The Saab 9-3 that was going to save Saab Automobile, foto,s!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
N207
Donateur
Donateur

Re: The Saab 9-3 that was going to save Saab Automobile, fot

Bericht door N207 » wo 20 mar, 2013 16:46

Ik begin dit ontwerp eigenlijk steeds mooier te vinden. En dat is wel des Saabs vind ik. De 9-5 NG vond ik in het begin op de foto's ook minder, maar het design "groeit naar je toe" na verloop van tijd.
Als een model direct heel mooi wordt gevonden gaat het in de regel ook sneller vervelen.

Mindere puntjes in dit ontwerp vind ik de uitgeklopte wielkasten (vooral bij de achterwielen) en het ontbreken van een duidelijkere wigvorm. Nu lijkt de "kont" wat afgezakt. De spoiler maakt dit optisch iets minder, maar zorgt wel weer voor een Porsche-look.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 20 mar, 2013 16:51

er zijn inderdaad wel wat dingetjes die aandacht nodig hebben. maar naarmate je het model vaker en ook langer bekijkt, worden de manco's aan de auto steeds onbeduidender.

ik was eerst ook behoorlijk critisch, maar ik begin er meer en meer de 'mooie' lijnen en moderne Classic-lijnen in te zien, zoals het gedeelte van de zijkant waar de laatste stijl in zit, vanaf het achterportier, boven de 'vouw' in de zijkant. onmiskenbaar 900 Classic, maar toch modern.

Edward9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Edward9-5 » wo 20 mar, 2013 16:59

Op pagina 2 van dit topic vond ik hem al OK en nu met de laatste foto's nog veel beter.
Tuurlijk zijn er altijd zaken die je minder mooi vind of iets anders had willen zien, maar over het algemeen zeker niet verkeerd!

Volgens mij best een mooie basis voor NEVS en de nieuwe 9-3, maar zal zeer waarschijnlijk dus nooit het daglicht gaan zien... :cry:

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » wo 20 mar, 2013 20:38

Ik vond de eerste foto's van de NG9-5 maar niks, uiteindelijk zou blijken die in het echt erg mooi was. Deze zou dus in het echt bloedmooi geweest zijn, zonde ...

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » do 21 mar, 2013 3:44

Die Castraat heeft volgens mij nooit echt iets van SAAB begrepen, daar is deze verzameling tierelantijntjes een goed voorbeeld van.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 21 mar, 2013 8:55

+ 1 :clap:

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » do 21 mar, 2013 13:12

edwardk schreef:van de zijkant gezien lijkt mij de motorkap naar voren toe op te lopen ipv af te lopen.
Deuren ietwat te hoog, de ramen te laag.
achterzijde doet mij denken aan een Porche.
De motorkap is alleen optisch horizontaal door de bult in het midden. Ik vind het jammer dat het "motorkap ligt op de zijschermen" concept van de huidige 9-3 niet zo extreem overkomt in dit ontwerp. Maar zeker beter dan een motorkap die in de zijschermen valt.

De ramen zijn laag inderdaad. De V40 heeft hier ook last van. Het ligt aan het interieur of het uitmaakt.

De achterzijde vind ik echt enorm mooi. Dit is echt een hele mooie auto. Ik zou hem zo op de oprit zetten.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 21 mar, 2013 13:42

Ziet er lekker bruut uit! :P

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » vr 22 mar, 2013 17:16

Lijkt weer op een echte Saab, vooral van de zijkant is het bijna 1:1 mijn 9-3 hatch

SaDi
Geregistreerd lid

Bericht door SaDi » di 28 mei, 2013 8:44

ik zou hem zo bestellen ... in Aero uitvoering .... liefst in het zwart .... :twisted: :wink:

dennisberg85
Geregistreerd lid

Bericht door dennisberg85 » ma 15 jul, 2013 20:38

Ik kwam vandaag deze foto tegen. Ziet er goed uit!

Afbeelding

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 15 jul, 2013 22:16

Was een autobild/week/etc shop meen ik. Een gekrompen 9-5NG.
Niet slecht, maar helaas ook niet echt. Beelden zoals eerder in dit topic waren wel echte premodellen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 16 jul, 2013 3:45

Na een tijdje de foto's terug te zien - van de topicstarter en het echte prototype - gekoppeld aan recente auto's die nu op de weg verschijnen, had het best een hit kunnen worden.

Ik zie een mix van SAAB, Porsche 911, Skoda en een vleugje Citroën. Stuk voor stuk fabrikanten van eigenzinnig ontworpen auto's. Ik zou het niet verkeerd vinden als de NEVS-SAAB straks zou van de band rolt.

Mercedes design gaat hard achteruit, vind ik. Als je kijkt naar de topmodellen en de Viano, dan zie ik in sambal gedoopte insectenlijfjes door een vergrootglas. Bah !

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » zo 21 jul, 2013 14:51

Steve-O schreef:Mercedes design gaat hard achteruit, vind ik. Als je kijkt naar de topmodellen en de Viano, dan zie ik in sambal gedoopte insectenlijfjes door een vergrootglas. Bah !
Prachtige beeldspraak! :lol:

Protector
Geregistreerd lid

Re: The new Saab 9-3 that was going to save Saab Automobile

Bericht door Protector » ma 09 dec, 2013 23:16

JanJunior schreef:
Style&Co schreef:Hier is de auto die zou besparen Saab
de rest heb ik maar uit het citaat weggeknipt..
Van dit soort waanzinnige vertalingen krijg ik gewoonweg vlekken in mijn nek & een waas voor mijn ogen.
Doe dan even wat moeite om er nog iets wat in de verte op Nederlands lijkt van te maken!

Taalpurist? Jazeker, maar ook realist genoeg om te weten dat niet iedereen vlekkeloos schrijft en daar heb ik best begrip voor, dit is gewoon luiheid.

Niets mis met af en toe even teruglezen wat je schrijft, ook niets mis met een beetje zelfkritiek.

Mijn 2 eurocentjes :)

:O:

Jan
Groot gelijk Jan, dit kan niet door de beugel en past absoluut niet, even teruglezen kan geen kwaad. ;-|+

Plaats reactie