aantal verkochte saabs 2008

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 09 feb, 2009 23:58

hij loopt wel redelijk denk ik, de 9-5 is gewoon totaal teruggevallen.
Zag vanmorgen een hagelnieuwe witte 9-3 SportCombi, wat een gave kleur zo :shock:

de bestuurder had helaas totaal geen oog voor mijn vuig-witte CC

afgelopen januari zijn er flink wat meer 9-3's verkocht dan in januari 2008. Opmerkelijk, gezien de veranderde economische situatie, en het aanhoudende onzekere nieuws dat in de massa-media omtremt GM en Saab wordt verspreid.

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 10 feb, 2009 0:02

Ik ken het.... ben al vaak genoeg neerbuigend aangekeken wanneer er een nieuwe lease 1.8i naast me kwam rijden.

Erg vervelende rijders over het algemeen. Uiteraard groet ik deze dan met een glimlach waarna ze nors verder rijden :P

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » di 10 feb, 2009 1:29

hannes85 schreef:Ik ken het.... ben al vaak genoeg neerbuigend aangekeken wanneer er een nieuwe lease 1.8i naast me kwam rijden.

Erg vervelende rijders over het algemeen. Uiteraard groet ik deze dan met een glimlach waarna ze nors verder rijden :P
Lease in België is diesel...

vriend van mij heeft er één, gegijzeld sinds vorig jaar, gezien het saabje niet meer op de lijst staat van de leasings...hij weigert om 'm terug te geven...

ondanks voorstellen van bmw 5 - volvo S80 etc...

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » di 10 feb, 2009 22:09

Kan iemand ook de verkopen per maand aangeven? Ik bedoel... is de zaak nu significant afgenomen sinds september?
paulc schreef:Volgens autoweek zijn er in NL in 2008 totaal 1954 saabs verkocht.
Als Saabs gemiddeld 10 jaar mee gaan zouden en ieder jaar zouden er 1954 Saabs worden verkocht dan zouden er altijd 19540 Saabs rondrijden toch? Ik heb het idee dat er alleen al zoveel classics rondrijden.

Wat was het topjaar van Saab eigenlijk?

Die nieuwe 93 wordt mooier hoe vaker je hem ziet.

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » di 10 feb, 2009 23:01

vb zie
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Saab

In topjaren was saab aandeel in verkoop 0.8% in NL Over heel 2008 0.38% in januari 2009 is dat zo gebleven. Maar januari is normaal een erg goede verkoopmaand.

JJASPERS
Geregistreerd lid

saab verkopen

Bericht door JJASPERS » za 21 feb, 2009 21:35

in 2008 zijn er geen 84000 saabs verkocht, maar het waren er wereldwijd
91000. nog te weinig natuurlijk. hierbij is saab verliesgevend.
moeten per jaar 130000 auto,s verkopen om winstgevend te zijn.

Plaats reactie