Saab 9-3 1.9TiD van Fiat
-
MarioS
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 1.9TiD van Fiat
Denk in ieder geval dat dit voor België een vruchtbare beslissing zal blijken. De meeste SS9-3's die ik hier zie rondrijden (behoudens die alomtegenwoordige cabrio's
) zijn diesels...
-
MarioS
- Geregistreerd lid
In de Autogids (als ik me niet vergis de referentie terzake) van 15 oktober stond een test. Heb die vorige week gekocht en ze zijn toch wel tevreden met de wagen. Zowel de motor als de rest scoort goed. Ze gaven ook toe dat het beleid van GM niet echt duidelijk is, maar dat ze met deze motor toch een goede keuze gedaan hebben.
Hopelijk kent Saab hier veel succes mee.
Hopelijk kent Saab hier veel succes mee.
-
okavango
- Geregistreerd lid
Ook NU.nl heeft een artikel geplaatst:
Saab komt met indrukwekkende verschijning
Uitgegeven: 6 december 2004 14:48
Laatst gewijzigd: 6 december 2004 14:57
AMSTERDAM - Saab levert de 9-3 met de 1,9 TiD diesel nu ook in de uitvoering Vector Sport. De auto heeft een sportief uiterlijk en ook een gunstige prijs.
De 1,9 TiD Vector Sport is gemakkelijk te herkennen aan de Aero bodykit. Daarom lijkt deze diesel als twee druppels water op de snelle uitvoeringen van de 9-3.
De Vector Sport lijkt als twee druppels water op de snelle uitvoering van de 9-3
Er zijn een voorspoiler, zijskirts, en achterbumperspoiler en een spoiler op de achterklep. Daarnaast is er een sportuitlaat en een gepolijste einddemper. Het maakt van de Saab een indrukwekkende verschijning.
Prijs
De Saab 9-3 in Vector-trim heeft standaard onder meer al 17 inch wielen, cruise control, airco en een 6-versnellingsbak.Ten opzichte van de Vector betalen kopers van een Vector Sport 800 euro extra. Volgens Saab levert dat een voordeel op van 1.825 euro. Aan de Saab 9-3 Sport Sedan 1,9 TiD Vector Sport hangt een prijskaartje van 41.490 euro.
Normaal gesprokeb benik niet gecharmeerd van een (vuur)rode Saab, maar ik moet bekennen dat deze saab brandweer mijn bloed sneller doet ... (zucht)
Saab komt met indrukwekkende verschijning
Uitgegeven: 6 december 2004 14:48
Laatst gewijzigd: 6 december 2004 14:57
AMSTERDAM - Saab levert de 9-3 met de 1,9 TiD diesel nu ook in de uitvoering Vector Sport. De auto heeft een sportief uiterlijk en ook een gunstige prijs.
De 1,9 TiD Vector Sport is gemakkelijk te herkennen aan de Aero bodykit. Daarom lijkt deze diesel als twee druppels water op de snelle uitvoeringen van de 9-3.
De Vector Sport lijkt als twee druppels water op de snelle uitvoering van de 9-3
Er zijn een voorspoiler, zijskirts, en achterbumperspoiler en een spoiler op de achterklep. Daarnaast is er een sportuitlaat en een gepolijste einddemper. Het maakt van de Saab een indrukwekkende verschijning.
Prijs
De Saab 9-3 in Vector-trim heeft standaard onder meer al 17 inch wielen, cruise control, airco en een 6-versnellingsbak.Ten opzichte van de Vector betalen kopers van een Vector Sport 800 euro extra. Volgens Saab levert dat een voordeel op van 1.825 euro. Aan de Saab 9-3 Sport Sedan 1,9 TiD Vector Sport hangt een prijskaartje van 41.490 euro.
