te koop

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 03 dec, 2008 15:57

"steeds" uitgesteld? Volgens mij is er slechts eenmaal in het laatste jaar over uitstel gepraat, en dat betrof iets in de orde grootte van maanden...
Sinds de presentatie van de 9-4X afgelopen winter is de release datum 1x uitgesteld volgens geruchten. Maar misschien kan jij bevestigen dat die datum officieel is uitgesteld.

Ik zou zeggen, lees het artikel van Swade goed, ga mee in zijn analyse en suggestie, neem mee in je hoofd dat Backstrom Swade akelig nauwkeurig en precies vindt redeneren.... ;-)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 03 dec, 2008 16:07

Nouja ik lees op sites dat de introductie van de 9-5 is uitgesteld, wist niet dat ieder woord hier zo op de weegschaal wordt gelegd :wink:

Maargoed, uit een artikel van 31 oktober( http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10117 ) blijkt dat de 9-5 met minimaal 3 maanden is uitgesteld. Introductie zal dan in de herfst van 2009 plaatsvinden.

Productiestart van de 9-4X is vertraagd, van het voorjaar tot de late zomer van 2009.

Over een nieuwe 9-3 horen we niets meer, maar nog erger, over de 9-1 horen we helemaal niets meer. En wat ziet die concept er prachtig uit, mag van mij zo in die vorm in productie.

In dat artikel staat ook wat onzin dat de 9-3X geschrapt zou zijn, daar hebben we hier op het forum al spyshots van gezien. Die zal er dus wel komen. Maar een geheel nieuw model zou een keer leuk/van levensbelang zijn.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 03 dec, 2008 16:34

ik weet het.

Wat de verkoop geruchten betreft:
Je moet je realiseren dat GM bezig is samen met Ford en Chrysler geld los te peuteren van de Amerikaanse overheid. Men heeft een plan moeten presenteren (gisteren meen ik), en je krijgt dat geld niet los als je de suggestie wekt dat de prioriteit met premium bij Saab ligt ipv Cadillac.

Oftewel, er is ook een politiek spel gaande om geld los te kweken, en dus bij de Amerikaanse overheid de nadruk te leggen op het beschermen van het Amerikaanse. Dit kan in zich (afhankelijk van de gekozen bewoordingen) de suggestie wekken dat merken buiten de VS een lage prioriteit hebben. (oftewel - in de etalage staan - de media hongert altijd naar zulke speculaties)

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 03 dec, 2008 18:16

Gesloten