productie Saab parts

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
holtwark
Geregistreerd lid

productie Saab parts

Bericht door holtwark » za 14 okt, 2023 13:07

Lijkt me goed nieuws voor Saab liefhebbers.
https://www.saabplanet.com/reviving-saa ... ollhattan/

ssuunneemm
Geregistreerd lid

Re: productie Saab parts

Bericht door ssuunneemm » do 14 dec, 2023 14:12

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 14 dec, 2023 18:03

Zodra er weer nieuwe voorschermen voor de 9000CS worden aangeboden hang ik de vlag uit.

Alweer zo'n acht jaar geleden zijn er van m'n werk uit een hele rits matrijzen voor plastic onderdelen teruggestuurd naar onze klant die een van de grote componentenleveranciers aan Saab was. Denk niet dat die matrijzen nu nog bestaan :O: :cry: .

Alex

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » do 14 dec, 2023 18:14

Allemaal leuk. Maar eerst zien. Veel reproductie haalde het niet qua kwaliteit ten opzichte van originele onderdelen.

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » do 14 dec, 2023 18:46

Er is toch hoop voor Saab denk ik, er zijn meer dan voldoende liefhebbers die dit merk een warm hart toedragen.
Als je kijkt naar het zustermerk Volvo, dan waren er begin jaren 90 nauwelijks tot geen onderdelen meer te vinden voor de PV en de Amazon. Alleen nog wat eigen geknutseld slechtpassend vervangend plaatwerk in polyester (spatborden etc) en versleten onderdelen verkrijgbaar in de jaren 90.
3 jaar geleden heb ik een PV544 uit 1961 opgefrist. Fabrieksnieuwe goedpassende voor- en achterspatborden gekocht, nieuwe voor- en achterruit, inclusief nieuwe rubbers en sierstrips. Nieuwe bumpers etc, nieuwe mechanische onderdelen geen probleem...
Momenteel heb ik een Peugeot 203 uit 1955 in opbouw, hetzelfde verhaal, vele originele onderdelen worden opnieuw in prima kwaliteit gereproduceerd.
Dus waarom zou het voor Saab niet mogelijk zijn? Misschien moet de vraag naar onderdelen wat meer gecentraliseerd worden, dan komt er, na verloop van tijd ook opnieuw aanbod als de reproductie lonend is.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » vr 15 dec, 2023 10:53

phanot schreef:
do 14 dec, 2023 18:46
Er is toch hoop voor Saab denk ik, er zijn meer dan voldoende liefhebbers die dit merk een warm hart toedragen.
Als je kijkt naar het zustermerk Volvo, dan waren er begin jaren 90 nauwelijks tot geen onderdelen meer te vinden voor de PV en de Amazon. Alleen nog wat eigen geknutseld slechtpassend vervangend plaatwerk in polyester (spatborden etc) en versleten onderdelen verkrijgbaar in de jaren 90.
3 jaar geleden heb ik een PV544 uit 1961 opgefrist. Fabrieksnieuwe goedpassende voor- en achterspatborden gekocht, nieuwe voor- en achterruit, inclusief nieuwe rubbers en sierstrips. Nieuwe bumpers etc, nieuwe mechanische onderdelen geen probleem...
Momenteel heb ik een Peugeot 203 uit 1955 in opbouw, hetzelfde verhaal, vele originele onderdelen worden opnieuw in prima kwaliteit gereproduceerd.
Dus waarom zou het voor Saab niet mogelijk zijn? Misschien moet de vraag naar onderdelen wat meer gecentraliseerd worden, dan komt er, na verloop van tijd ook opnieuw aanbod als de reproductie lonend is.
Fabrieks nieuw en Saab. Ik weet het niet hoor maar volgens mij bestaat Saab niet meer in tegenstelling tot Volvo. Dus het lijkt me moeilijk voor een bedrijf wat niet meer bestaat om reserve delen te produceren.

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » vr 15 dec, 2023 12:04

Fabrieksnieuwe onderdelen voor de Amazon en PV worden al heel lang niet meer door Volvo zelf geproduceerd, dus dan maakt het ook geen verschil of het merk nog wel of niet meer bestaat.
De vraag bepaalt uiteindelij het aanbod en de genomen initiatieven.
Ik denk dat het probleem bij Saab eerder is dat de vraag gefragmenteerd is en niet ergens centraal wordt bijgehouden.

Plaats reactie