er niet verkeerd uit zien
maar als dit de Saab 9-8 had moeten worden is het mooi dat hij dan toch nog op de weg komt
als het nou opel is of saab het blijft wel een leuke auto

en zo verkeerd rijd opel niet heb zelf ook altijd graag in een opel gereden
goede keus van opel
groeten Jeroen
ik vind het er niet verkeerd uit zien
maar als dit de Saab 9-8 had moeten worden is het mooi dat hij dan toch nog op de weg komt
als het nou opel is of saab het blijft wel een leuke auto

en zo verkeerd rijd opel niet heb zelf ook altijd graag in een opel gereden
goede keus van opel
groeten Jeroen
-
edwardk
- Geregistreerd lid
jeroengsi schreef: als het nou opel is of saab het blijft wel een leuke auto
groeten Jeroen
Maakt mij niet uit wat het wordt zolang het maar geen saab wordt want ik vind ongeacht het aanwezige logo het een stuk typisch vierkant stuk amerikaans design
-
Texpert
- Geregistreerd lid
Caddilac's zijn mij de laatste jaren té hoekig, een nieuwe Omega komt er écht niet!
Misschien niet de meest elegant vormgegeven auto, en vooral als stationwagen erg grooooot, maar toch heb ik altijd wel een zwak gehad voor deze grote Opel. Relaxed rijden, alle ruimte en eigenlijk top meubelair en audio en zeker laatste modeljaren bijhoorlijk luxe

Misschien niet de meest elegant vormgegeven auto, en vooral als stationwagen erg grooooot, maar toch heb ik altijd wel een zwak gehad voor deze grote Opel. Relaxed rijden, alle ruimte en eigenlijk top meubelair en audio en zeker laatste modeljaren bijhoorlijk luxe

-
matje 9-5
- Geregistreerd lid
aub god, geen opel en saab meer samen.
-
Nine
- Geregistreerd lid
In ieder geval gaat GM gewoon lekker verder met badge engineering. Plak er een sticker op en gaan met die banaan. Lancia (lees Fiat) heeft dat ook afgekeken van GM. Die plakken nu Lancia badges op een Chrysler.
Ik vraag me af of Opel (de naam / badge Cadillac heeft m.i. dan wat meer cachet) in dit segment kan doordringen. Het is redelijk vastgeroest publiek dat de ene keer BMW, dan Audi en soms weer Mercedes rijdt. Bij voorkeur in de "kleur" zwart.
Nu er bij Saab even niets gebeurt zie je pas eigenlijk hoe saai de autowereld is geworden... Alles lijkt zoveel op elkaar en het lijkt ook of het mensen niet meer interesseert.
Ik vraag me af of Opel (de naam / badge Cadillac heeft m.i. dan wat meer cachet) in dit segment kan doordringen. Het is redelijk vastgeroest publiek dat de ene keer BMW, dan Audi en soms weer Mercedes rijdt. Bij voorkeur in de "kleur" zwart.
Nu er bij Saab even niets gebeurt zie je pas eigenlijk hoe saai de autowereld is geworden... Alles lijkt zoveel op elkaar en het lijkt ook of het mensen niet meer interesseert.
-
Nine
- Geregistreerd lid
PS deze Omega is in de VS destijds (alleen de 6 cilinder) ook door het leven gegaan als Cadillac. Dat was een complete mislukking zonder afbreuk te willen doen aan een Omega...maar des te meer aan het consitente gebrek aan goed gevoel met de markt van GM. Andersom hebben ze ook Pontiac Transports als Opels Sintra (zelfs tegelijk naast die Pontiacs) op de Europese markt gezet. Dat was ook een enorme flop. En het gaat maar door bij die club. Ze leren het echt nooit. Van Saab hadden ze wat kunnen leren (zie ook de tribute van Top Gear over Saab) als het gaat om betere auto's maken in het hogere segment. Per saldo schijnt alle huidige turbotechniek bij GM door Saab engineers (gewoon gedetacheerd naar Rüsselsheim) ontwikkeld te zijn (vernomen uit niet officiële maar best betrouwbare bronnen). Dat was dan het enige slimme dat ze gedaan hebben.Texpert schreef:Caddilac's zijn mij de laatste jaren té hoekig, een nieuwe Omega komt er écht niet!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Zag op Auto-news.de een plaatje van de nieuwe Opel Omega:

Voor mee info: http://www.auto-news.de/auto/news/anzei ... n_id_32678

Voor mee info: http://www.auto-news.de/auto/news/anzei ... n_id_32678
-
turbopilot
- Donateur (7x)

fotoshop? btw de slopel ziet er beter uit

-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Auto heeft niets met Saab te maken, maar als grote Opel vind ik dit een logische optie boven de Insignia. Niet mijn ding, maar zo gek naast andere Europese auto's in deze klasse vind ik de Opelvariant niet. Maar nothing beats a real 9-5. Maar ja, die zijn we helaas kwijt sinds een Zweeds/Chinees meneertje de Saab badge op Chinese rommel wil gaan drukken...