impressie opvolger Saab Sonett (staat in AutoVisie!)

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » ma 28 nov, 2005 18:00

Jah, die is goed. 10x beter getroffen dan die antraciet van hierboven, hoewel die er idd wel gelikt uit ziet. Met andere neusje had het wel wat geweest voor Subaru ofzo ..had GM wat terug kunnen doen voor het lenen van de Impreza

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » ma 28 nov, 2005 18:05

En die 9X zou ik dan ook precies zo willen als op de plaatjes. Dan moet GM maar even íets meer investeren..

Ik vind het altijd jammer als een concept car als productiemodel ineens een stuk minder gelikt is (wel logisch though ivm kosten en uitvoerbaarheid, zie bijv. Audi Pikes Peak > Q7).

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 28 nov, 2005 18:07

gister op de BBC Topgear gekeken... werd de nwe Focus ST getest... ik vond toen al (en nu ook na aanleiding van die blauwe hatchback) dat de focus qua front en qua kont sterke gelijkenis vertoont met de 9-3 sport estate... Saab mocht willen dat ze samen met Ford (en volvo) samen op het focus platform modellen mocht bouwen...

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 28 nov, 2005 23:17

Style&Co schreef:gister op de BBC Topgear gekeken... werd de nwe Focus ST getest... ik vond toen al (en nu ook na aanleiding van die blauwe hatchback) dat de focus qua front en qua kont sterke gelijkenis vertoont met de 9-3 sport estate... Saab mocht willen dat ze samen met Ford (en volvo) samen op het focus platform modellen mocht bouwen...
Misschien als Ford GM overneemt na een faillissement.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 29 nov, 2005 1:44

Begrijp de kritiek op Davidjoost zijn fotoshop eigenlijk niet goed.
Dat als er een Sonett IV komt, deze op basis van een een ander model zal zijn lijkt mij meer dan waarschijnlijk. En als het dan op basis van de Pontiac Solstice moet zijn, vind ik Davidjoost's creatie best geslaagd!
Deze sportwagen doet mij alvast helemaal niet denken aan een Pontiac, maar ik kan er wel een toekomstige SAAB Sonett in zien; zeker rekening houdend met prototypes die SAAB in de laatste 3 jaar uitgebracht heeft. En wie vindt dat dit model helemaal geen trekjes heeft van de Sonett II, stel ik voor dat deze eens foto's gaat opzoeken van die auto, en het achterste deel ervan maar eens goed gaat vergelijken met dat van het 'prototype' van Davidjoost.
Ik denk dat een professionele designer als Michael Mauer het niet veel beter bedacht zou hebben. Voor het front zou hij wellicht ook zijn eigen 9X-design al als basis genomen hebben. En voor het achterste misschien ook nog wel. En dit zou als resultaat wellicht heel wat minder Sonett II-gehalte(kwestie kent hij wel dat model?) hebben als de creatie van Davidjoost!

Plaats reactie