Zo denk ik er nou ook over. Ik interesseer me heus wel voor het milieu, maar ik hoor het wel als de nieuwe technieken in de auto's in de showroom zitten. Tot die tijd laat ik de turbo lekker z'n gang gaanPearl Aero schreef:Of gewoon niet zeiken en je dikke turbo lekker laten gillen... Nu het nog kan!
directeur Jan-Ake Jonsson speelt open kaart
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
Ben Turbo
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

-
Dirkson
- Geregistreerd lid
Uiteraard vinden de meeste van ons het leuk om de turbo aan het werk te zetten. Daarom zitten we ook op dit forum en niet bij Skoda (hebben die ook een forum?).
Het gaat om Jonsson boodschap dat Saab als autoproducent een achterstand heeft opgelopen. Wil je ook in de toekomst blijven meespelen, dan zul die achterstand moeten inlopen en dan kun je niet volstaan met Haldex 4x4 monteren.
Je hoeft het misschien niet meteen te zoeken in de brandstofcel, maar iets dichter bij huis heeft Saab ook kansen laten liggen. Volgend jaar komt Saab (eindelijk) met een dubbele turbo, een systeem vergelijkbaar met dat van BMW. Saab dus als volger ipv als trendsetter en dat op een terrein waar Saab 30 jaar geleden een trendsetter was door de toen bestaande turbotechniek een boost te geven en in (sportieve) gezinsauto's te plaatsen.
Het gaat om Jonsson boodschap dat Saab als autoproducent een achterstand heeft opgelopen. Wil je ook in de toekomst blijven meespelen, dan zul die achterstand moeten inlopen en dan kun je niet volstaan met Haldex 4x4 monteren.
Je hoeft het misschien niet meteen te zoeken in de brandstofcel, maar iets dichter bij huis heeft Saab ook kansen laten liggen. Volgend jaar komt Saab (eindelijk) met een dubbele turbo, een systeem vergelijkbaar met dat van BMW. Saab dus als volger ipv als trendsetter en dat op een terrein waar Saab 30 jaar geleden een trendsetter was door de toen bestaande turbotechniek een boost te geven en in (sportieve) gezinsauto's te plaatsen.
-
RobvH
- Geregistreerd lid
Ik wil niet mieren..ken maar FSI's zijn toch echt benzinemotoren...Henk-Jan schreef:De grootte of donkerheid van de walm zegt niet direct iets over de grootte/hoeveelheid van de schadelijke stoffen. Heb jij eens een FSI met een walm erachter gezien?dieselauto's rijden die bij volgas de snelweg op flinke roetwalmen uitstoten
Hoe dan ook, de moderne TDI's, CDI's , TDCI's, TID's etc walmen inderdaad (bijna) niet meer.
Grt
-
Henk-Jan
- Donateur