Saab NL krenterig, of Saab UK gul???

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
gripen 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door gripen 9-3 » di 27 feb, 2007 10:38

Trouwens, even terzijde, heb je de prijzen van de 9-5 eens met z'n concurrenten vergeleken? Of de 9-3 met bijvoorbeeld de Dreier of de C-klasse? SAAB is niet zó duur, vergeleken met z'n concurrenten.

Zijn dat de concurrenten dan?

Waarom heb ik dan die auto's niet overwogen bij de aanschaf van mijn Saab, maar wel een Passat en 159?

Omdat de BMW en Mercedes (en Audi en Volvo) ook Premium auto's zijn net als SAAB en daarom SAAB als fabrikant stelt dat ze zich daarmee vergelijken. Alfa en Volkswagen en de hele bups dat verder nog auto's maakt op het vasteland zijn geen premium merken (behalve de exoten uit Italië en de platgeslagen kevers).

grtdel
Geregistreerd lid

Bericht door grtdel » za 03 mar, 2007 23:52

in belgie kost een saab 93 tid 120pk met alu velgen lederen interieur auto airco , metalic ,cd ,aerospoiler,24200€ btw incl
normaal 29500€ garage geven hier wel redelijk korting!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 04 mar, 2007 1:04

grtdel schreef:in belgie kost een saab 93 tid 120pk met alu velgen lederen interieur auto airco , metalic ,cd ,aerospoiler,24200€ btw incl
normaal 29500€ garage geven hier wel redelijk korting!
België is in dit opzicht volstrekt onvergelijkbaar met Nederland, het heeft dus in het geheel geen zin om het toch te doen, koop gewoon een nieuwe Belgische SAAB en voer hem hier in...

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 04 mar, 2007 12:24

Nieuw heeft dat weinig zin, niet? :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 04 mar, 2007 13:00

H.E.N.K.I.E schreef:Nieuw heeft dat weinig zin, niet? :lol:
Als je alles in termen van nieuwprijzen vergelijkt is dat (voor het gemak) even de maatstaf.

Of grtdel leeft in een parallel universum of België is een parellel universum als ik deze kortingen lees :shock:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 04 mar, 2007 13:22

:lol:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » zo 04 mar, 2007 13:55

Ik vind ook dat het geen zin heeft om voor nieuwe auto's naar het buitenland te kijken. We zullen het wat dat betreft met de Nedelandse dealers moeten doen.

Eind vorig jaar wilden wij een nieuwe SAAB kopen, maar we hebben even gewacht op 60 jaar SAAB en hier geen spijt van. Nu hebben we een business zonder meerprijs; dus 1200 euro korting t.o.v. een aanschaf in 2006! :D

De 9-3 anniversary vind ik trouwens geen scherpe aanbieding, meer een mogelijkheid om een "speciale" uitvoering aan te schaffen. Ten opzichte van een linear betaal je bijna 4000 euro meer voor 17" anniversary wielen, een kofferbakspoiler en een navigatiesysteem.
Opties als deurgrepen en skirts in carroseriekleur en parking assistance zijn ook in het business pakket (dus voor dezelfde prijs als de linear) inbegrepen.
De andere anniversary extra's gelden alleen voor de Vector en Aero, dus dan zit je sowieso in een hogere prijsklasse.

doov
Geregistreerd lid

Bericht door doov » di 13 mar, 2007 19:59

gripen 9-3 schreef:
Trouwens, even terzijde, heb je de prijzen van de 9-5 eens met z'n concurrenten vergeleken? Of de 9-3 met bijvoorbeeld de Dreier of de C-klasse? SAAB is niet zó duur, vergeleken met z'n concurrenten.

Zijn dat de concurrenten dan?

Waarom heb ik dan die auto's niet overwogen bij de aanschaf van mijn Saab, maar wel een Passat en 159?

Omdat de BMW en Mercedes (en Audi en Volvo) ook Premium auto's zijn net als SAAB en daarom SAAB als fabrikant stelt dat ze zich daarmee vergelijken. Alfa en Volkswagen en de hele bups dat verder nog auto's maakt op het vasteland zijn geen premium merken (behalve de exoten uit Italië en de platgeslagen kevers).
Zou Saab misschien een ietsiepietsie minder premium zijn dan BMW, Merc en Audi? Waarom denk je dat een Saab 5 mille minder kost dan een vergelijkbare Beemer of andere Duitser.
De marketinglui van GM proberen Saab wel als premium neer te zetten, maar gezien de verkoopaantallen ten opzichte van de gevestigde orde, lukt dat niet zo zeer.
Laten we het er maar op houden dat Saab een buitenbeentje is ten opzichte van de rest. Net als Alfa en Volvo overigens.

Plaats reactie