officiele foto's interieur saab 9-3 2007

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » za 07 okt, 2006 12:46

GRIFFIN schreef:Wat die SID betreft is het misschien een beetje jammer; maar het dashboard is nu wel degelijk overzichtelijker geworden. Bij SAAB is ergonomie altijd al een belangrijp punt geweest, en dan passen die VW knoppen beter dan een dashboard met 36 kleine knopjes.
In de autopers werd altijd hoog opgegeven van de ergonomie in de saab 9-3 SS/Conv/SE, ook toen we het nog met 36 knopjes moesten doen. De inzichten zullen toch in drie jaar niet zó veranderd zijn dat het oude dashboard ineens ergonomisch niet meer verantwoord zou zijn en draaipkoppen, met kleine knopjes erin geprutst wel? Ik kon na een paar dagen alle knopjes vinden en ze zitten allemaal goed tot redelijk binnen hand- en oogbereik, je kan duidelijk zien waar ze voor dienen en (en dat heeft niks met ergonomie te maken) het staat hartstikke feestelijk in het donker. De SID geeft nuttige informatie zonder dat je de ogen echt van het verkeer af hoef te halen, wat wel moet om tussen de klokken informatie op te halen.
Ik denk dat het veel meer te maken heeft met kwaliteitsproblemen (afbladderende coating, matige kwaliteit en ingewikkelde opbouw audioinstallatie e.d.), eenduidigheid in styling en rationalisatie van de productie door overeenkomstige onderdelen (en bijbehorende onderhuidse techniek) voor verschillende modellen binnen het GM concern te gebruiken. Zo kun je de standaardradio ook in diverse andere GM modellen vinden, met minimale verschillen. De zogenoemde inspiratie door het vroegere dashboard van de 900 is volgens mij meer een verkooppraatje, net als de overeenkomst met een hockeystick van de estate en de associatie met straaljagers. Als dat laatste Saab Automobile echt na aan het hart zou liggen hadden we nu een fraaie SID geprojecteerd op de voorruit bijvoorbeeld.
Maarruuh: Keep on Saabing!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 07 okt, 2006 14:38

shearwater schreef: Zo kun je de standaardradio ook in diverse andere GM modellen vinden, met minimale verschillen.
En die zatten/zitten een qualiteitsklasse lager, dus gaat de qualiteit van Saab naar beneden voor wat we gewend zijn, het gevolg van overname, heb je niets meer / te weinig te vertellen, maar het breekt wel het opgebouwde qualiteits-imago van Saab af>> met t.z.t. als gevolg instortende verkopen door ontevredenheid :?: :!: :?: :!: , men verwacht toch wel een bepaalde qualiteits-klasse voor z'n geld :wink:

ook op i Saab.net een hot item :http://www.isaab.net/forum/search.php?s ... 4be054d497

Afbeelding

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » za 07 okt, 2006 20:21

Daar zit nu de centerspeaker van het nieuwe audiosysteem!!!!
Naar mijn idee zat ie daar ook al....

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » do 18 jan, 2007 16:56

@shearwater: de reden waarom de autopers de knopjes van de SAAB roemde, had te maken met vergelijkbare systemen die op de markt waren toen ze de 9-3 SS uitbrachten. Mercedes bakte er toen niets van, BMW ook niet, en Audi was ook nog steeds vrij complex. Intussen is de 9-3 allang niet meer nieuw, en omdat de wereld blijft draaien waren ze wel toe aan een verbeterde versie.

Minder knopjes betekent niet noodzakelijk een slechte interface. Maar alles doen met één knop, zoals bij de I-drive, is meestal niet zo'n goed idee. Dat hebben ze bij de 9-3 echter niet gedaan. Overigens lijkt het dashboard van de nieuwste 9-3-incarnatie nu meer op zijn voorgangers, ondanks de toevoeging van het scherm: het heeft namelijk minder knopjes, net zoals voorheen! Goed nieuws dus voor iedereen die de oudere SAAB's beter vonden :wink:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 04 feb, 2007 0:57

Oei doe mij maar zo'n Aero met navigatie en zwart leer :)

Stráááak!!

Die koop ik over een jaartje of 7-8 tweedehands voor een mooie prijs :D

Plaats reactie