Ja mooi gezegd in die film, maar dat is een onzinnig verkooppraatje: de praktijk is anders. Je moet vandaag de dag om de 6/7 jaar je model TOTAAL vernieuwen om nog lekker mee te kunnen doen.nelfrikandel schreef:Jongens jongens jongens... Luister even naar de eerste gesproken woorden in dit promo-filmppje uit 1994, en je weet weer waarom...MAAR: de Saab 9-5 gaat alweer mee sinds 1997! 10 jaar! Gefeliciteerd. Wordt uiteraard geen actiemodel voor gemaakt, want het is nogal genant dat een en hetzelfde model 10 jaar mee gaat, enkele minieme wijzigingen daargelaten.
http://video.google.com/googleplayer.sw ... 3940&hl=nl
Nieuwe Saab 9-5
-
andersson
- Geregistreerd lid
-
floris 57
Is dit een hoxe, of is het serieus.
Kijk es naar de achterkant, met name de kofferbak + achterlichten.
Dat zijn toch duidelijk opel stijl kenmerken.
Ik gruwel hier echt van.
Als dit serieus is, ben ik bang voor de levenskansen van SAAB als merk.
Een SAABist is per defenitie een ander soort mens (ras, zo je wil) als de doorsnee homo....... .
Dat wil volgens mij zeggen dat een echte SAABist niet op deze onzin zit te wachten, ik zeker niet in ieder geval.
Daarom kan ik het ook moeilijk geloven.
Men zal bij GM toch ook niet helemaal gek zijn, om iets dergelijks als een SAAB op de markt te brengen.
Mocht dat wel het geval zijn, dan heb ik het laatste beetje geloof in amerika als land en de amerikanen als mensen (is dat eigenlijk wel zo, wezens zoals G.Bush kan je toch geen mensen noemen) verloren.
En volgens de wiskundige wetmatigheid van kansberekening, golfbewegingen, enz is het genoegzaam bekend, (kijk maar terug in de geschiedenis) dat na een bloei periode, er een tijdperk van verval komt.
Aangezien de euro stukken sterker is dan de dollar, en de europese economie beter draait als die van amerika, en het feit dat er nieuwe grootmachten aan het ontstaan zijn, China, India, om maar wat te noemen, kan je denk ik redelijk veilig stellen dat,
Amerika als instituut royaal aan het wankelen is.
En wat mij betreft dondert ze omver, alhoewel dat voor ons ook weer niet gunstig is.
Waarbij meteen maar weer blijkt dat het ALL POLITICS is, en dus rete ingewikkeld.
Maar om af te sluiten met de aanhef van dit topic,
Ik hoop dat dit een hoxe is, anders haak ik als SAABist af.
Floris
Kijk es naar de achterkant, met name de kofferbak + achterlichten.
Dat zijn toch duidelijk opel stijl kenmerken.
Ik gruwel hier echt van.
Als dit serieus is, ben ik bang voor de levenskansen van SAAB als merk.
Een SAABist is per defenitie een ander soort mens (ras, zo je wil) als de doorsnee homo....... .
Dat wil volgens mij zeggen dat een echte SAABist niet op deze onzin zit te wachten, ik zeker niet in ieder geval.
Daarom kan ik het ook moeilijk geloven.
Men zal bij GM toch ook niet helemaal gek zijn, om iets dergelijks als een SAAB op de markt te brengen.
Mocht dat wel het geval zijn, dan heb ik het laatste beetje geloof in amerika als land en de amerikanen als mensen (is dat eigenlijk wel zo, wezens zoals G.Bush kan je toch geen mensen noemen) verloren.
En volgens de wiskundige wetmatigheid van kansberekening, golfbewegingen, enz is het genoegzaam bekend, (kijk maar terug in de geschiedenis) dat na een bloei periode, er een tijdperk van verval komt.
Aangezien de euro stukken sterker is dan de dollar, en de europese economie beter draait als die van amerika, en het feit dat er nieuwe grootmachten aan het ontstaan zijn, China, India, om maar wat te noemen, kan je denk ik redelijk veilig stellen dat,
Amerika als instituut royaal aan het wankelen is.
En wat mij betreft dondert ze omver, alhoewel dat voor ons ook weer niet gunstig is.
Waarbij meteen maar weer blijkt dat het ALL POLITICS is, en dus rete ingewikkeld.
Maar om af te sluiten met de aanhef van dit topic,
Ik hoop dat dit een hoxe is, anders haak ik als SAABist af.
