Saab Vectra
-
kolst007
- Geregistreerd lid
Re: Saab Vectra
Wordt het niet eens tijd dat Saab meer gaat doen aan Public relations want het zijn altijd de andere vergelijkbare merken die je in kranten en in bv Elsevier ziet.
Ik denk dat Saab het ook wel een beetje laat afweten wat dat betreft.
Maar dat is mijn mening.
Maar dat is mijn mening.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken? Ik heb het hier over volledig operationele leasemezzahiri schreef:Je bent het belangrijkste vergeten: de restwaarde van de BMW en de SAAB. Je houdt dus 21 euro per maand over als je de SAAB neemt. dat maal 60 is 1260 euro na 5 jaar. Ben bang dat dat minder is dan het verschil in restwaarde tussen de twee auto's...
-
Hanm
- Lid van verdienste
Mijn overtuiging is inderdaad dat daar de oorzaak van het uitblijven van groot succes is! De producten zoals die nu in de showroom staan zijn absoluut goed en competetief geprijsd, maar "de massa" is daar onvoldoende van op de hoogte.kolst007 schreef:Wordt het niet eens tijd dat Saab meer gaat doen aan Public relations want het zijn altijd de andere vergelijkbare merken die je in kranten en in bv Elsevier ziet.
Maar dat is mijn mening.
-
verde900
- Donateur

Dat bedrag koste een 900i 16V 5drs zonder el. ramen, ABS en airbag in 1990 ook,Moppersmurf schreef:De prijsstijging is in de afgelopen jaren zeer fors geweest, althans, wat betreft 9-3SS De laatste serie 9.3euro kostte in 5-deurs uitvoering f52.500,- excl. airco
alle merken zijn de afgelopen jaren (soms flink) duurder geworden, alleen SAAB de laatste 13 jaar dus niet.
-
FuTuReMaN
- Geregistreerd lid
Hanm schreef:Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken? Ik heb het hier over volledig operationele leasemezzahiri schreef:Je bent het belangrijkste vergeten: de restwaarde van de BMW en de SAAB. Je houdt dus 21 euro per maand over als je de SAAB neemt. dat maal 60 is 1260 euro na 5 jaar. Ben bang dat dat minder is dan het verschil in restwaarde tussen de twee auto's...
Is afschrijving dan geen onderdeel van de operational lease?
-
jelger
- Geregistreerd lid
In de VS zijn er regelmatig radio-advertenties te horen... ook met vermelding van de (prive) leaseprijzen etc.
Ik weet niet hoe dat in nederland zit.. Alhoewel ik de 9-3ss niet heel vaak zie in dit Saab gebied (SF, rond LA wel weer meer) schijnt hij het zeker niet slecht te doen. de cabrio ook een paar keer gezien.
Ik weet niet hoe dat in nederland zit.. Alhoewel ik de 9-3ss niet heel vaak zie in dit Saab gebied (SF, rond LA wel weer meer) schijnt hij het zeker niet slecht te doen. de cabrio ook een paar keer gezien.
-
B235R
- Lid van verdienste
ja tuurlijk, maar na einde contract is dat jou zorg toch niet meer.FuTuReMaN schreef:Hanm schreef:Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken? Ik heb het hier over volledig operationele leasemezzahiri schreef:Je bent het belangrijkste vergeten: de restwaarde van de BMW en de SAAB. Je houdt dus 21 euro per maand over als je de SAAB neemt. dat maal 60 is 1260 euro na 5 jaar. Ben bang dat dat minder is dan het verschil in restwaarde tussen de twee auto's...
Is afschrijving dan geen onderdeel van de operational lease?
-
FuTuReMaN
- Geregistreerd lid
Wel indien je de auto over wilt nemen na afloop van het contract.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Dan wil je toch dat de restwaarde laag is... dan kun je hem goedkoop overnemen... Maar goed, wat ik wil aangeven is dat de restwaarde kennelijk helemaal niet zo laag is, want dat zou dan dus betekenen dat het leasebedrag van de Saab hoger was uitgevallen....
Het verhaal is toch niet zo moeilijk?? 60 maanden de bmw rijden is gewoon 60x 21 euro duurder dan de Saab, dat is inclusief de afschrijving en het onderhoud.
Het verhaal is toch niet zo moeilijk?? 60 maanden de bmw rijden is gewoon 60x 21 euro duurder dan de Saab, dat is inclusief de afschrijving en het onderhoud.
-
900T-R
- Geregistreerd lid
dat is geen vergelijk - die 96 werd voornamelijk voor de thuismarkt nog gemaakt zolang er nog geld mee kon worden verdiend. Intern had men die auto natuurlijk al lang afgeschreven, maar zolang je er nog een (bescheiden) winstje mee kunt maken, dan laat je dat natuurlijk niet liggen.op schreef:Niet zo somber, moppersmurf. Vergeet niet dat Saab altijd een klein edoch exclusief merk is geweest. Jouw verzuchting geldt zo'n beetje voor alle saabmodellen tot nog toe. Wat denk je dat er in de periode 1977-1980 is geklaagd over de 96 en zou zijn geklaagd op dit forum als het er zou zijn geweest? Te duur en gedateerd!
Maar Saab had in 1977 wel een 99 Turbo die in verschillende toonangevende bladen werd neergezet als één van de allerbeste auto's ter wereld, en men wist dat een jaar later de modernere 900 zou komen. Trollhättan had een ontwikkelingsafdeling die de wereld keer op keer versteld liet staan van nieuwe technische vondsten (turbodrukregeling middels wastegate, APC, DI, Trionic, et cetera) en die haalden vrijwel zonder uitzondering nog het productiestadium ook.
Nu heeft het merk twee auto's die men nog wel zelf heeft ontworpen (waarvan er één dringend an vervanging toe is, en de ander best wat 'peper' kan gebruiken om niet ten onder te gaan in de stortvloed aan nieuwe modellen), maar is de design- en ontwikkelingsafdeling ontmanteld en weet men nu al dat hun opvolgers grosso modo licht gewijzigde versies van Opelmodellen zullen worden. Geen vooruitzicht om erg vrolijk van te worden.
Saab was in 1977 inderdaad klein en exclusief. Een 99 Turbo kostte drie keer zoveel als aan Ford Taunus of een Opel Ascona, en was qua techniek en rijbeleving van een andere planeet. Nu loopt een 9-3SS gewoon in dezelfde vergelijkende tests mee als een Vectra of een Mondeo, en moet het dan vaak afleggen omdat hij iets duurder is, niet zo ruim en zich qua rijden en uitstraling onvoldoende weet te differentiëren: ja, een 9-3 stuurt en rijdt bovengemiddeld goed, maar dat doet met name een Mondeo ook.
Mopper's 'te groot voor servet, te klein voor tafellaken' conclusie lijkt me dan ook voor de volle 100% van toepassing.