Ik heb 22 jaar Opel gereden. Waarvan de laatste 2 Vectra's waren. Met die laatste heb ik zoveel narigheid gehad, dat ik voorgoed gelijk genezen was.
Ik heb uiteindelijk een 9-3 Estate gekocht. Weet niet wat het is, maar ik rij tegenwoordig weer met een glimlach rond. Dat heb ik de afgelopen tien jaar niet meer ervaren. Autorijden is gewoon weer leuk!
Herken ik iets van de Opel in de 9-3? Alleen de deurgrepen ja! Verder niets dan lof voor dit model. Zelfs geen roest rondom de slotvangers van de achterportieren. Een typisch Vectra Station euvel (na 2 jaar al!). Saab heeft zich van Opel goed weten te onderscheiden. Helaas ook met het navigatiesysteem.
Saab heeft helaas ingezet in een niche markt die achteraf te klein bleek. Erg jammer.
Elektrische auto's geloof ik niet in. Je verplaatst de vervuiling naar de centrales. Als iedereen elektrisch gaat rijden, mogen we er wel een paar kerncentrales bij gaan bouwen. Ik werk in de energiesector en zie de ontwikkeling van elektrische auto's met lede ogen aan.
Waarom hoor ik niemand over de ontwikkeling van de brandstofcel? Ik ben van mening dat we meer die richting in moeten. De technologie is misschien meer complex, maar lost wel grotendeels al onze problemen op.