Floris
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
floris 57
-
robijn
- Geregistreerd lid
Misschien bedoel je een hoax....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax
Met mule bedoeld ie (waarschijnlijk) een onderstel van de nieuwe Saab met een 'nep' bovenkant.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax
Met mule bedoeld ie (waarschijnlijk) een onderstel van de nieuwe Saab met een 'nep' bovenkant.
-
theun
- Donateur (3x)

We kunnen wel met zijn allen vinden dat ze niet genoeg doen voor ons Saabisten.. Maar wij zijn waarschijnlijk de enige saabrijders die trouw zijn aan ons merk... Wil je overleven, dan hoef je de saabist niet te overtuigen, de massa wel. de leaserijder, je buurman, iedereen... Niet de saabliefhebber in de eerste plaats....
Maarreh.... Ik ken niet heel veel mensen die de huidige 9-5 een alledaags model vinden... Dan is die auto dus toch apart en gedurft!! Misschien toch wel heel erg saab???
Maarreh.... Ik ken niet heel veel mensen die de huidige 9-5 een alledaags model vinden... Dan is die auto dus toch apart en gedurft!! Misschien toch wel heel erg saab???
-
AlvarJens
- Geregistreerd lid
Ik ben het met Theun eens, in die mate dat een 9-5 (en nee, niet: "nog steeds") een hele goede auto is. Tuurlijk is het een model dat inmiddels 2 keer gefacelift is en reeds 9 jaar meegaat, maar dat was bij menigeen merk nooit een probleem. Denk maar aan Citroën met meer dan één model, of de razend populaire Peugeot 205. Bovendien is Saab nou eenmaal een merk dat zich niet zo laat meeslepen in trends en - zoals dat fantastische filmpje van die 9000 al vermeldde - een auto gaat vervangen die gewoon nog heel goed is! De huidige 9-5 kan qua looks nog heel goed mee met, ik noem maar een boom in het bos, de Audi A6 of MB E-klasse. En ach, als je die chroomrandjes niet mooi vindt, laat je die toch meespuiten?
-
AlvarJens
- Geregistreerd lid
-
K Plop
- Geregistreerd lid
Kan best zijn maar ze zijn bij GM de 9-5 de laatste jaren best aan het "verkalen", het zijn allemaal kleine dingen maar dat zijn vaak net die zaken die je het gevoel geven een premium merk te rijden.Nog vergeten te vermelden: Als je kijkt wat je voor een 9-5 neer moet leggen, en wat je ervoor krijgt... Probeer maar eens een S80, 5-serie, E-klasse of A6 samen te stellen met dezelfde luxe aan boord.
Ik noem even:
- opbergnetjes in de middenstijl verdwenen
- tanklepje niet meer van binnen uit te openen
- binnenverlichting in de achterklep estate verdwenen
Al die andere merken zijn juist de laatste jaren bezig hun wagens standaard meer aan te kleden, bij GM is het juist omgekeerd en dat lijkt me niet de juiste weg.
-
jelger
- Geregistreerd lid
persoonlijk kan ik die missen als kiespijn, als hij niet tenminste altijd OOK van buiten te openen is. van binnen mag kunnen, van buiten MOET kunnen, niet dat als er een binnenhandel is, dat je die verplicht bent te gebruiken zoals in zovele japanse auto's . zelfde geldt voor openen kofferbak overigens.tanklepje niet meer van binnen uit te openen
-
Bigivan
- Geregistreerd lid
- opbergnetjes in de middenstijl verdwenen: bij mij wel aanwezigK Plop schreef:Kan best zijn maar ze zijn bij GM de 9-5 de laatste jaren best aan het "verkalen", het zijn allemaal kleine dingen maar dat zijn vaak net die zaken die je het gevoel geven een premium merk te rijden.Nog vergeten te vermelden: Als je kijkt wat je voor een 9-5 neer moet leggen, en wat je ervoor krijgt... Probeer maar eens een S80, 5-serie, E-klasse of A6 samen te stellen met dezelfde luxe aan boord.
Ik noem even:
- opbergnetjes in de middenstijl verdwenen
- tanklepje niet meer van binnen uit te openen
- binnenverlichting in de achterklep estate verdwenen
Al die andere merken zijn juist de laatste jaren bezig hun wagens standaard meer aan te kleden, bij GM is het juist omgekeerd en dat lijkt me niet de juiste weg.
- tanklepje niet meer van binnen uit te openen: nutteloos
- binnenverlichting in de achterklep estate verdwenen: bij mij wel aanwezig