bmw motoren in de saab ?
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
Mijn vader heeft vroeger toen hij nog werkte, een aantal van deze gereden:

En deze:

En deze:

Het leuke is dat ik zelf ook een 525 kocht op mijn 19'e , en een half jaar later een 728 (zonder i, op gas...
) Daarna nog wat 3 series waaronder een mooie E21 320 automaat... Stom van me om die te verruilen met een W116.. die op zijn beurt ook had moeten blijven...Zucht...
En toch heb ik met oude Saabjes en Volvo's meer emotionele binding.

En deze:

En deze:

Het leuke is dat ik zelf ook een 525 kocht op mijn 19'e , en een half jaar later een 728 (zonder i, op gas...
En toch heb ik met oude Saabjes en Volvo's meer emotionele binding.
-
Jagtenberg
- Geregistreerd lid
-
Reub
- Geregistreerd lid
Mooi filmpje W.willeme 1 schreef:http://www.amt.nl/web/Videos/Video-BMW- ... -actie.htm
mooie verstuiver/zuiger combinatie
Dat zou BMW dus kunnen toevoegen aan SAAB? Een twin-turbo met intercooler? Hoe onderscheidt zich zo'n motor t.o.v. de huidige SAAB turbomotoren?
-
MXL
- Geregistreerd lid
BMW bouwt o.a de dwarsgeplaatste kleine motoren voor peugeot en de mini, daar zitten ook turbo motoren bij. Daarnaast heeft BMW al motoren met electrische water en oliepomp, variabele kleplichthoogte ipv gaskleppen en BMW experimenteert ook met variabele compressie (net zoals saab deed).Reub schreef:Het is ook best lastig vergelijken: BMW bouwt achterwielaandrijvers; SAAB niet. BMW bouwt geen geblazen 4 pits benzinemotoren; SAAB wel.
De vraag is dus: zouden BMW motoren een aanwinst zijn voor SAAB?
En waarop ga je dan toetsen? Vermogen, koppel, levendigheid, inhoud, cilinderaantal, duurzaamheid, onderhoudsinterval, kostprijs?
Schiet maar op een criterium!
-
Reub
- Geregistreerd lid