ontplofte saab

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 02 jan, 2008 19:08

Je hebt meer aan een goede verzekering bij een autobrand dan aan een brandblusser (als het om de auto gaat)
als het om het redden van een mens gaat maakt het allemaal niet echt uit wat de schade aan de auto is.

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » wo 02 jan, 2008 19:23

Toch leuk als je je passagier èn je auto kan redden?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 02 jan, 2008 19:25

Jochen schreef:Toch leuk als je je passagier èn je auto kan redden?
een auto is na een brand feitelijk niet meer te redden, zou me daarover geen illusies maken

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » wo 02 jan, 2008 19:39

Maar een beginnend brandje blussen is toch beter dan heel je wagen voor je ogen zien opbranden?

Wist trouwens niet dat dat zo schadelijk was voor rubber ed. :cry:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 02 jan, 2008 21:34

Ik weet prima dat poeder niet zo gezond is, maar ik vernieuw liever een stuk kabelboom dan mijn auto.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 03 jan, 2008 22:20

Inderdaad is CO-2 voor een auto beter om mee te blussen. Veel minder restschade. Maar ja, waar laat je zo'ding op een echt praktische plek?

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 03 jan, 2008 23:51

nike schreef: 'k Heb zelf bij Gamma voor €25,- een 2kg schuimblusser gekocht. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Schuim zou verreweg het beste zijn voor in de auto, prima bij vaste stoffen en vloeistoffen, beschadigt geen metalen en elektra etc., alleen jammer dat het niet vorstbestendig is. CO2 is voor een vaste stof- of een vloeistofbrand niet ideaal, je hebt kans dat je de brandende vloeistof wegblaast en zo verspreidt. Verder koelt CO2 nauwelijks en vloeit het naar onder weg.

Voor in de auto heb je dus weinig anders te kiezen dan poeder. Je auto kun je vergeten, maar misschien red je die monumentale boerderij waar je naast staat en je leuke kinderzitje.

Heb er wel een paar geblust, gewoon met water. Lichtmetalen velgen zijn leuk, die gaan soms mooi vonken (magnesium).

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » vr 04 jan, 2008 1:16

Sinds jaren een schuimbusser in de auto ook met vorst geen problemen mee (je hebt wel gelijk met vorstbestendigheid) Laat hem elk jaar controleren met de brandblussers op de zaak en hij is dus altijd in topconditie voor een brandje. Nogmaals een beginnend brandje, toch leuk als je je saabje kunt behouden, want met poeder........laat maar uitfikken de boel.............

EJ

andersson
Geregistreerd lid

Re: ontplofte saab

Bericht door andersson » za 05 jan, 2008 2:57

pech..

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » za 05 jan, 2008 3:55

Denk dat de eigenaar binnenkort weer gewoon rondtourt in z'n Saab, tenzij ie het vertrouwen is kwijtgeraakt. Als ik die foto's zo zie valt de schade best mee.

Plaats reactie