Geeft je auto wel eens automatisch gas?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 17 nov, 2009 21:30

nike schreef::offtopic: Ehhh. ga je mij ervan betichten dat ik niet kan tellen? :wow:

Neuh, 'k zou niet durven :oops:

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » di 17 nov, 2009 22:30

Hernoem het topic dan " geeft je auto wel eens automatisch gas?" en haal de referentie naar het ongeluk er uit.

Ik heb het wel eens gehad met mijn eerste 900c8. Als ik bijna volgas accelereerde bleef hij op een gegeven moment hangen (gaspedaal), ik moest er dan echt op tikken met rechtervoet om weer los te krijgen. Was één of ander oud kabeltje dat niet meer zo lekker bewoog in het rubber meen ik.

Verder kan cruisecontrol gebruik als je niet oplet in de classic ook voor verrassingen zorgen.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 17 nov, 2009 23:44

plafundum schreef:Hernoem het topic dan " geeft je auto wel eens automatisch gas?"
Goed voorstel, titel = gewijzigd.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » di 17 nov, 2009 23:47

dan is het antwoord: ja. In mijn vorige auto met ouderwetse cruise control (op vacuum) waren van de binnenkabel een paar strengen losgeraakt. Die reed dus een beetje 130 door op een afrit want de kabel veerde niet meer terug.

Geen punt eigenlijk, contact uit (niet op stuurslot) en remmen maar, dat vermogen rem je sowieso wel weg. Later bij een fietsenmaker een derailleurkabeltje erin geknutseld en cruisen weer.

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » wo 18 nov, 2009 0:34

remmen kan altijd met of zonder auto aan.

remmen is niet elektries... en anders hand rem en een beetje bij sturen klaar is kees

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 18 nov, 2009 1:51

Oké, dan is dat duidelijk.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 18 nov, 2009 10:14

Oeps ik ben er weer, maar alleen om te zeggen Wat een gezeur!, zo en ik ben weer weg doei.Afbeelding

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5353 ... tml?p=13,1

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 18 nov, 2009 10:17

Idd, je kunt het contact afzetten zonder het stuurslot te activeren.
Helaas raken mensen meestal in paniek en kunnen niet meer logisch nadenken.
Het is ook bekend dat de meeste mensen hun ABS verkeerd gebruiken als het er op aan komt en niet gewoon de rem blijvend op de bodem trappen.
Dat komt omdat wanneer je in paniek raak, automatisch wordt overgeschakeld op instinctmatig handelen door een overdosis adrenaline.
Dat is het gedeelte van de hersenen dat de Neanderthaler al had en die hadden nog geen auto's :cry:

Plaats reactie