aero-X concept geneve

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Berrtus
Geregistreerd lid

Bericht door Berrtus » ma 01 mei, 2006 22:19

http://www.autovisie.nl/redactioneel/ni ... /index.xml

Opel wacht een designinvasie nu het onder de merknaam Saturn in de Verenigde Staten zal worden verkocht. In het vervolg mag de Amerikaanse designafdeling zich namelijk ook tegen nieuwe Europese Opels aan bemoeien, aldus GM designchef Bryan Nesbitt.

GM wil het ontwerpen van auto’s voortaan ruimtelijk aanpakken. Letterlijk: elke designafdeling mag voortaan zijn zegje doen. Zo zal het zijn bij elke nieuwe Opel, maar bijvoorbeeld ook bij de productieauto die uit het Saab Aero X studiemodel voort moet komen. Nesbitt heeft laten weten dat Opels en Saturns voortaan identieke tweelingen zullen zijn, op hooguit wat kleine kenmerken na. Dat blijkt ook wel uit het Prevue studiemodel dat Saturn onlangs tijdens de New York Motorshow toonde. Wij kennen die concept als de Opel Antara. Dat werkt twee kanten op: Saturn profiteert van kant-en-klare Opel-koetsen, terwijl Opel bij Saturn op interieurles kan. De interieurs van de Amerikanen worden over het algemeen als warm ervaren. Opel heeft op dat gebied nog wat werk te verrichten.

Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » di 02 mei, 2006 2:06

Haha, Saturn interieurs worden als warm ervaren en Opel kan op "interieurles"...

Op zich interessant, Duitse interieurs zijn redelijk sober en wellicht wat kil (en soms karakterloos :wink:)

Afbeelding

En de Saturn:

Afbeelding

Wat een heerlijk, warm interieur. Dat gaat wat moois opleveren!! :wink:

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 02 mei, 2006 14:21

Opel die op interieurles moet bij Saturn :shock: :shock: :shock:
Hier klopt volgens mij iets niet :?

De SAAB Aero X hadden ze btw ook beter GM Aero X genoemd... want die richting gaat het nu wel als maar meer uit.
Kunnen ze dan ook weer hun GM embleempjes voor de zijflanken bovenhalen; waar we voorlopig nog gespaard van blijven.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 28 aug, 2006 17:33

Afbeelding

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 28 aug, 2006 18:16

Fantastisch concept naar mijn mening. Wel vraag ik me nog steeds af wat er met je nek gebeurt op het moment dat deze auto op z'n kop terecht komt. Zonder a-stijlen krijg je toch onmiddellijk dat dak op je hoofd?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 28 aug, 2006 19:02

Oosthoek schreef:Fantastisch concept naar mijn mening. Wel vraag ik me nog steeds af wat er met je nek gebeurt op het moment dat deze auto op z'n kop terecht komt. Zonder a-stijlen krijg je toch onmiddellijk dat dak op je hoofd?
Zal vast over nagedacht zijn Saab kennende :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 28 aug, 2006 19:08

edwardkommeren schreef:Afbeelding
Mjammie, wat een prachtige auto is de AeroX toch! :D :D

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » ma 28 aug, 2006 22:57

Was ik maar een SJEIK dan wist ik wel waar ik mijn garage mee zou vullen, een zwarte een gele een blauwe een rode............ :twisted:

EJ

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 28 aug, 2006 23:01

trollspeed schreef:Was ik maar een SJEIK dan wist ik wel waar ik mijn garage mee zou vullen, een zwarte een gele een blauwe een rode............ :twisted:

EJ
zo ziet ie er extra modern uit tussen die "oudjes". schitterende foto zo. :D

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 28 aug, 2006 23:08

Oosthoek schreef:Fantastisch concept naar mijn mening. Wel vraag ik me nog steeds af wat er met je nek gebeurt op het moment dat deze auto op z'n kop terecht komt. Zonder a-stijlen krijg je toch onmiddellijk dat dak op je hoofd?
de luchtvaarthistorie van saab inachtnemende.... iets van een schietstoel? ;-)

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » ma 28 aug, 2006 23:11

Deze auto is zowel boven- als onderhuids geslaagd. Ik hoop dat de 'DSG' versnellingsbak ook in de toekomstige 9-5 zal plaatsnemen. Hetzelfde voor de motor en en de AWD :twisted: .

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 30 aug, 2006 14:07

Maakt bij zo'n auto niet zoveel uit, het is een conceptcar.
Bij een productieversie wees gerust dat hij dan wel een A-stijl zou hebben.

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » wo 30 aug, 2006 15:56

De manier waarop het gehele dak omhoogkomt en boven de motorkap schuift zal denk ik nooit in productie komen, als je na een ongeval op je dak terechtkomt kun je er niet echt handig uit.
Maar het is wel erg mooi.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 30 aug, 2006 16:23

'Dat ze eens een keer lekker ''ballen'' tonen bij Saab en de Aero X in productie brengen, al is het met normale deuren...
Lijkt me serieus een goede stunt om Saab toch meer in de spotlight te brengen van het algemene publiek, en de schoorsteen te laten roken :D
Het stoffige image behoord dan ook tot het verleden.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 30 aug, 2006 18:11

Afbeelding

Plaats reactie