Normaal gesprokeb benik niet gecharmeerd van een (vuur)rode Saab, maar ik moet bekennen dat deze saab brandweer mijn bloed sneller doet ... (zucht)
-
pino
- Geregistreerd lid
hoi,
eigenlijk ben ik echt een alfa fanaat, ik kan je zeggen die diesel (1.9 JTD van alfa!! dit is een ontwikkeling van alfa en niet van fiat , wel nog onder fiat groep) is echt top!!
over de benzine motoren van alfa ben ik minder tevreden, die halen meestal de 2 ton nog niet eens (drijfstang lagers die er uit gaan drijfstan g die breekt noem maar op, dit vooral bij de 2.0 ts 155pk)
ik heb zelf nog een alfa spider, met zo'n 2liter motor, maar hij doet het nog zeer goed.
nee, dan heeft saab de benzine motoren beter voor elkaar.
ik wist niet dat zo'n saab zo sterk was, ook erg degelijk( op de sid na dan)
ik heb een 900s 2.3 coupe , fijne auto, alleen model vind ik minder, daarom ben ik zo gescharmeerd van alfa, en de zeer felle motoren!!
ik hoop voor jullie dat de 2.4 er ook komt, das echt een beest!
en die 1,9 jtd 16v is zeer goed tunebaar kijk maar bij squadra tuning , die trekt daar ff 173pk uit en ik meen 370 koppel!!
http://www.squadra-tuning.com
eigenlijk ben ik echt een alfa fanaat, ik kan je zeggen die diesel (1.9 JTD van alfa!! dit is een ontwikkeling van alfa en niet van fiat , wel nog onder fiat groep) is echt top!!
over de benzine motoren van alfa ben ik minder tevreden, die halen meestal de 2 ton nog niet eens (drijfstang lagers die er uit gaan drijfstan g die breekt noem maar op, dit vooral bij de 2.0 ts 155pk)
ik heb zelf nog een alfa spider, met zo'n 2liter motor, maar hij doet het nog zeer goed.
nee, dan heeft saab de benzine motoren beter voor elkaar.
ik wist niet dat zo'n saab zo sterk was, ook erg degelijk( op de sid na dan)
ik heb een 900s 2.3 coupe , fijne auto, alleen model vind ik minder, daarom ben ik zo gescharmeerd van alfa, en de zeer felle motoren!!
ik hoop voor jullie dat de 2.4 er ook komt, das echt een beest!
en die 1,9 jtd 16v is zeer goed tunebaar kijk maar bij squadra tuning , die trekt daar ff 173pk uit en ik meen 370 koppel!!
http://www.squadra-tuning.com
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Pino je volgende Saab dan maar een TURBO vergeleken met een 2.3
(heb ik zelf ook gehad fijne motor) is deze beslist feller. Dan nog een
tunings stage 1 en je hebt het voor elkaar!!
En wat de 2.4 diesel laat maar komen
Gr EJ
(heb ik zelf ook gehad fijne motor) is deze beslist feller. Dan nog een
tunings stage 1 en je hebt het voor elkaar!!
En wat de 2.4 diesel laat maar komen
Gr EJ
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Euhm opel gaat al over de 200 pk met een dubbele turbo...pino schreef:...en die 1,9 jtd 16v is zeer goed tunebaar kijk maar bij squadra tuning , die trekt daar ff 173pk uit en ik meen 370 koppel!!
-
pino
- Geregistreerd lid
kijk ff bij squadra dit is de standaard motor gewoon 140pk!Jelmer schreef:Euhm opel gaat al over de 200 pk met een dubbele turbo...pino schreef:...en die 1,9 jtd 16v is zeer goed tunebaar kijk maar bij squadra tuning , die trekt daar ff 173pk uit en ik meen 370 koppel!!
en dan ff tjippe, das toch mooi. voor 600 euro
-
B235R
- Lid van verdienste
twee achter elkaar geschakelde turboladers die een gezamenlijk laaddruk van 3,0 bar kunnen produceren.trollspeed schreef:Maar is het ook rijdbaar?
denk haast van wel.
-
pino
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
wat een zieke geest. zo'n vieze V6 inruilen voor een Turbo 
-
verde900
- Donateur

Hé!!!!!!!!! dat is die CS met CD neus die in Trolhattan stond vorig jaar, dat hadden ze knap gemaakt die Zweden!