Barrrt schreef:Dit artikeltje plukte ik net van Volkskrant.nl:
Justitie neemt auto's deken Haffmans in beslag
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft twee auto's in beslag genomen van de voormalige deken Joep Haffmans (63) van Gulpen. Dat heeft het functioneel parket in Den Haag maandag bevestigd.
UitlegTegen Haffmans loopt een strafrechtelijk onderzoek. Het OM verdenkt Haffmans van het verduisteren van een grote som geld aan kerkgelden. De in beslag genomen auto's, een
Saab Cabrio 900 en een Golf, zouden volgens het OM door Haffmans wederrechtelijk zijn verkregen.
Wie zei er ook alweer dat SAAB populairder was dan de kerk?...

Ff voor de duidelijkheid in het door mij geschreven stukje over Saab en de kerk, ging het niet zo zeer om populariteit, als wel om vetrouwen. Daarmee won Saab het in Zweden van de kerk (waarschijnlijk ook wel in populariteit, maar daar ging het ff niet om

).
Overigens maakt het gedrag van die deken het vetrouwen in de kerk er waarschijnlijk niet beter op, we mogen er inmiddels dus wel van uit gaan dat we in Nederland die vetrouwenstest ook kunnen winnen van de kerk...

.
Oja, ik sluit me overigens helemaal aan bij de vorige 'sprekers' die opmerkten dat deze deken, hoewel onbetrouwbaar, wel hele goede smaak heeft ('t Golfje vergeten we ff). Misschien is 'ie zelfs wel lid van het forum?
Groeten,
Np