Tool schreef:(kan er ook naast zitten, maar ben te lam om het op te zoeken)
Test Saab 9-3X op AutoGetest.nl - Scandinavisch Rendier
-
Tool
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
In de tekst ga je bij de motoreigenschappen een paar keer (in klein maar storend detail) in de fout: meerdere keren schrijf je xxxxtpm, maar dat is niet correct: het is niet toeren per minuut, maar ofwel omwentelingen per minuut ofwel toeren. Toeren per minuut is formeel omwentelingen per minuut per minuut. Dus een versnelling...
Net zo storend als 'knopen per uur' wanneer men het over snelheid van schepen heeft.
Mijn advies: doe een replace all en vervang "tpm" door "toeren"
Net zo storend als 'knopen per uur' wanneer men het over snelheid van schepen heeft.
Mijn advies: doe een replace all en vervang "tpm" door "toeren"
-
Tool
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
You have no idea...Tool schreef:Ja doei, die is gek.. Volgensmij is tpm toch echt een algemeen geaccepteerde term![]()
Je heb wel gelijk overigens, maar op die manier kan je je wel geel en groen gaan ergeren aan het forum!
Alle spatiefouten, d's en t's, noem maar op.
Dat tpm veel wordt gebruikt is dieptriest en maakt het imho niet minder erg om het ook te gebruiken. Als iedereen in het water springt, moet je er dan achteraan?
@ Davidjoost: het zou mooi zijn om een voorbeeld te stellen en het zelf goed te doen. Maar ik zal het je niet kwalijk nemen noch me er aan ergeren als je het niet doet hoor.
-
grippen
- Geregistreerd lid
oke geniaal van ze.WimZ schreef: Dus door de kleppen voor een stukje van de cyclus allemaal open te zetten gaat er een luchtstroom direct van inlaat naar uitlaat, zodat er meer lucht is om de turbo te laten draaien.
jah wat ik erg vervelend vind is RVS is geen roest vrij staal maar roest vast staal.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Toer en omwentelling zijn in het Nederlands synoniemen. Jantje deed vier toeren rond het bouwblok. De motoras deed honderd omwentellingen. Geen van beide duidt aan over hoeveel rotaties per tijdseenheid het gaat.WimZ schreef:Dat tpm veel wordt gebruikt is dieptriest en maakt het imho niet minder erg om het ook te gebruiken.
Ook het begrip "toerental" is niet toereikend. Dat houdt namelijk alleen maar in dat je een aantal omwentellingen per tijdseenheid bedoelt. Maar daarmee heb je de tijdseenheid nog niet gedefinieerd.
Toeren per minuut of omwentellingen per minuut lijkt me dus correct. Als je dat wilt afkorten tot TPM of OPM, dan kan dat perfect. Net zoals RPM: revolutions per minute. Een ander optie is Hertz, oftewel omwentellingen per seconde. Wat meteen ook de SI-eenheid is, en de voorkeur zou moeten hebben. Net zoals kW voor het vermogen, maar dit terzijde.
Ik kan me voorstellen dat je vanuit je opleiding (werktuigbouwkundig ingenieur) "toeren" hebt meegekregen als het enige correcte, maar wetenschappelijk lijkt me dat niet te kloppen (zei de ene ingenieur tegen de andere
-
WimZ
- Geregistreerd lid