Orio verkocht door Zweedse overheid
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Orio verkocht door Zweedse overheid
De Orio-wederverkopers hoeven er geen marge bovenop te doen. Die marge krijgen ze al doordat ze spullen goedkoper kunnen inkopen dan particulieren. Ook bij een bestelling van 1 onderdeel. Als het prijsverschil je te gortig is, gewoon een andere Orio-partner vragen, wellicht nog beter: Je vaste Orio-partner vragen om op of dichter bij de Orio-prijs te leveren. Dan kom je er wellicht ook uit, houd je de verstandhouding goed en hoef je er wellicht ook niet verder voor te rijden.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

In de verschillende "markten" van Orio gelden ook verschillende prijzen. Als iets op de webshop van Orio Zweden staat (wat dus alleen in Scandinavië door particulieren te bestellen is) hoeft dat niet te betekenen dat de prijzen voor bijv. Nederlandse Service Centers gelijk zijn. In sommige gevallen ook wel. Maar dit klinkt alsof je een beetje overtuigd bent dat je benadeeld bent in het verleden, wat al dan niet terecht is. Bij twijfel kun je toch gewoon om uitleg vragen? (ook al kan dat soms ook erg vermoeiend zijn weet ik uit ervaring). Of je bestelt via een Zweedse kennis, als er echt geen vertrouwensbasis is. Lijkt me wel zonde voor beide partijen dan want zo'n relatie is echt niet nodig in mijn ogen. N.B. verder klopt het dat aanbiedingen soms heel kort duren. Doorgaans een dag of 3 à 4, het blijven rare jongens die ZwedenFlowe Kitttt99 schreef: ↑ma 29 aug, 2022 22:30Dat weet ik, maar als ik weet dat zaken in de aanbieding zijn dan zit ik niet te wachten op een Orio partner die die ‘extra’ marge in zijn eigen zak steekt. Als je dan vervolgens over de aanbieding wordt gezegd dat die net voorbij is..
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Een forumlid heeft er eentje in de aanbieding. Hoewel, aanbieding…Steve-O schreef: ↑ma 29 aug, 2022 22:13Vanochtend toen ik keek stond er nog "i lager" (in voorraad). Nu zie ik inderdaad ook "slut i lager" staan. Dat ging snel en de voorraad was kennelijk niet heel groot. Allemaal een mailtje sturen, dan komt er wellicht een nieuwe batch. Kwestie van laten weten dat de vraag er is. Kan gewoon in het engels.
Ze draaien pas een nieuwe batch als ze merken dat er vraag is. Als bij Orio-wederverkopers en rechtstreeks via de website geen bestelling kan worden gedaan, kan de behoefte ook niet geïnventariseerd worden.
https://webshop.saabparts.com/contact