Concept cars

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
RG-64
Geregistreerd lid

Concept cars

Bericht door RG-64 » do 28 jul, 2005 13:19

Stonden deze al op het forum?
Afbeelding
Afbeelding

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 28 jul, 2005 13:22

Ja een tijdje geleden ergens in een topic, die onderste zou de nieuwe 9-5 schets zijn (niet de facelift)

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » do 28 jul, 2005 13:58

Die onderste lijkt wel een mix tussen de Citroen C6 en de Mercedes CLS-Klasse

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 28 jul, 2005 14:29

Toch was die foto van de Saab er net voor dat de CLS en de C6 uitkwamen. Als ik me goed herinner.

max
Geregistreerd lid

Bericht door max » do 28 jul, 2005 16:55

Dan issie al oud..... De eerste C6 'foto's' heb ik al een jaar of 4-5 geleden gezien.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » do 28 jul, 2005 20:46

Ju en die van de CLS-klasse denk ik nog eerder, want die rijd al een half jaar rond.

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » do 28 jul, 2005 21:09

Dat zijn de laatste schetsen van de ontwerper die naar Porsche vertrok. Zijn naam weet ik zo niet meer.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » do 28 jul, 2005 21:18

baastiaan schreef:Dat zijn de laatste schetsen van de ontwerper die naar Porsche vertrok. Zijn naam weet ik zo niet meer.
Je doelt op Michael Mauer.

Ik weet echter vrijwel zeker dat deze schetsen niets met Saab te maken hebben en ook helemaal niet in de Mauer filosofie passen. Bovenaan het lijstje stijlkenmerken die wat mauer betreft een Saab een Saab maken was de "hockystick"-lijn langs de zijruiten, dat vloekt nogal met schets 2. Schets 1 is op een ander vlak tegenstrijdig met het werk van Mauer. Hij was immers de "uitvinder" van het uitsmeren van het originele grill-concept over gehele voorzijde, d.w.z. breed middenstuk met horizontaal lijntje en twee kleiner openingen aan de zijkant, waarbij die laatsten wat Mauer betreft rondom de koplampen horen te lopen. Zie 9-X, 9-3X en de spyshots van de gefacelifte 9-5.

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » do 28 jul, 2005 22:10

'Schets' 2 is gewoon een photoshop van deze site http://www.autocarmagazine.com/news_art ... _id=210769
Ik dacht dat schets 1 wel van Michael Mauer was, maar toen ik het even checkte bleek het van niet, deze wel:
These exclusive top-secret sketches are from the firm's design team, and are part of the project to replace the ageing 9-5. According to sources, they are the last work of ex-styling chief Michael Mauer and were finished days before he defected to Porsche in April. The images reveal three versions of the new 9-5 - a saloon, estate and a four-door hatchback supercar.
http://www.autoexpress.co.uk/picture_li ... 3.jpg?8794
http://www.autoexpress.co.uk/picture_li ... 4.jpg?8063
Zoals je kunt zien is 'schets' 2 op basis van deze schetsen.

Plaats reactie