GM op rand van faillisement?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 05 apr, 2006 22:40

chevrolet opereert al heel lang aan de onderzijde van de markt, alleen europeanen hebben een bepaalde perceptie bij de naam.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 07 apr, 2006 22:23

jelger schreef:chevrolet opereert al heel lang aan de onderzijde van de markt, alleen europeanen hebben een bepaalde perceptie bij de naam.
Dat klopt. In de VS heeft de naam een heel andere klank/uitstraling dan in Europa. Vandaar ook mijn opmerking.

ralph12
Geregistreerd lid

Trollhattan again...

Bericht door ralph12 » vr 16 jun, 2006 14:25

De Zweedse krant Göteborgs-Posten doet een boekje open over de in Tröllhattan gebouwde Cadillac BLS. De auto lijkt niet aan te slaan. Inmiddels is de productie verminderd van dertig auto’s per dag naar dertig per week.

Afbeelding

In februari startte de productie van de op de Saab 9-3 gebaseerde Cadillac BLS in de Saab-fabriek in Tröllhattan. Toen werd begonnen met een productie van dertig auto’s per dag. Inmiddels is dat aantal teruggeschroefd naar dertig per week. Dat komt neer op een jaarproductie van 1.400 stuks. Cadillac heeft jaarlijks 10.000 auto’s begroot – liefst 8.600 meer dus.
Volgens Göteborgs-Posten hebben in de maand mei 171 mensen een Cadillac BLS gekocht. Tot nu toe zijn volgens de krant 339 auto’s in Europa geregistreerd. Volgens de Europese importeur Kroymans moeten dat er ruim vierhonderd zijn. Verder beweert het bedrijf uit Breukelen dat er nog 2.341 orders in de portefeuille zitten.
Naar aanleiding van de teleurstellende resultaten heeft Cadillac volgens de Zweedse krant besloten de stationwagenversie van de BLS in de ijskast te zetten. Overigens heeft Cadillac nooit gezegd dat die er ook werkelijk komt. Maar omdat de Saab 9-3 Sport Estate ook in Tröllhattan van de band rolt, ligt een BLS stationwagen voor de hand.
Overigens draait de Saab-fabriek in Tröllhattan evengoed op volle toeren: de nieuwe 9-3 Sport Estate is in tegenstelling tot zijn Amerikaanse halfbroer wel door het publiek in de armen gesloten.

marq101
Geregistreerd lid

Re: Trollhattan again...

Bericht door marq101 » vr 16 jun, 2006 14:58

Eigenlijk vind ik het een prima geproportioneerde auto. Een klein beetje bling maar mooier dan een aantal europeanen. Bovendien wordt ie bij Saab gebouwd dus de "build quality" is dan natuurlijk helemaal goed :wink:

Afbeelding

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 16 jun, 2006 15:03

Je bent elk geval zeldzaam met zo'n Caddie. Persoonlijk vind ik het wishful thinking dat caddie offensief dat GM had ingezet. Niet met deze modellen... en kwaliteit (materiaalkeuze wordt over geklaagd nl).

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 16 jun, 2006 15:04

ralph12 schreef:Je bent elk geval zeldzaam met zo'n Caddie. Persoonlijk vind ik het wishful thinking dat caddie offensief dat GM had ingezet. Niet met deze modellen... en kwaliteit (materiaalkeuze wordt over geklaagd nl).
Die vormgeving :shock:

Plaats reactie