Artikel op www.leftlane.com

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
92B
Donateur
Donateur

Artikel op www.leftlane.com

Bericht door 92B » di 30 dec, 2008 12:42

Volgens onderstaande artikel moet er in maart 2009 meer bekend worden over de toekomst van SAAB.

http://www.leftlanenews.com/gm-to-sell- ... march.html

Als je tijd hebt, lees dan ook de reacties even op deze site. Ik hoop niet dat deze reacties representatief zijn voor de merkbeleving van SAAB.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 30 dec, 2008 12:49

viewtopic.php?t=50524&highlight= <- Eerder topic.

Representatief zijn de reacties voor gemiddeld volk dat op verjaardagen en in de bar gaan lopen praten over hun diesel-Opel of VW en gaan zeggen dat SAABs Opels zijn, Jaguars Fords en hun VW of soms zelfs Audi (jaja) superieur is aan elke andere auto die er ooit is gebouwd.

AcidStyle
Geregistreerd lid

Bericht door AcidStyle » di 30 dec, 2008 12:52

Henk-Jan schreef:... en hun VW of soms zelfs Audi (jaja) superieur is aan elke andere auto die er ooit is gebouwd.
:lol: ik kom ze idd ook te vaak tegen :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 30 dec, 2008 13:00

Zeker met een diesel voelen ze zich helemaal het heertje en vinden ze het nodig stijlvolle merken af te kraken, zoals SAAB en Jaguar.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 30 dec, 2008 13:24

Ik vind de reacties wel behoorlijk spot on op een paar uitzonderingen na... GM heeft van Saab een volumemerk willen maken, iets wat nooit bij het merk gepast heeft en nooit bij het merk zal passen.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 30 dec, 2008 13:49

wat had GM dan moeten doen?

zonder volume, heb je gewoon geen bestaansrecht!! enigste uitzondering: een super exclusief merk dat voor weinig mensen te betalen is.

L.I.Pataki
Geregistreerd lid

Bericht door L.I.Pataki » di 30 dec, 2008 15:35

"Wat had GM moeten doen ?"

Meer investeren in nieuwe modellen. SAAB is gebruikt door GM.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 30 dec, 2008 18:15

Uh, gebruikt om verlies te draaien dan? Echt veel heeft het GM niet opgeleverd. Ook niet aan knowhow. Ik denk dat het probleem ligt aan de poging Amerikaanse gedachten in een Europees merk te stoppen. Dat werkt niet imho. Maar hier is al zooo veel over geschreven.

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » wo 31 dec, 2008 0:06

Voor de motortechniek, je moet minstens 3 jaar vooruit denken wat betreft emmisienormen enzo. EU regels zijn steeds meer in het voordeel van middel formaat turbo motoren (1.4 tot 2.5 liter).

Turbo ECUs zijn niet iets wat je in een weekje inelkaar draait, is iets heel anders dan een standaard 4 cylinder blokje met een standaard bosch injectie setje uit het ondedelen magazijn.

Voor je dat goed voorelkaar hebt wat betreft levensduur en vermogensoutput ben je jaren verder als je van nul af moet beginnen

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 17 jan, 2009 20:04

...en bij Saab weten ze als geen ander hoe dat moet idd. Ik ben het met L.I. Pataki eens, dat GM Saab heeft gebruikt om uit te buiten. Je kunt zeggen niet qua know-how, maar reken maar dat ze bij Saab wat van innoverende techniek weten. Bij de Amerikanen gaat alleen het design van de auto's mee met de tijd, de motoren zijn grotendeels gewoon nog oldskool V6/V8 injectie met een automaatje er aan en hier en daar een moderniserinkje.

Plaats reactie