De link naar het stukje in Autoweek: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7734

Zoiets (van autoblog.nl):RG-64 schreef:Wat houdt die hybride-diesel dan in??
Wel eens achter een nieuwe duitse of franse diesel gereden als deze flink gas geeft? Zolang daar een zonsverduisterende wolk rotzooi uitkomt zal de diesel nooit een milieuvriendelijk image krijgen (en terecht!).diesel motoren het imago hebben behoorlijk vervuilend te zijn (dit is wat mij betreft ietwat achterhaald)

Kunnen toch worden afgevangen met een roetfilter?gripen 9-3 schreef:Wel eens achter een nieuwe duitse of franse diesel gereden als deze flink gas geeft? Zolang daar een zonsverduisterende wolk rotzooi uitkomt zal de diesel nooit een milieuvriendelijk image krijgen (en terecht!).diesel motoren het imago hebben behoorlijk vervuilend te zijn (dit is wat mij betreft ietwat achterhaald)
Daar heb je een punt, pff maar ik krijg et van al dat gezeik ivm de opwarming van de aarde die meer dan normaal is, ooit zal er weer een afkoeling plaatsvinden... maar ze steken de schuld veel te veel op de CO2.WMB schreef:Als je het letterlijk neemt wel. Ergens, met de nodige tussenstapjes, klopt ie wel in de verte. Punt wat ik wou maken is dat autorijden altijd milieuonvriendelijk is...ongeacht de brandstof.